DaF in Griechenland

Mitglied Werden!

Αρχείο 2005 - 2015

«Θα διδάσκετε λογοτεχνία»: Αντιδράσεις στις υπουργικές αποφάσεις (Κάτσικας, Σταμέλος, Νέα Πορεία, Φιλόλογοι Χίου, Λακωνίας, ...)

«Θα διδάσκετε λογοτεχνία» ή πως κάποιοι πριμοδοτούν
εμφύλιους στους εκπαιδευτικούς την ίδια ώρα που επιχειρούν
κατάργηση οργανικών θέσεων, άρση της μονιμότητας και απολύσεις, του Χρήστου Κάτσικα


«Θέλω να τα πω όπως τα έχω στην καρδιά και στο μυαλό»

Είναι πια φανερό, ακόμη και στους πιο δύσπιστους, ακόμη και σ´ αυτούς που χρόνια πολλά βάσιζαν τη γραμματική και το συντακτικό των αναγνώσεών τους για το «που πάει η εκπαίδευση» στις περίτεχνες διακηρύξεις της κυρίαρχης πολιτικής, ότι οι εκπαιδευτικοί (όπως και όλος ο κόσμος της εργασίας) βρίσκονται μπροστά σε μια «επιχείρηση» συνολικής αλλαγής του τοπίου στη δημόσια εκπαίδευση από την πρώτη μικρή του δημοτικού μέχρι και το Πανεπιστήμιο και τα μεταπτυχιακά προγράμματα.

Η «επιχείρηση» αυτή αφορά τη δομή της εκπαίδευσης (1), της κατεύθυνσής της, το περιεχόμενο (2) , το μισθό, τη σύνταξη και τις εργασιακές σχέσεις.

Οργανική θέση, ωράριο, δικαίωμα μετάθεσης – απόσπασης, μονιμότητα,  προβάλλονται από το Υπουργείο Παιδείας, με τη βοήθεια των ηλεκτρονικών μας κουβερνάντων (3), σαν αναχρονισμός, σαν παλιομοδίτικες αντιλήψεις, που πρέπει όχι μόνο να εξαφανιστούν από το εκπαιδευτικό τοπίο αλλά να σβήσουν και από τη συλλογική μνήμη. Συνέχεια

----------------------------------------
«Έκρηξη» από ΠΑΣΚ ΔΕ – Παρέμβαση του Γιάννη Σταμέλου (12.06.2011)
Με άρθρο του στην εφημερίδα «ΠΑΤΡΙΣ» της Κρήτης ο γνωστός συνδικαλιστής της ΠΑΣΚ Καθηγητών Δ.Ε Γιάννης Σταμέλος εκφράζει την οργή του για την πολιτική του Υπουργείου Παιδείας στο θέμα της δεύτερης ξένης γλώσσας. Παραθέτουμε ολόκληρο το άρθρο:


Όχι άλλη …αναβάθμιση του Δημόσιου Σχολείου

Στη σημερινή εποχή, η εκµάθηση των ξένων γλωσσών από τους µαθητές της Πρωτοβάθµιας και Δευτεροβάθµιας Εκπαίδευσης µέσα στο ελληνικό δηµόσιο σχολείο, είναι περισσότερο από ποτέ αναγκαία για πολιτικούς, κοινωνικούς και πολιτισµικούς λόγους. Η γλωσσική καλλιέργεια, είναι συνάρτηση της συνολική µορφωτικής επίδρασης που ασκείται στις νεότερες γενιές.

Στη σχολική πραγματικότητα, μέχρι σήμερα, ο μαθητής είχε δικαίωμα επιλογής ανάμεσα (κυρίως) σε δύο γλώσσες (Γαλλικά, Γερμανικά). Όμως με πρόσφατη εγκύκλιο το Υπουργείο προχωρά με προχειρότητα στη συρρίκνωση αυτού του δικαιώματος. Τώρα το σχολείο θα είναι πλέον γερμανόφωνο ή γαλλόφωνο με απόφαση της πλειοψηφίας των μαθητών και των γονιών τους. Πιστεύουμε ότι η πολιτική αυτή οδηγεί στην παραπέρα απαξίωση του δημόσιου σχολείου και δημιουργεί ανισότητες ευκαιριών και επιλογών στους μαθητές. Ο μαθητής του αστικού κέντρου θα αναγκάζεται για να κάνει τη γλώσσα που επιθυμεί να επιλέγει σχολείο σε άλλη περιοχή από αυτή που διαμένει ή να πληρώνει για εξωσχολικά μαθήματα. Πόσο μάλλον στα σχολεία της περιφέρειας, ο μαθητής αναγκάζεται να αλλάξει Δήμο ή να μην κάνει την ξένη γλώσσα της επιλογής του.

Άλλη συνέπεια αυτής της πολιτικής είναι δημιουργία όρων κατάργησης της οργανικότητας των συναδέλφων που διδάσκουν το μάθημα που δεν επιλέγει η πλειονότητα των μαθητών. Είναι μια ακόμη καταστρατήγηση εργασιακών δικαιωμάτων.

Η «σοσιαλιστική» Κυβέρνηση έχει ξεφύγει όχι μόνο από το δρόμο του σοσιαλισμού αλλά και της κοινής λογικής.

Κυρία υπουργέ, δε γνωρίζουμε τους μυστικοσύμβουλους που έχετε, δε γνωρίζουμε τι σκέπτεστε για τους εκπαιδευτικούς, δε γνωρίζουμε τι έπεται, δεν σας αναγνωρίζουμε πλέον!!!

Σας καλούμε να διαβάσετε τις δικές σας δηλώσεις: «Πρώτα ο μαθητής» ποιος μαθητής όμως, ο Γερμανόφωνος ή ο γαλλόφωνος. «Αναβαθμίζουμε το δημόσιο σχολείο». Πώς γίνεται αυτό με τη συρρίκνωση των επιλογών του μαθητή; Η αναβάθµιση όπως είναι λογικό περιλαµβάνει, την υποχρέωση του κράτους να εξασφαλίσει σε όλα τα παιδιά, µέσω της δηµόσιας εκπαίδευσης, τα εφόδια που είναι απαραίτητα για επαρκή ξενόγλωσση εκπαίδευση και όχι να εξαναγκάζει την ελληνική οικογένεια να τα αναζητά και να ακριβοπληρώνει σε ιδιωτικά φροντιστήρια.

Απαιτούμε άμεσα το Υπουργείο να αποσύρει την εγκύκλιο που υποβαθμίζει την ξενόγλωσση εκπαίδευση στο δημόσιο σχολείο και ουσιαστικά καταργεί οργανικές θέσεις συναδέλφων.

Θεωρούμε ότι η εκµάθηση δύο ξένων γλωσσών µέσα στο δηµόσιο σχολείο με ελεύθερη επιλογή, σε συνδυασµό µε κρατική πιστοποίηση της αποκτηθείσας γνώσης, είναι το ελάχιστο που θα πρέπει να εξασφαλίζεται στους µελλοντικούς πολίτες της Ενωµένης Ευρώπης, όλων των κοινωνικών στρωµάτων.

Για την ΠΑΣΚ Καθηγητών Δ.Ε.
Γιάννης Σταμέλος, Διευθυντής Γυμνασίου Καστελλίου
----------------------------------------
Αντιδράσεις περιοδικού Νέα Παιδεία για τη δήλωση Χριστοφιλοπούλου για τη διδασκαλία της λογοτεχνίας (12.06.2011)

Η Επιστημονική Ομάδα που συγκρότησε το περιοδικό Νέα Παιδεία για θέματα εκπαιδευτικής πολιτικής με έκπληξη πληροφορήθηκε τη δήλωση της Υφυπουργού Παιδείας, σε ραδιοφωνικό σταθμό, ότι οι καθηγητές των ξένων γλωσσών θα διδάσκουν τώρα και Λογοτεχνία, για να συμπληρώνουν ωράριο και να μη χάσουν την οργανική τους θέση.
 
Στο συνημμένο αρχείο θα βρείτε τις θέσεις της Επιστημονικής Ομάδας της Νέας Παιδείας για την παραπάνω δήλωση.
 
Μπορείτε να προωθήσετε το κείμενο σε όποιον κρίνετε ότι ενδιαφέρεται.
 
Για την Επιστημονική Ομάδα του περιοδικού Νέα Παιδεία
Ο Διευθυντής Σύνταξης
Κώστας Αγγελάκος
Επίκουρος Καθηγητής

Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ


----------------------------------------
ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ ΧΙΟΥ
Με αφορμή τη δήλωση της κ. Χριστοφιλοπούλου για τη διδασκαλία της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας από καθηγητές Ξένων Γλωσσών και αναθεώρηση της εγκυκλίου επομένως για την διδασκαλία β´ ανάθεσης,  θα θέλαμε να σας πούμε ότι σε πολλά σχολεία εδώ και χρόνια παρατηρείται το φαινόμενο διδασκαλίας των συναδέλφων Ξένων γλωσσών εξ’ ολόκληρου του ωραρίου τους αποκλειστικά με Ιστορία. Δεν γίνεται καν διαπραγμάτευση για συμπλήρωση ωραρίου με ενεργοποίηση της β´ ανάθεσης, αλλά το θέμα παρουσιάζεται ως τετελεσμένο γεγονός!

Βεβαίως και οι συνάδελφοι επαχθώς φέρουν, αλλά αναγκάζονται να διδάσκουν Ιστορία μιας και οι καιροί είναι χαλεποί…… Αυτό πραγματικά θέλουμε να γίνει τώρα και με τη Λογοτεχνία;;;; Γνωρίζουν οι Ξενόγλωσσοι συνάδελφοι ότι είναι υπεράριθμοι και οι προσωπικές τους δηλώσεις είναι ότι μετά βδελυγμίας   αντιμετωπίζουν τη διδασκαλία της Ιστορίας, αλλά τι να κάνουν….;;;; Μήπως θα ήταν ευκολότερο για έναν Φιλόλογο να διδάσκει Γαλλικά, Γερμανικά ή Ιταλικά κλπ.;;;;; Όχι βέβαια!!!! Λοιπόν ας μην απορούμε με την αποστροφή των νέων μας για το μάθημα της Ιστορίας, αφού πρώτα το ίδιο το σύστημα έχει φροντίσει επιτηδευμένα να την οστρακίσει… .Μήπως πραγματικά δε θέλει το ΥΠΔΒΜΘ να θυμίζει την επανάληψη των ιστορικών γεγονότων με τις «ευχάριστες» συνέπειες σε αντιστοιχία με τις σημερινές συγκυρίες…;;;;;; Μήπως το ίδιο θέλει να γίνει και με το μάθημα της Λογοτεχνίας…;;;; Αφού προτεραιότητά του δεν είναι ο πολιτισμός, οι τέχνες και τα γράμματα, αλλά η άμεση εφαρμογή της προκρούστειας μεθόδου στο λογιστικό τμήμα του υπουργείου και μάλιστα με το σχέδιο του ακρωτηριασμού των κονδυλίων για τη μόρφωση!!!!

Καλούμε τους συλλόγους γονέων και κηδεμόνων, τους εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων, να υπερασπιστούν το δημόσιο χαρακτήρα της εκπαίδευσης και να ακυρώσουν στην  πράξη τη μεθοδευμένη υποβάθμιση του μαθήματος της λογοτεχνίας ,καθώς και τη στοχευόμενη  εξαφάνιση της β ‘ ξένης γλώσσας (γαλλικά, γερμανικά). Οι μαθητές μας δεν είναι πειραματόζωα κανενός υπουργού ! Εάν θέλουμε να δώσουμε ώθηση στην παιδεία μας ,σαφώς και πρέπει να αντισταθούμε σε ό,τι την υποβαθμίζει ή τη γυρνά στο παρελθόν.

…., γιατί και αν πτωχική τη βρήκαμε την Ελλάδα μας, δε θα μας γελάσει. Έτσι σοφοί που γίναμε, με τόση πείρα, ήδη το καταλάβαμε οι ΥΠΟΥΡΓΟΙ τι σημαίνουν… για να παραφράσουμε το διαχρονικά επίκαιρο ποιητή μας…

Πρωτοβουλία φιλολόγων νομού Χίου
----------------------------------------

ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΤΗΣ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΤΗΣ Β´ ΕΠΙΛΕΓΟΜΕΝΗΣ ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ  ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΝΑΘΕΣΗΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΣΤΟΥΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΤΩΝ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ ΓΙΑ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗ ΩΡΑΡΙΟΥ

«ΠΡΩΤΑ Ο ΜΑΘΗΤΗΣ»

Ως Ομάδα Φιλολόγων Ν. Λακωνίας καλούμε  την  υφυπουργό  ΠΔΒΜΘ κα Χριστοφιλοπούλου να ανακαλέσει την πρόθεσή της να αφαιρέσει τη διδασκαλία της δεύτερης ξένης γλώσσας από το σχολείο και να ορίσει τη διδασκαλία  καταρχήν της ελληνικής  λογοτεχνίας (έπεται συνέχεια…) ως μάθημα β´ ανάθεσης για τους συναδέλφους μας των ξενόγλωσσων τμημάτων, με αποκλειστικό σκοπό, όπως διατείνεται,  να «αξιοποιηθούν» οι εν λόγω συνάδελφοι και να συμπληρώνουν το υποχρεωτικό ωράριο εργασίας τους. Την καλούμε να αναθεωρήσει τη στάση της και να μην προχωρήσει στη διάπραξη ενός ακόμη εγκλήματος εις βάρος της πολύπαθης παιδείας του τόπου, της παρεχόμενης εκπαίδευσης, εντέλει  εις βάρος όχι μόνον εκπαιδευτών και εκπαιδευόμενων, αλλά  του συνόλου της κοινωνίας που αγωνιά, που δοκιμάζεται ήδη τόσο σκληρά και προσδοκά τόσα πολλά από την εκπαίδευση.  Αρκετά έχει απαξιωθεί από πολιτικές σκοπιμότητες και αστοχίες ο χώρος της εκπαίδευσης. Τη στιγμή που η κοινωνία επιτακτικά απαιτεί από την πολιτική της ηγεσία μακροπρόθεσμο σχεδιασμό εκπαιδευτικής πολιτικής, που να την οδηγήσει στην έξοδο από τη χρεοκοπία, ηθική, πνευματική  και οικονομική,  πώς εσείς πιστεύετε ότι θα αποφύγετε την ετυμηγορία ενός ολόκληρου λαού, που σας παρακολουθεί  άλλη μια φορά να ασελγείτε επάνω στο σώμα της δημόσιας εκπαίδευσης; Πώς μπορείτε να τρέφετε ψευδαισθήσεις ότι θα αποφύγετε τις συνέπειες των πράξεών σας, όταν την ύστατη αυτή στιγμή,  όταν ολόκληρη η Ελλάδα βαδίζει επί ξυρού ακμής με μόνη της ελπίδα να αναγεννηθεί δια της παιδείας, εσείς τολμάτε να συνεχίζετε τις γνωστές σας ολέθριες πρακτικές, ωσότου να δώσετε στην εκπαίδευση τη χαριστική βολή;
    * Καταγγέλλουμε την πολιτική ηγεσία του ΥπΠΔΒΜΘ για την υποβάθμιση της εκπαίδευσης του λαού μας, για τον επιχειρούμενο ηθικό εξευτελισμό  της εκπαιδευτικής κοινότητας και την προσπάθεια καλλιέργειας κλίματος «διαίρει και βασίλευε» μεταξύ των εκπαιδευτικών.
    * Αλήθεια, εσείς, κύριοι και κυρίες αρμόδιοι, που γνωρίζετε τι συμβαίνει στην Ευρώπη, σε ποια χώρα της Ευρώπης δεν προσφέρεται και δεύτερη ξένη γλώσσα ή έχει αφαιρεθεί η διδασκαλία της; Υπάρχει μήπως και άλλη χώρα της Ευρώπης, που καταρτίζει τους μαθητές της με λειψά εφόδια, γνωστικά και επαγγελματικά, λες και δεν ετοιμάζει τους αυριανούς πολίτες και εργαζόμενους αλλά τους αυριανούς υποτελείς της ενωμένης Ευρώπης;
    * Πώς αφαιρείτε από τα δικά μας παιδιά τη διδασκαλία της δεύτερης ξένης γλώσσας στα δημόσια σχολεία, ενώ θεωρείτε αυτονόητο πως τα δικά σας παιδιά στα ιδιωτικά τους σχολεία σαφώς και οφείλουν να διδάσκονται και δεύτερη ξένη γλώσσα;
    * Πώς είναι δυνατόν εσείς, που ως πολιτική ηγεσία φέρετε ακέραια την ευθύνη για το ότι υποθηκεύσατε το μέλλον αυτού του τόπου και του αφαιρέσατε την εθνική κυριαρχία και ανεξαρτησία βυθίζοντάς τον σε ανεξέλεγκτα και αδιαφανή χρέη, μέρος των οποίων διαθέσατε και για εξαγορά ψήφων, τώρα να έχετε το θράσος να επικαλείστε τη δυσμενή οικονομική συγκυρία, που εσείς δημιουργήσατε, αλλά εμείς πληρώνουμε, για την περικοπή της διδασκαλίας της δεύτερης επιλεγόμενης ξένης γλώσσας στο δημόσιο σχολείο;
    * Φταίνε άραγε τα παιδιά μας που δεν έχουν γονείς πολιτικούς, ώστε κατ´ εξαίρεση να τους διασφαλίζουμε το δικαίωμα στη μόρφωση καταστρατηγώντας το δικαίωμα της πρόσβασης των υπολοίπων στη γνώση; Φταίνε άραγε οι αμόρφωτοι γονείς μας, που μας έμαθαν να σεβόμαστε το δικαίωμα του άλλου στη ζωή, τη γνώση και την ελευθερία εξίσου με τα δικά μας δικαιώματα; Τις πταίει;
    * Φαίνεται όμως πως η πολιτική ηγεσία του ΥπΠΔΒΜΘ δεν αρκείται στην κατάργηση της διδασκαλίας της επιλεγόμενης δεύτερης ξένης γλώσσας από τα σχολεία, αλλά προχωρά  και στον ηθικό εξευτελισμό  της εκπαιδευτικής κοινότητας και στην προσπάθεια καλλιέργειας κλίματος «διαίρει και βασίλευε» μεταξύ των εκπαιδευτικών. Ισχυρίζεται λοιπόν η κα Χριστοφιλοπούλου πως οι συνάδελφοι καθηγητές των ξένων γλωσσών «έχουν και τη δυνατότητα να διδάξουν λογοτεχνία, είναι καθηγητές λογοτεχνίας και ίσως και κάποιο άλλο μάθημα». 
    * Αλήθεια, εσείς που γνωρίζετε τι συμβαίνει στην Ευρώπη, σε ποια χώρα της Ευρώπης επιτρέπεται ένας εκπαιδευτικός να διδάσκει κάτι το οποίο δεν έχει σπουδάσει;
    * Πώς είναι δυνατόν με τόση ευκολία να παραγνωρίζετε  την ειδικότητα του καθενός μας, την οποία αγαπήσαμε και στην οποία επενδύσαμε χρόνους ατελείωτους σκληρής μελέτης και προσπάθειας τον καιρό της εκπαίδευσης, της μετεκπαίδευσης, των επιμορφώσεων, των παιδαγωγικών συναντήσεων με το σχολικό σύμβουλο, των ειδικών σεμιναρίων και τον καιρό της διδασκαλίας, ώστε να φανούμε πιο ωφέλιμοι στους μαθητές μας;
    * Πώς είναι δυνατόν να απαξιώνετε τόσο τη εκπαίδευση των μαθητών μας, ώστε με πρόσχημα  την κάλυψη του υποχρεωτικού ωραρίου των συναδέλφων να ανοίγετε την  Κερκόπορτα κυριολεκτικά στον οποιονδήποτε να διδάσκει οτιδήποτε;
    * Πώς είναι δυνατόν να συνεχίζετε να εξαγοράζετε συνειδήσεις εκπαιδευτικών μετατρέποντάς τους σε πελατεία σας, να στρέφετε εκπαιδευτικούς εναντίον εκπαιδευτικών, να τους καθιστάτε συνένοχους στο έγκλημα της απαξίωσης της γνώσης, συνεργούς στο έγκλημα της αναξιοκρατίας και της πρόταξης του ιδιοτελούς συντεχνιακού μικροσυμφέροντος εις βάρος του κοινωνικού συμφέροντος, να τους αλλοτριώνετε ηθικά και να εξασφαλίζετε την ένοχη σιωπή τους με εκβιασμούς, απειλές και κατατρομοκράτηση, ότι αν δεν υποταγούν και δε γλύψουν το πεταμένο κόκαλο δεν θα έχουν την άλλη μέρα εργασία;
    * Πώς είναι κατόπιν τούτων  δυνατόν οι ανθρωπιστικές σπουδές να προάγουν κοινωνικές αξίες;
    * Αλλά ποιος πολιτικός νοιάζεται στα σοβαρά για τις ανθρωπιστικές επιστήμες και τις αξίες; Αν υπάρχει κανείς πολιτικός που νοιάζεται για τη δημόσια εκπαίδευση του τόπου, ας πάρει θέση και ας συγκρουστεί ανοιχτά με τις προθέσεις του επιτελείου του ΥπΠΔΒΜΘ να μετατρέψει τα σχολεία σε κέντρα φύλαξης παίδων. Αλλά ας το πράξει άμεσα, όσο είναι καιρός, προτού βρεθεί καταδικασμένος στη συνείδηση του λαού ή – αυτό που αποτελεί εφιάλτη πλέον των πολιτικών - υπόλογος για βαρύτατα συλλογικά εγκλήματα του πολιτικού κόσμου εις βάρος του τόπου, είτε πραγματικά ευθύνεται ο ίδιος είτε όχι.
 
ΟΜΑΔΑ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ Ν. ΛΑΚΩΝΙΑΣ
----------------------------
ΣΚΕΨΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΙ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΗΝ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΤΗΣ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΤΗΣ Β´ ΕΠΙΛΕΓΟΜΕΝΗΣ ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ  ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΝΑΘΕΣΗΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΣΤΟΥΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΤΩΝ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ ΓΙΑ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗ ΩΡΑΡΙΟΥ

«ΠΡΩΤΑ Ο ΜΑΘΗΤΗΣ»

Αγαπητοί συνάδελφοι όλων των ειδικοτήτων, κύριοι Σύμβουλοι, κύριοι Διευθυντές της Εκπαίδευσης, κύριοι Υφυπουργοί, κυρία Υπουργέ του ΥπΠΔΒΜΘ,

   1. Με ποια ακριβώς κριτήρια θα εφαρμοστεί η πολυσυζητημένη αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου, όταν οι διδάσκοντες του ίδιου γνωστικού  αντικειμένου θα είναι διαφορετικών ειδικοτήτων, διαφορετικών σχολείων, διαφορετικών συλλόγων;
   2. Πώς θα επιτευχθεί η  επιδιωκόμενη διαθεματικότητα στη διδασκαλία, όταν δρομολογείται  δίχως κανένα παιδαγωγικό κριτήριο η ανάθεση της  διδασκαλίας των γνωστικών αντικειμένων σε διαφορετικούς διδάσκοντες, διαφορετικών ειδικοτήτων, διαφορετικών συλλόγων, οι οποίοι υποχρεώνονται να περιφέρονται από σχολείο σε σχολείο προκειμένου να συμπληρώσουν το υποχρεωτικό τους ωράριο εργασίας;
   3. Πώς είναι δυνατόν να λειτουργεί σύλλογος διδασκόντων, όταν οι καθηγητές αναγκαζόμαστε να μεταβληθούμε σε περιφερόμενο θίασο, προκειμένου να   συμπληρώνουμε το υποχρεωτικό μας ωράριο εργασίας;
   4. Πώς ο καθηγητής-πλασιέ  καλείται να συνεργαστεί με συναδέλφους που δεν προλαβαίνει να γνωρίσει, για να επιλύσει προβλήματα μαθητών, τους οποίους ουσιαστικά δε γνωρίζει (πολλοί μαθητές ανά τμήμα, πολλά και διαφορετικά αντικείμενα σε διαφορετικά σχολεία);
   5. Είναι μαθηματικά βέβαιο, πως αυτό που δρομολογείται τώρα με τις ξένες γλώσσες θα επιβληθεί και στις υπόλοιπες ειδικότητες, π.χ. ο μαθηματικός να διδάσκει μαθηματικά, φυσικά, χημεία, και όλα τα  θετικής κατεύθυνσης γνωστικά αντικείμενα, ενώ ο φιλόλογος οτιδήποτε περισσεύει και εμπίπτει στο ευρύτατο πλαίσιο των εν γένει θεωρητικών επιστημών.
   6. Να μην αναφέρουμε την εξατομικευμένη διδασκαλία ή τη συναισθηματική, ψυχική και παιδαγωγική προσέγγιση του μαθητή από τον εκπαιδευτικό ή τη δημιουργία κλίματος συναδελφικότητας και συνεργασίας μεταξύ των καθηγητών….Το σχολείο, επομένως, ευτελίζεται  σε κέντρο διερχομένων και βιαστικά εξερχομένων διδασκόντων, σε κέντρο φύλαξης παίδων και δεν ορίζεται ως κοινωνία ανθρώπων.

Ως εκπαιδευτικοί, γονείς, και πολίτες της Ελλάδας εύλογα προβληματιζόμαστε αν όλα αυτά γίνονται «Πρώτα για το μαθητή»….

ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ Ν. ΛΑΚΩΝΙΑΣ

---------------------------------