DaF in Griechenland

Mitglied Werden!

Αρχείο 2005 - 2017

Βιβλιοπαρουσίαση: «Η Γερμανική Γλώσσα στο ελληνικό δημόσιο σχολείο: Η εξασφάλιση της συνέχειας»

Βιβλιοπαρουσίαση: «Η Γερμανική Γλώσσα στο ελληνικό δημόσιο σχολείο: Η εξασφάλιση της συνέχειας» Της Χάρις-Όλγας Παπαδοπούλου, Λέκτορας στο Γερμανικό Τμήμα Α.Π.Θ.
Η πρόσφατη εισαγωγή της δεύτερης ξένης γλώσσας (γερμανικής ή γαλλικής) στην Α’ θμια Εκπαίδευση αποτελεί αναμφίβολα μια από τις σημαντικότερες εξελίξεις όσον αφορά στην εκμάθηση ξένων γλωσσών στη χώρα μας. Όχι μόνο ανταποκρινόμαστε στο ευρωπαϊκό κάλεσμα για πολύγλωσσους αυριανούς πολίτες, αλλά και προσφέρουμε τη δυνατότητα διεύρυνσης του πολιτισμικού, γνωστικού και παιδευτικού ορίζοντα των μαθητών. Προκύπτουν, όμως, σημαντικοί προβληματισμοί ως προς τις προϋποθέσεις επιτυχίας αυτού του εγχειρήματος για τα χρόνια της Α’ θμιας και της υποχρεωτικής εκπαίδευσης συνολικά. Το παρόν βιβλίο στόχο έχει καταρχήν να προτείνει μέτρα εξασφάλισης της συνέχειας στη μάθηση, στη διδασκαλία και την αξιολόγηση της γερμανικής ως δεύτερης ξένης γλώσσας στο δημοτικό σχολείο και στο γυμνάσιο.

Έτσι, προτείνεται - σχεδιασμένο για το ελληνικό εκπαιδευτικό πλαίσιο αλλά και σε σχέση με το σύγχρονο ευρωπαϊκό γίγνεσθαι – ένα ενιαίο Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών για όλα τα χρόνια της υποχρεωτικής εκπαίδευσης κατά τα οποία διδάσκεται η γερμανική ως δεύτερη ξένη γλώσσα, με ανάλυση των χαρακτηριστικών του, της στοχοθεσίας του, των ενδεικτικών θεματικών ενοτήτων και δραστηριοτήτων , των μέσων υποστήριξης της μάθησης, της διδακτικής μεθοδολογίας και των τρόπων αξιολόγησης των εκπαιδευόμενων. Ακόμη, με αφετηρία την κριτική θεώρηση των ευρωπαϊκών portfolio γλωσσών (συμπεριλαμβανομένου του ελληνικού), τη σχετική θεωρία και σημαντικά ερευνητικά δεδομένα, προτείνεται και αναλύεται η εισαγωγή του portfolio γλωσσών από τα χρόνια του δημοτικού σχολείου.

Τέλος, προτείνονται τρόποι βελτίωσης και εμπλουτισμού της παρεχόμενης εκπαίδευσης (αρχικής κατάρτισης και επιμόρφωσης) στους εκπαιδευτικούς της γερμανικής.

Εκδ. Σταμούλη, Θεσσαλονίκη, σελ. 312

Συστήνεται ανεπιφύλακτα στους εκπαιδευτικούς ΠΕ07 Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας καθώς και στους υποψήφιους του διαγωνισμού ΑΣΕΠ.