DaF in Griechenland

Mitglied Werden!

Αρχείο 2005 - 2017

Τοπική Επιτροπή Ηπείρου: Επιστολές στα Ιωάννινα

Τοπική Επιτροπή Ηπείρου
Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών Γερμανικής Π.Ε.


ΠΡΟΣ

Την Περιφερειακή Δ/ντρια Α´θμιας και Β´θμιας Εκπαίδευσης Ηπείρου,
κα. Νόκα – Ζαράχη Φιλιώ


ΚΟΙΝ.
(Όλοι οι αποδέκτες)

Ιωάννινα, 28-09-2011
Αρ. Πρωτ.: 1/28-09-2011


ΘΕΜΑ: «Διδασκαλία της 2ης ξένης γλώσσας στην Α´θμια και Β´θμια Εκπαίδευση Νομού Ιωαννίνων»

Αξιότιμη κα Δ/ντρια
Της Περιφερειακής Διεύθυνσης Α´και Β´θμιας Εκπαίδευσης Ηπείρου,

 Μετά τις τελευταίες ραγδαίες εξελίξεις στην δημόσια ξενόγλωσση εκπαίδευση που επέφεραν οι υπ’αρίθμ. 71103/Γ2/24-06-2011 και  66302/Γ2/10-06-2011 Υπουργικές Αποφάσεις του Υ.Π.Δ.Β.Μ.Θ. και σεβόμενοι την δύσκολη οικονομική κατάσταση, στην οποία βρίσκεται η χώρα μας, θα θέλαμε να σας εκφράσουμε τα προβλήματα που δημιουργούν αυτές οι Υπουργικές Αποφάσεις για τον κλάδο μας αλλά και τις προτάσεις μας για την βελτίωση της διδασκαλίας της 2ης ξένης γλώσσας στα δημόσια ελληνικά σχολεία.

 Με την έναρξη λοιπόν της νέας σχολικής χρονιάς και προσπαθώντας οι Διευθυντές των σχολικών μονάδων να εφαρμόσουν τις παραπάνω Υπουργικές Αποφάσεις ο κλάδος των εκπαιδευτικών της γερμανικής γλώσσας βρίσκεται αντιμέτωπος με μια εχθρική αντιμετώπιση σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης.

 Ξεκινώντας από την Β´θμια Εκπαίδευση και μάλιστα από τα Γυμνάσια του Νομού μας η Υπουργική Απόφαση 71102/Γ2/24-06-2011 μνημονεύει ως απαραίτητη προϋπόθεση ως ελάχιστο αριθμό μαθητών δεκαπέντε (15) και την ύπαρξη οργανικής θέσης εκπαιδευτικού γερμανικών ή γαλλικών.Πως μπορούμε να μιλάμε για ίση μεταχείριση των δύο κλάδων ΠΕ07 και ΠΕ05, όταν όλα τα επαρχιακά Γυμνάσια του Νομού Ιωαννίνων διαθέτουν από παράδοση οργανική θέση καθηγητή γαλλικών χωρίς όμως στην ουσία να υπάρχει, (σύνολο ωρών 2ης ξένης γλώσσας σε όλο το Γυμνάσιο 6 ώρες) μόνο και μόνο επειδή η γαλλική γλώσσα έχει εισαχθεί στη δημόσια εκπαίδευση πολύ νωρίτερα από τη γερμανική; Σα να μην έφτανε αυτό, έρχεται να προστεθεί και η νέα Απόφαση του Υ.Π.Δ.Β.Μ.Θ. (υπ’αρίθμ.. 109348/Γ2/21-09-2011), σύμφωνα με την οποία αν το σύνολο των μαθητών μιας τάξης είναι μικρότερος του δεκαπέντε (15), η τάξη αυτή δεν θα διδάσκεται καμία 2η ξένη γλώσσα. Άρα στα Γυμνάσια Πωγωνιανής, Μηλιωτάδων, Ζίτσας, Βροσίνας, Δουραχάνης, Πραμάντων, Δελβινακίου, Μπιζανίου, Λογγάδων, Παρακαλάμου, Δερβιζιάνων και Μουσιωτίτσας δεν θα διδάσκεται καμία 2η ξένη γλώσσα, κάτι που σημαίνει, ότι αλλοιώνεται το ωρολόγιο πρόγραμμα κάθε τάξης και ότι οι μαθητές των επαρχιακών αυτών σχολείων δεν έχουν τις ίδιες ευκαιρίες μάθησης με τους συμμαθητές τους, οι οποίοι μένουν στην πόλη. Γίνεται λοιπόν αντιληπτό, ότι η γερμανική γλώσσα πλέον θα διδάσκεται μόνο στα σχολεία της πόλης, όπου υπάρχουν δηλαδή οργανικές θέσεις και γαλλικών και γερμανικών.
 Ακόμη πιο δυσοίωνο γίνεται το μέλλον για την ξενόγλωσση εκπαίδευση με το «Νέο Λύκειο», στο οποίο οι μαθητές της Ά Λυκείου μπορούν να επιλέξουν μόνο την αγγλική γλώσσα ως επιλεγόμενο μάθημα και φυσικά οι μαθητές της Β´και Γ´Λυκείου δεν μπορούν να επιλέξουν τη γερμανική γλώσσα, γιατί δεν υπάρχει καμία οργανική θέση καθηγητή ΠΕ07 ( γερμανικών) στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Ιωαννίνων.
 
 Αφήνοντας την Α´θμια Εκπαίδευση για το τέλος, η κατάσταση γίνεται τραγική, αν αναλογιστεί κανείς, ότι η Απόφαση της Περιφερειακής Διεύθυνσης Α´θμιας και Β´θμιας Ηπείρου που αφορά ποια δεύτερη ξένη γλώσσα θα διδάσκεται σε ποια Δημοτικά Σχολεία του Νομού μας έχει εκδοθεί στις 09-09-2011 με αρ. πρωτ. Φ2.1/3895 και παρόλ’ αυτά μέχρι σήμερα, Δευτέρα 26-09-2011 το ΠΥΣΠΕ Ιωαννίνων δεν έχει τοποθετήσει κανένα εκπαιδευτικό ΠΕ07 ή ΠΕ05 σε κανένα σχολείο, με αποτέλεσμα καθημερινά να χάνονται ώρες μαθήματος και άρα να υποβαθμίζεται η διδασκαλία της 2ης ξένης γλώσσας στα Δημοτικά Σχολεία του Νομού μας.
Προσεγγίζοντας το ίδιο θέμα από την οπτική γωνία του μαθητή, γιατί «πάνω απ’όλα ο μαθητής» σύμφωνα με το νέο σχέδιο δράσης του Υπουργείου μας, θα διαπιστώσει εύκολα κανείς, ότι στην πράξη ο μαθητής δεν λαμβάνεται καθόλου υπόψη σε καμία βαθμίδα της εκπαίδευσης. Αυτό αποδεικνύεται περίτρανα, αν αναλογιστεί κανείς, ότι τα Δημοτικά Σχολεία βαφτίζονται σε γερμανόφωνα και γαλλόφωνα με βάση μόνο τις φετινές προτιμήσεις των μαθητών της Έ τάξης και όχι με βάση τις προτιμήσεις των μελλοντικών μαθητών της Έ τάξης και για τα επόμενα έτη. Επίσης σε πολλά Γυμνάσια του Νομού μας η πλειοψηφία των μαθητών ζητά να διδαχθεί τη γερμανική γλώσσα αλλά στο βωμό της ύπαρξης οργανικών θέσεων καθηγητών γαλλικής γλώσσας τα ΘΕΛΩ των μαθητών θυσιάζονται και διδάσκονται αναγκαστικά γαλλικά. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η περίπτωση του Μουσικού Γυμνασίου, το οποίο κατά το προηγούμενο σχολικό έτος 2010-11 προκήρυξε οργανικό κενό για καθηγητή γερμανικών αλλά το Υπουργείο τελικά δεν υλοποίησε καθόλου μεταθέσεις για Μουσικά Σχολεία με αποτέλεσμα φέτος με βάση τις νέες Υπουργικές Αποφάσεις οι μαθητές να πρέπει να διδαχθούν την γαλλική γλώσσα, λόγω ύπαρξης οργανικής θέσης μόνο καθηγητή γαλλικών. Μήπως όμως ο διαχωρισμός τόσο των Δημοτικών όσο και των Γυμνασίων σε «γερμανόφωνα» όσο και σε «γαλλόφωνα» δεν θα δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα και στον οικογενειακό προγραμματισμό, αφού ο μαθητής θα χρειάζεται να διασχίσει μεγαλύτερη χιλιομετρική απόσταση, αν θέλει να εγγραφεί σε σχολείο που διδάσκεται η 2η ξένη γλώσσα της επιλογής του αλλά και στην σωστή χωροταξική κατανομή των μαθητών της Α´ Γυμνασίου για την επόμενη σχολική χρονιά;

 Προς επίλυση λοιπόν όλων αυτών των προβλημάτων προτείνουμε

α) Άμεση επανεξέταση των οργανικών θέσεων στα περιφερειακά Γυμνάσια του Νομού Ιωαννίνων, τα οποία έχουν μόνο μια οργανική θέση εκ των γερμανικών – γαλλικών, με κριτήριο την προτίμηση των μαθητών μεταξύ της γερμανικής και της γαλλικής γλώσσας
β) Δημιουργία οργανικών θέσεων σε ομάδες επαρχιακών Γυμνασίων, λαμβάνοντας υπόψη τη χιλιομετρική απόσταση μεταξύ τους
γ) Δυνατότητα επιλογής των μαθητών του Λυκείου όπως μέχρι σήμερα μεταξύ της αγγλικής, γερμανικής ή γαλλικής γλώσσας.
δ) Όσον αφορά τα Δημοτικά Σχολεία, για τα οποία σύντομα θα υπάρξει νέος σχεδιασμός από το Υ.Π.Δ.Β.Μ.Θ. για την εύρυθμη λειτουργία τους, εισηγούμαστε την δημιουργία οργανικών θέσεων καθηγητών γερμανικής ή γαλλικής γλώσσας, όπως υπάρχουν και στις ειδικότητες των καθηγητών αγγλικής γλώσσας, μουσικής και γυμναστών. Αυτή μας η πρόταση μπορεί αν ενισχυθεί αν ληφθεί υπόψη, ότι το Υπουργείο μας  προσανατολίζεται στην δημιουργία ομάδων Δημοτικών Σχολείων.
Αν λοιπόν υπάρχει η βούληση με ανέξοδες λύσεις να παρέχεται η βέλτιστη ποιότητα εκπαίδευσης στο σχολείο, διασφαλίζοντας τη συνέχεια της διδασκαλίας των ξένων γλωσσών σε όλες τις βαθμίδες του Δημοσίου Σχολείου αλλά και την ελεύθερη επιλογή του μαθητή, σας παρακαλούμε να προβείτε στις απαραίτητες ενέργειες, ώστε να επανεξεταστούν τα προαναφερόμενα ζητήματα.

Με εκτίμηση,
Τοπική Επιτροπή Ηπείρου Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών Γερμανικής Π.Ε.

ΠΙΝΑΚΑΣ ΑΠΟΔΕΚΤΩΝ
- Γρ. κ. Υπουργού Π.Δ.Β.Μ.Θ., κα Άννα Διαμαντοπούλου
- Γρ. κ. Υφυπουργού Π.Δ.Β.Μ.Θ., κα Έφη Χριστοφιλοπούλου
- Γρ. κ. Γενικού Γραμματέα Υ.Π.Δ.Β.Μ.Θ. , κο. Κουλαιδή
- Γρ. κ. Ειδικού Γραμματέα Υ.Π.Δ.Β.Μ.Θ. , κ. Κοντογιάννη
- Δ.Π.Ε. Νομού Ιωαννίνων
- Δ.Δ.Ε. Νομού Ιωαννίνων
- ΕΛΜΕ Νομού Ιωαννίνων
- Σύλλογος Δασκάλων και Νηπιαγωγών Νομού Ιωαννίνων
- Ομοσπονδία Γονέων και Κηδεμόνων
- Γερμανική Πρεσβεία Αθηνών
- Επίτιμη Πρόξενος Ηγουμενίτσας
- Γενικό Προξενείο Θεσσαλονικής
- Goethe Institut Athen
- Goethe Institut Thessaloniki
- Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Γερμανικής Γλώσσας Π.Ε.

 --------------------------------------------

ΠΡΟΣ
Υ.Π.Δ.Β.Μ.Θ.
ΕΝΙΑΙΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΤΟΜΕΑ
ΑΘΜΙΑΣ & Β´ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ´
Δ/ΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ Β´ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΤΟΜΕΑ Α´


Ιωάννινα, 28-09-2011
Αρ. πρωτ.: 1/28-09-2011



ΚΟΙΝ.(Όλοι οι αποδέκτες)

ΘΕΜΑ: «Επαναπροσδιορισμός των οργανικών θέσεων καθηγητών γερμανικής και γαλλικής γλώσσας σε όλη τη χώρα»

          Με αφορμή το νέο μωσαϊκό που διαμορφώνεται στην διδασκαλία της 2ης ξένης γλώσσας στην Α´θμια και Β´θμια Εκπαίδευση μετά την εφαρμογή των υπάριθμ. 66302/Γ2/10-06-2011, 71103/Γ2/24-06-2011 και 109348/Γ2/21-09-2011 σχετικών Υπουργικών Αποφάσεων κατά το νέο σχολικό έτος 2011-12, κρίνεται επιτακτική η ανάγκη να επανεξεταστεί και να σχεδιαστεί εκ νέου το θέμα των οργανικών θέσεων των εκπαιδευτικών κλάδων ΠΕ07 και ΠΕ05 τόσο στην Α´θμια όσο και στην Β´θμια Εκπαίδευση.

          Ζητάμε λοιπόν σε επίπεδο Β´θμιας Εκπαίδευσης να επανεξεταστούν άμεσα οι οργανικές θέσεις των εκπαιδευτικών κλ. ΠΕ07 και ΠΕ05, διότι παρατηρείται έντονα το φαινόμενο να υπάρχουν οργανικές θέσεις καθηγητών γαλλικής γλώσσας, οι οποίες δεν δικαιολογούνται με βάση τις οδηγίες που ακολουθούν κατά τα τελευταία έτη τα ΠΥΣΔΕ όλης της χώρας για την έκδοση οργανικού κενού (ωράριο τουλάχιστον 12 ωρών του μαθήματος α´ ανάθεσης)  και ωστόσο τώρα με βάση την υπ’αρίθμ. 71103/Γ2/24-06-2011 Υπουργική Απόφαση σύμφωνα με την οποία απαραίτητη προϋπόθεση για την διδασκαλία της ξένης γλώσσας αποτελεί η ύπαρξη οργανικής θέσης εκπαιδευτικού να διδάσκεται σε πολλά Γυμνάσια της χώρας η γαλλική γλώσσα, παρόλο που η πλειοψηφία των μαθητών επιθυμεί να διδαχτεί γερμανικά.

          Σε επίπεδο Α´θμιας  Εκπαίδευσης, στην οποία σύντομα θα υπάρξει νέος σχεδιασμός από το Υ.Π.Δ.Β.Μ.Θ. για την εύρυθμη λειτουργία τους, προτείνουμε τη δημιουργία οργανικών θέσεων καθηγητών γερμανικής ή γαλλικής γλώσσας, όπως υπάρχουν και στις ειδικότητες των καθηγητών αγγλικής γλώσσας, μουσικής και γυμναστών. Αυτή μας η πρόταση γίνεται ακόμη πιο υλοποιήσιμη, αν ληφθεί υπόψη, ότι το Υπουργείο μας προσανατολίζεται στη δημιουργία ομάδων Δημοτικών Σχολείων και άρα θα μπορεί να δημιουργηθεί οργανικό κενό λόγω της ύπαρξης άνω των 12 ωρών γερμανικής ή γαλλικής γλώσσας στην κάθε ομάδα των Δημοτικών Σχολείων. Αυτή μάλιστα η πρόταση μπορεί να αποσυμφορήσει την Β´θμια Εκπαίδευση από πλεονάζον προσωπικό των δύο αυτών κλάδων (ΠΕ07 και ΠΕ05) και μάλιστα συντελεί αποφασιστικά στην διδασκαλία της 2ης ξένης γλώσσας στα Δημοτικά Σχολεία με την έναρξη κιόλας της σχολικής χρονιάς, χωρίς να χάνονται διδακτικές ώρες, αναμένοντας τις διαθέσεις εκπαιδευτικών γερμανικής και γαλλικής γλώσσας από την Β´θμια Εκπαίδευση.

          Λαμβάνοντας λοιπόν υπόψη τόσο τις απαιτήσεις της σύγχρονης κοινωνίας για ποιοτικότερη εκπαίδευση όσο και την δύσκολη οικονομική κατάσταση στην οποία βρίσκεται η χώρα μας, παρακαλούμε να μελετήσετε τις προτάσεις μας και να προβείτε σε μια ορθολογικότερη αξιοποίηση του προσωπικού σας με βάση τις προτιμήσεις των μαθητών.

Με εκτίμηση,

Τοπική Επιτροπή Ηπείρου Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών Γερμανικής Π.Ε.

 

ΠΙΝΑΚΑΣ ΑΠΟΔΕΚΤΩΝ

-          Γρ. κ. Υπουργού Π.Δ.Β.Μ.Θ., κα Άννα Διαμαντοπούλου

-          Γρ. κ. Υφυπουργού Π.Δ.Β.Μ.Θ., κα Έφη Χριστοφιλοπούλου

-          Γρ. κ. Γενικού Γραμματέα Υ.Π.Δ.Β.Μ.Θ. , κο. Κουλαιδή

-          Γρ. κ. Ειδικού Γραμματέα Υ.Π.Δ.Β.Μ.Θ. , κ. Κοντογιάννη

-          Δ/νση Προσωπικού Β´θμιας Εκπαίδευσης – Τμήμα Ά

-          Δ/νση Προσωπικού Α´θμιας Εκπαίδευσης – Τμήμα Ά

-          Περιφερειακή Δ/ντρια Α´θμιας και Β´θμιας Εκπαίδευσης Ηπείρου

-          Δ.Π.Ε. Νομού Ιωαννίνων

-          Δ.Δ.Ε. Νομού Ιωαννίνων

-          Γερμανική Πρεσβεία Αθηνών

-          Επίτιμη Πρόξενος Ηγουμενίτσας

-          Γενικό Προξενείο Θεσσαλονικής

-          Goethe Institut Athen

-          Goethe Institut Thessaloniki

-          Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Γερμανικής Γλώσσας Π.Ε.