DaF in Griechenland

Mitglied Werden!

Αρχείο 2005 - 2015

ΤΟ Δ.Σ. ΕΥΧΑΡΙΣΤΕΙ ΤΟΥΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ ΤΟΥΣ

ΤΟ Δ.Σ. ΕΥΧΑΡΙΣΤΕΙ ΤΟΥΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ ΤΟΥΣ 12.09.2006 Πανελλαδικό χαρακτήρα είχε η συμμετοχή στην Ημερίδα Επιμόρφωσης της Πανελλήνιας Ένωσης που έλαβε χώρα στο ξενοδοχείο Titania την Κυριακή 10 Σεπτεμβρίου. Η ενημέρωση του Δ.Σ. για τις εξελίξεις στα εργασιακά θέματα του κλάδου και η Προετοιμασία Υποψηφίων ΑΣΕΠ που ακολούθησε αποτέλεσαν το γεγονός της ημέρας, καθώς η προσέλευση των συναδέλφων δεν είχε προηγούμενο.
Κατά την ενημέρωση του Δ.Σ. δόθηκε η δυνατότητα σε συναδέλφους να πληροφορηθούν για τις ανάγκες που προκύπτουν στην εκπαίδευση τη φετινή χρονιά, ενώ η διεξοδική ανάλυση των θέσεων διορισμών για την επόμενη διετία διαφώτισε κάθε συνάδελφο και έλυσε κάθε απορία.
Συνάδελφοι από διάφορες περιοχές της χώρας συνεχάρηκαν το Δ.Σ. της Πανελλήνιας Ένωσης για το εξαιρετικά ενδιαφέρον πρόγραμμα που παρουσιάστηκε στην Ημερίδα.
Ραντεβού στην επόμενη επιμορφωτική εκδήλωση!

ΕΚΘΕΣH ΓΕΡΜΑΝΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ ΗΜΕΡΙΔA ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
Titania Hotel-Αθήνα (Πανεπιστημίου 52) – Μετρό: Στάση Ομόνοια

Programm als PDF drucken




Στα πλαίσια της Ημερίδας Επιμόρφωσης της Πανελλήνιας Ένωσης:
-Χρ. Κάτσικας, Εκπαιδευτικός αναλυτής εφ. «ΤΑ ΝΕΑ», μέλος Δ.Σ. Παν. Ένωσης Φιλολόγων
-Κ. Θεριανός, Δρ. Παιδαγωγικής, ερευνητής στην Ακαδημία Αθηνών σε θέματα Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης


Κυριακή 10 Σεπτεμβρίου, Titania Hotel (Πανεπιστημίου 52-Μετρό Ομόνοια) 14.45-15.45
«Θεωρία και πράξη της Διδασκαλίας. Θεωρίες Μάθησης»
Περιεχόμενο εισήγησης
Η εισήγηση θα κινηθεί στην παρουσίαση των μεθόδων διδασκαλίας, τόσο σε θεωρητικό επίπεδο όσο και με παραδείγματα. Πιο συγκεκριμένα θα παρουσιαστούν και θα συζητηθούν:
- το σχέδιο μαθήματος
- η μετωπική διδασκαλία
- χρήση των ερωτήσεων και της συζήτησης στη διάρκεια της διδασκαλίας
- οι δραστηριότητες στις οποίες εμπλέκει ο εκπαιδευτικός τους μαθητές με σκοπό τη μάθηση (project, εργασίες ανάγνωσης και γραφής, πείραμα, παίξιμο ρόλων, κ.λπ.).
- Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία
- Διαθεματικότητα και Ευέλικτη Ζώνη



ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΑΣΕΠ
Λόγω αυξημένου ενδιαφέροντος των συναδέλφων ανακοινώνεται πως θα τηρηθεί αυστηρά η προτεραιότητα στα μέλη της Πανελλήνιας Ένωσης σύμφωνα με την ώρα προσέλευσης τους στο χώρο των σεμιναρίων (Αίθουσα Απόλλων-Ημιόροφος).




Κατά τη διάρκεια των Ημερίδων μπορεί να πραγματοποιηθεί νέα εγγραφή ή ανανέωση συνδρομής στην Πανελλήνια Ένωση.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΗΜΕΡΙΔΑΣ

09.00-09.45
Εγγραφές

09.45-10.15
Έναρξη-Χαιρετισμοί

10.15-10.45
,,Ja klar! Der neue Sprachkurs für die griechische Grundschule“
GM Verlag

10.45-11.15
,,Die neuen B2 und C1 Goethe Prüfungen“
Erika Broschek, Leiterin der Bildungskooperation Deutsch Goethe-Institut Athen

11.15-12.30
,,Lernen mit Erinnern”
Sigrid Xanthos, Mitarbeiterin des Goethe-Instituts Athen

12.30-13.00
«Luftbaloons» Το νέο βιβλίο για το Δημοτικό
Εκδόσεις Κουναλάκη

13.00-13.15
ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ

13.15-14.00
Ενημέρωση για τις εξελίξεις στα εργασιακά θέματα
Δ.Σ. της Πανελλήνιας Ένωσης

14.00-14.45
«Ανάλυση Θεμάτων Γενικής Διδακτικής διαγωνισμών ΑΣΕΠ»
Δρ. Φ. Αντ. Ιακ. Ελευθεριάδης, Διδάκτωρ της Φιλολογίας-Παιδαγωγός και Συγγραφέας βιβλίων προετοιμασίας ΑΣΕΠ

14.45-15.45
«Θεωρία και πράξη της Διδασκαλίας. Θεωρίες Μάθησης»
-Χρ. Κάτσικας, Εκπαιδευτικός αναλυτής εφ. «ΤΑ ΝΕΑ», μέλος Δ.Σ. Παν. Ένωσης Φιλολόγων
-Κ. Θεριανός, Δρ. Παιδαγωγικής, ερευνητής στην Ακαδημία Αθηνών σε θέματα Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης


15.45-16.00
ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ

16.00-16.30
«Επανασχεδιασμός της διδασκαλίας της Ξένης Γλώσσας στο δημόσιο σχολείο. Εφικτός ή πυροτέχνημα;»
Νικηφ. Κωνσταντίνου, μέλος Δ.Σ. ΚΕΜΕΤΕ της ΟΛΜΕ

16.30-17.30
,,Deutschlehrerpreis 2006. Die Gewinner!“
-,,Landeskundliche Aspekte im DaF-Unterricht“
Anastasia Gavra, 1. Gymnasium Kamatero, Athen
-,,Vorschläge zur Förderung der Motivation im DaF-Unterricht“
Chryssoula Stamouli, 1. Gymnasium Trikala
-,,Deutsch in der Primarstufe: Anwendungsbeispiele“
Georgia Pipeli, 5 und 12. Grundschule in Xanthi

17.30
Λήξη




ASEP-Handbuch:

Η Επιστημονική Επιτροπή της Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών Γερμανικής Γλώσσας Π.Ε. παρουσιάζει τη δεύτερη εργασία της με θέμα την προετοιμασία για το διαγωνισμό του ΑΣΕΠ. Η εργασία περιλαμβάνει ενδεικτικές ερωτήσεις στην ενότητα «Γενική Διδακτική-Ψυχοπαιδαγωγικά Θέματα», ένα μέρος των οποίων έχει προσαρμοστεί στην ειδικότητα της Γερμανικής Φιλολογίας. Οι υποψήφιοι του διαγωνισμού ΑΣΕΠ μπορούν να ελέγξουν τις γνώσεις τους και να ανατρέξουν στην κατάλληλη βιβλιογραφία, σε περίπτωση που παρουσιάζουν ελλείψεις. Πρόκειται για το πρώτο επίσημα δημοσιευμένο έργο που αφορά στην ειδικότητα του κλάδου ΠΕ07. Επίσης, η εργασία, στην οποία συμπεριλαμβάνονται οι λύσεις των ερωτήσεων και η ύλη που έχει επίσημα ανακοινωθεί, αποτελεί έναν χρήσιμο οδηγό για κάθε υποψήφιο του διαγωνισμού ΑΣΕΠ.

Η εργασία διατίθεται δωρεάν με την επίδειξη της Κάρτας Μέλους στα παρόντα ταμειακώς εντάξει μέλη της Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών Γερμανικής Γλώσσας Π.Ε. κατά τη διάρκεια της Έκθεσης Βιβλίου/Σχολικού εξοπλισμού-Ημερίδας Επιμόρφωσης από τις 09.00 έως τις 17.30:
- στην Aθήνα, Κυριακή 10 Σεπτεμβρίου, Titania Hotel, Πανεπιστημίου 52 (Μετρό: Στάση Ομόνοια)

Κατά τη διάρκεια της Ημερίδας μπορεί να πραγματοποιηθεί νέα εγγραφή ή ανανέωση συνδρομής στην Πανελλήνια Ένωση.

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ:

Στην ομαδοσυνεργατική διδασκαλία η αξιολόγηση:
α) διεξάγεται από κοινού από τον εκπαιδευτικό και τους μαθητές για να υπάρχει πλουραλισμός απόψεων,
β) διεξάγεται από κοινού από τον εκπαιδευτικό και τους μαθητές αλλά ο εκπαιδευτικός έχει τον πρώτο λόγο,
γ) διεξάγεται από τον εκπαιδευτικό για να είναι αντικειμενική,
δ) διεξάγεται από κοινού από τον εκπαιδευτικό και τους μαθητές γιατί υπάρχει ανάγκη προάσπισης της συνοχής της ομάδας.

Σύμφωνα με την ταξινομία στόχων του Bloom (1956) στο γνωστικό τομέα η διατύπωση «Auf dem Bild sind zwei Frauen zu sehen. Wie sieht Karin aus?» ανήκει στη βαθμίδα:
α) γνώση,
β) κατανόηση (ερμηνεία),
γ) κατανόηση (επέκταση ή μεταφορά),
δ) σύνθεση.

Ποιό στοιχείο της διδασκαλίας είναι επικρατέστερο;
α) σήμερα υπάρχει ισορροπία μεταξύ διαδικασίας και περιεχομένου,
β) παλιότερα οι παιδαγωγοί έδιναν βάρος στη διαδικασία,
γ) οι γνωστικο-αναπτυξιακοί ψυχολόγοι εστίαζαν το ενδιαφέρον τους στο περιεχόμενο,
δ) ανάλογα τη βαθμίδα στην οποία καλείται ο εκπαιδευτικός να διδάξει.

Στο μάθημα της ξένης γλώσσας η εικόνα:
α) αποτελεί αφορμή για σύνταξη κειμένου,
β) μπορεί να αντικαταστήσει τα κείμενα,
γ) συμπληρώνει τα κείμενα,
δ) βοηθάει στην ανάλυση κειμένων.

Οι γονείς βλέπουν πως ο γιός τους έχει βαθμολογηθεί με 16 στο μάθημα των Γερμανικών (Α’ τρίμηνο). Αυτό σημαίνει:
α) ότι είναι από τους καλύτερους μαθητές της τάξης,
β) περνάει την τάξη και υστερεί στην προφορική επικοινωνία,
γ) πως δεν μπορούμε να βγάλουμε κανένα συμπέρασμα γιατί σε κάθε γονέα κοινοποιούνται μόνο οι βαθμοί του παιδιού τους,
δ) περνάει την τάξη αλλά εξακολουθεί να έχει κενά.


(Στην εργασία συμπεριλαμβάνονται και οι λύσεις)

Η ΜΕ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΤΡΟΠΟ ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΔΙΩΚΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΝΟΜΟ.




ΠΑΡΕΧΟΝΤΑΙ ΔΩΡΕΑΝ ΣΤΑ ΜΕΛΗ ΤΗΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑΣ ΕΝΩΣΗΣ
-CD ήχου θεμάτων Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας (επίπεδα Β2-Γ1)
-3 εκτυπωμένα Test για το νέο σχολικό εγχειρίδιο Deutsch-Ein Hit 1!
-ASEP-Handbuch: ,,Pädagogik für DeutschlehrerInnen. Teste deine Kenntnisse!”
-Plakat: ,,ABC 2006”
-Plakat: ,,Landkarte”

Πληροφορίες

ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ: ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ Π.Ε.




ΟΙ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΕΣ ΑΤΤΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟ ΘΑ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΣΤΗ ΔΙΑΘΕΣΗ ΤΩΝ ΣΥΝΑΔΕΛΦΩΝ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΙΔΑΣ.

Programm als PDF drucken

Aθήνα

Aufkleber

Flyer

Stundenplan

Plakat ABC

Plakat Landkarte