DaF in Griechenland

Mitglied Werden!

Αρχείο 2005 - 2015

Σεπτέμβριος 2005

Μονιμοποιούνται 129 καθηγητές Γερμανικής

Αυξάνονται κατά 19% οι μόνιμοι καθηγητές και καθηγήτριες Γερμανικής που θα εργάζονται στη Δημόσια Εκπαίδευση με τις μονιμοποιήσεις που προγραμματίστηκαν για φέτος από το Υπουργείο Παιδείας.
Στους 690 μόνιμους καθηγητές Γερμανικής που διορίστηκαν από το 1993 (έτος εισαγωγής των Γερμανικών στη Δημόσια Εκπαίδευση) μέχρι το σχολικό έτος 2004-2005 θα προστεθούν φέτος άλλοι 129.
Ωστόσο, απομένουν ακόμη εκατοντάδες κενά στα Γυμνάσια και τα Λύκεια της χώρας καθώς και η κάλυψη των κενών που θα προκύψουν με την εισαγωγή της Γερμανικής, παράλληλα και ισότιμα με τη Γαλλική, στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.
Η συσπείρωση των συναδέλφων στην Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Γερμανικής Γλώσσας και η έντονη και πολύπλευρη προσπάθεια σε όλη την Ελλάδα για την ανάδειξη και τη διεκδίκηση των εργασιακών μας δικαιωμάτων έφερε τα πρώτα αποτελέσματα.

ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ ΜΟΝΙΜΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ ΤΗΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΠΕΝΤΑΕΤΙΑ
Το σχολικό έτος 2001/2002 διορίστηκαν 50
Το σχολικό έτος 2002/2003 διορίστηκαν 13
Το σχολικό έτος 2003/2004 διορίστηκαν 21
Το σχολικό έτος 2004/2005 διορίστηκαν 34
Το σχολικό έτος 2005/2006 θα διοριστούν 129

Για το φετινό σχολικό έτος 2005/06 θα διοριστούν αναλυτικά:
Α. 42 από τους διοριστέους του ΑΣΕΠ 2005
Β. 83 από τους πίνακες αναπληρωτών
Γ. 4 πολύτεκνοι (γονείς τεσσάρων παιδιών)
Το σχολικό έτος 2005/06 θα διοριστούν 11 καθηγητές και καθηγήτριες Γερμανικής περισσότεροι σε σχέση με το σύνολο των διορισμών της προηγούμενης τετραετίας.

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Αθήνα 1 Σεπτεμβρίου 2005

Από το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοινώνεται ότι για το σχολικό έτος 2005-2006 διορίζονται:

1. Στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση 1.006 δάσκαλοι (κλάδου ΠΕ70) και 980 νηπιαγωγοί (κλάδου ΠΕ60) σε περιοχές διορισμού και σε δυσπρόσιτα σχολεία για την κάλυψη οργανικών κενών.
Οι θέσεις δασκάλων δεν συμπληρώνονται, λόγω έλλειψης υποψηφίων από τον πίνακα διοριστέων του ΑΣΕΠ, οι οποίοι δήλωσαν περιορισμένο αριθμό προτιμήσεων.
Στον αριθμό αυτό περιλαμβάνονται για τον κλάδο Νηπιαγωγών οι εγγεγραμμένοι στον πίνακα που έχουν συμπληρώσει μέχρι 30.6.2004 προϋπηρεσία τουλάχιστον 30 μηνών και οι περιλαμβανόμενοι στον ενιαίο πίνακα αναπληρωτών για την κάλυψη του ποσοστού 40% και οι περιλαμβανόμενοι στους πίνακες διοριστέων του ΑΣΕΠ για την κάλυψη του ποσοστού 60%.
2. Στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση διορίζονται 2.512 εκπαιδευτικοί σε όλους τους κλάδους.
Επί πλέον αυτών διορίζονται 229 εκπαιδευτικοί του κλάδου ΠΕ06 και 278 του κλάδου ΠΕ11 εκπαιδευτικοί στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.
3. Διορίζονται επίσης 28 πολύτεκνοι στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και 397 πολύτεκνοι στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Οι διοριζόμενοι οφείλουν να παρουσιαστούν στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης στις οποίες διορίζονται για ορκωμοσία και ανάληψη υπηρεσίας από 5 Σεπτεμβρίου έως 8 Σεπτεμβρίου 2004 και θα τοποθετηθούν προσωρινά με απόφαση του Διευθυντή της Διεύθυνσης, ύστερα από πρόταση του οικείου Περιφερειακού Συμβουλίου, σε κενές θέσεις των σχολείων της περιοχής που διορίστηκαν, μέχρι λήξεως του έτους για το οποίο διορίζονται.




ΚΛΑΔΟΣ ΠΕ07 - ΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ 83 ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ


1 ΑΘΑΝΑΣΑΚΗ ΑΝΝΑ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΑΡΙΑ Α´ Ηρακλείου
2 ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΡΙΖΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΒΙΚΤΩΡΙΑ Γ´ Ημαθίας
3 ΑΛΕΞΙΟΥ ΜΑΓΔΑΛΗΝΗ ΝΙΚΟΛ ΑΓΛΑΙ Α´ Μαγνησίας
4 ΑΝΔΡΙΑΝΟΠΟΥΛΟΥ ΜΑΡΙΑ ΘΕΟΔΩ ΑΓΑΠΗ Α´ Βοιωτίας
5 ΑΥΓΕΡΙΔΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΒΑΪΑ Β´ Πέλλας
6 ΒΑΞΕΒΑΝΑΚΗ ΘΕΟΔΟΣΙΑ ΠΕΤΡΟΣ ΦΑΝΗ Β´ Κοζάνης
7 ΓΑΣΠΑΡΙΝΑΤΟΥ ΙΩΑΝΝΑ ΝΙΚΗΤ ΜΑΡΙΑ Β´ Πειραιά
8 ΓΕΩΡΓΑΝΤΑ ΜΑΡΙΑ ΔΗΜΗ ΕΛΕΝΗ Γ´ Βοιωτίας
9 ΓΙΑΣΣΑΚΗ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΚΑΛΛΙΟΠΗ Γ´ Λασιθίου
10 ΓΚΑΓΚΑ ΒΑΡΒΑΡΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΕΡΙΕΤΑ Γ´ Χανίων
11 ΔΑΣΚΑΛΟΠΟΥΛΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ Δ´ Αχαΐας
12 ΔΕΛΗΓΙΑΝΝΟΥΔΗΣ ΖΗΣΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΣΟΥΛΤΑΝΑ Α´ Αχαΐας
13 ΔΟΛΑΠΤΣΗ ΚΑΡΑΦΥΛΙΑ ΙΩΑΚΕΙΜ ΜΑΡΙΑ Β´ Έβρου
14 ΔΡΕΤΑΚΗ ΓΕΩΡΓΙΑ ΛΕΩΝΙ ΚΑΛΛΙ Β´ Ρεθύμνου
15 ΖΗΣΟΠΟΥΛΟΥ ΒΑΡΒΑΡΑ ΝΙΚΟΛ ΧΡΥΣΟ Α´ Λάρισας
16 ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΑΝΤΩΝ ΕΛΕΝΗ Γ´ Εβρου
17 ΙΩΣΗΦΙΔΟΥ ΜΑΡΙΑ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΓΙΑΝΝ Β´ Ξάνθης
18 ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ ΒΑΙΑ ΠΑΝΤΕ ΑΝΑΣΤ Γ´ Κοζάνης
19 ΚΑΡΑΝΑΤΣΙΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΙΩΑΝΝΑ Α´ Κοζάνης
20 ΚΑΤΣΑΝΕΒΑ ΜΑΡΙΑ ΕΜΜΑΝ ΚΥΡΙΑ Β´ Χανίων
21 ΚΑΦΕΤΖΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΒΑΣΙΛ ΒΑΡΒΑ Γ/ΣΙΟ Ν. ΒΥΣΣΑΣ
22 ΚΕΔΙΚΟΓΛΟΥ ΧΑΡΙΚΛΕΙΑ ΘΕΜΙΣ ΜΑΓΔ Γ´ Κιλκίς
23 ΚΕΣΕΣΙΔΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΝΙΚΟΛ ΒΑΣΙΛ Α´ Ροδόπης
24 ΚΟΝΤΟΓΕΩΡΓΗ ΕΛΕΝΗ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ Γ´ Κορινθίας
25 ΚΟΤΖΑΕΡΙΔΟΥ ΚΥΡΙΑΚΗ ΛΕΩΝ ΒΑΛΑΣ Δ´ Χαλκιδικής
26 ΚΟΤΛΙΔΑ ΔΗΜΗΤΡΑ ΙΩΑΝΝ ΕΙΡΗΝ Β´ Καρδίτσας
27 ΚΟΥΖΑΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ Α´ Τρικάλων
28 ΚΡΕΖΑ ΑΝΝΑ ΡΙΖΟΣ ΓΡΗΓΟ Δ´ Καβάλας
29 ΚΩΤΣΗ ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Γ/ΣΙΟ ΝΕΣΤΟΡΙΟΥ
30 ΛΙΟΥΣΑ ΜΑΡΘΑ ΚΩΝ/Ν ΤΡΙΑΝ Γ´ Σερρών
31 ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΙΩΤΗ ΜΑΡΙΑ ΑΝΝΑ ΠΑΝΑΓ ΚΩΝΣΤ Β´ Ηλείας
32 ΜΑΥΡΙΔΟΥ ΕΡΩΦΙΛΗ ΒΛΑΣΙ ΚΥΡΙΑ Γ´ Καβάλας
33 ΜΑΧΡΑΜΑ ΕΙΡΗΝΗ ΕΛΕΥΘ ΑΙΚΑΤ Α´ Δωδεκανήσου
34 ΜΙΧΑΛΙΤΣΗ ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΙΧΑΛ ΔΕΣΠΟ Α´ Λασιθίου
35 ΜΟΣΧΟΠΟΥΛΟΥ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΑ ΑΝΑΣΤ ΑΝΑΣΤ Β´ Καβάλας
36 ΜΠΑΜΠΟΥΡΔΑ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΣΤΥΛΙ ΒΑΣΙΛ Β´ Μαγνησίας
37 ΜΠΟΣΚΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΑΝΤΩΝ ΚΑΡΙΝ Β´ Ημαθίας
38 ΜΠΟΤΑ ΜΑΡΙΑ ΠΕΤΡΟΣ ΕΡΜΙΟΝΗ Α´ Λέσβου
39 ΜΠΟΥΜΠΑ ΣΤΥΛΙΑΝΗ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΥΡΙΑΚΗ Γ´ Λέσβου
40 ΜΠΟΥΜΠΑΛΟΥ ΔΗΜΗΤΡΑ ΔΗΜΗΤ ΙΩΑΝΝ Δ´ Κυκλάδων
41 ΝΟΤΤΑ ΣΟΥΖΑΝΑ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ Γ/ΣΙΟ ΜΕΛΙΤΗΣ
42 ΝΤΟΥΓΙΑ ΑΔΑΜΑΝΤΙΑ ΙΩΑΝΝ ΚΑΛΛΙ Α´ Χανίων
43 ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ ΓΡΗΓΟ ΜΑΡΙΑ Α´ Ευβοίας
44 ΠΑΝΑΓΙΩΤΙΔΟΥ ΒΙΟΛΕΤΤΑ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΑΘΗΝΑ Γ´ Χαλκιδικής
45 ΠΑΝΙΔΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤ ΧΑΡΑΛ ΕΛΠΙ Γ´ Δωδεκανήσου
46 ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΟΥΛΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΝΙΚΟΛ ΙΦΙΓΕ Α´ Καστοριάς
47 ΠΑΠΑΔΑΤΟΥ ΔΗΜΗΤΡΑ ΠΑΝΑΓΗΣ ΑΓΓΕΛΙΚΗ Α´ Κεφαλληνίας
48 ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΘΩΜΑΣ ΔΕΣΠ Α´ Ιωαννίνων
49 ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΜΑΓΔΑΛΗΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΕΛΕΝΗ Β´ Κιλκίς
50 ΠΑΡΑΣΚΕΥΟΠΟΥΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΒΑΣΙΛ ΧΡΥΣΟ Β´ Χαλκιδικής
51 ΠΑΥΛΙΔΟΥ ΘΕΟΔΩΡΑ ΔΗΜΗΤ ΑΝΑΣΤ Α´ Ξάνθης
52 ΠΕΤΚΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΣΤΑΜΑ ΕΛΕΝΗ Γ´ Πέλλας
53 ΠΙΤΣΑΚΗ ΧΡΥΣΟΥΛΑ ΝΙΚΟΛ ΒΗΘΛΕ Α´ Ρεθύμνου
54 ΡΑΝΤΣΙΟΥ ΣΩΤΗΡΙΑ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ Α´ Ημαθίας
55 ΡΑΤΣΚΑ ΣΟΦΙΑ ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΕΛΑΓΙΑ Β´ Σερρών
56 ΡΕΜΠΟΥΤΖΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΑΣΙΛ ΑΓΓΕΛ Α´ Εβρου
57 ΣΑΡΙΔΑΚΗ ΚΥΡΙΑΚΟΥΛΑ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ Β´ Ευβοίας
58 ΣΕΠΕΤΣΙΔΟΥ ΣΟΦΙΑ ΑΝΑΣΤ ΧΡΥΣΟ Α´ Σάμου
59 ΣΕΡΓΙΟΥ ΜΑΡΙΑ ΠΑΡΗΣ ΕΙΡΗΝ Β´ Ηρακλείου
60 ΣΚΑΛΤΣΟΓΙΑΝΝΗ ΙΩΑΝΝΑ ΧΡΗΣΤ ΑΘΑΝΑ Α´ Αρτας
61 ΣΟΛΑΚΟΓΛΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΙΩΑΝΝ ΑΙΚΑΤ Γ´ Ξάνθης
62 ΣΟΥΛΙΔΟΥ ΠΑΡΘΕΝΑ ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΣΤΕΡΓΙΑΝΗ Α´ Φλωρινας
63 ΣΤΑΥΡΑΚΗ ΜΥΡΣΙΝΗ ΑΓΓΕΛΟΣ ΟΥΡΑΝΙΑ Δ´ Ημαθίας
64 ΣΤΑΥΡΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΑ ΓΕΩΡΓ ΠΑΝΑΓ Α´ Κορινθίας
65 ΣΤΕΡΓΙΩΝΙΔΟΥ ΜΑΡΙΝΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΕΛENH Α´ Σερρών
66 ΣΤΟΥΚΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΔΗΜ ΤΡΙΑΝΤ Α´ Γρεβενών
67 ΤΖΕΛΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΣΩΤΗΡΙΟΣ ΠΙΠΙΤΣΑ Β´ Τρικάλων
68 ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΔΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ ΓΡΗΓΟ ΡΟΙΔΩ Α´ Καβάλας
69 ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ ΜΕΤΑΞΕΝΙΑ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΜΑΛ Β´ Σάμου
70 ΤΡΟΥΛΗ ΜΑΡΙΑ ΣΑΒΒΑ ΕΛΕΝΗ Β´ Καστοριάς
71 ΤΣΑΛΗ–ΚΑΤΣΑΝΟΥ ΚΛΕΟΝΙΚΗ ΓΕΩΡΓ ΣΟΦΙΑ Γ/ΣΙΟ ΤΣΟΤΥΛΙΟΥ
72 ΤΣΕΓΓΕΛΙΔΟΥ ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΡΘΕΝΑ Γ/ΣΙΟ ΚΑΡΠΕΡΟΥ
73 ΤΣΙΜΙΚΛΗ ΣΟΦΙΑ ΚΩΝ/ΝΟΣ ΚΑΛΛΙΟΠΗ Α´ Χαλκιδικής
74 ΤΣΟΡΤΑΝΙΔΟΥ ΑΝΘΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΒΙΡΓΙΝΙΑ Β´ Λάρισας
75 ΤΥΡΙΑΚΙΔΟΥ ΜΑΡΙΑ ΓΕΩΡΓ ΘΕΟΠΙ Α´ Πέλλας
76 ΦΑΚΑ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΗΛΙΑΣ ΑΝΕΤΤΑ Δ´ Λάρισας
77 ΦΡΑΝΤΖΕΣΚΑΚΗ ΜΑΡΙΑ ΧΡΗΣΤ ΑΡΓΥΡ Β´ Λασιθίου
78 ΧΑΛΚΙΔΟΥ ΕΛΙΣΑΒΕΤ ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ Γ/ΣΙΟ ΘΕΡΜΩΝ
79 ΧΑΝΤΖΑΡΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΔΗΜΟΣ ΜΑΓΔΑ Β´ Θεσπρωτίας
80 ΧΑΡΙΤΩΝΙΔΟΥ ΕΛΕΝΗ ΘΕΟΔΩ ΕΡΑΤΩ Δ´ Πέλλας
81 ΧΗΤΑΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΑΧΙΛΛ ΦΡΕΙΔ Β´ Πρέβεζας
82 ΧΡΕΒΒΑΤΑΚΗ ΣΟΥΛΤΑΝΑ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ Δ´ Σερρών
83 ΧΩΛΙΔΟΥ ΣΕΜΙΡΑΜΙΣ ΚΩΝΣΤ ΕΥΑΓΓ Γ´ Λάρισας

ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΙ
1 Παπαναστασίου Δέσποινα Α’ Θεσσαλονίκης
2 Σαμαρά Χριστίνα Δ´ Αθήνας
3 Στόϊκου Βαϊα Α´ Θεσσαλονίκης
4 Περάκη Ειρήνη Δ´ Αθήνας




Buchpräsentation: ”Sprache und Multikulturalität“

Diese zweisprachige Festschrift ist Frau Prof. Dr. Käthi Dorfmüller-Karpusa, Professorin für Linguistik an der Abteilung für Deutsche Sprache und Philologie der Aristoteles-Universität Thessaloniki gewidmet. Sie enthält 26 Beiträge zum Thema ”Sprache und Multikulturalität“. Die theoretischen Ansätze, die den einzelnen Artikeln zugrunde liegen, geben einen Einblick in die Vielfalt der methodischen Verfahren und Wissenschaftsrichtungen wie beispielsweise der Linguistik, Literaturwissenschaft, Didaktik, übersetzungswissenschaft, Soziologie und der Psychologie.

Ο δίγλωσσος αυτός τόμος αποτελεί τιμητικό αφιέρωμα στην Καίτη Dorfmüller-Καρπούζα, καθηγήτρια γλωσσολογίας του Τμήματος Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Περιλαμβάνει 26 άρθρα επιστημόνων από την Ελλάδα και το εξωτερικό σχετικά με το θέμα «Γλώσσα και Πολυπολιτισμικότητα». Οι θεωρητικές προσεγγίσεις των άρθρων άπτονται διαφόρων επιστημονικών πεδίων όπως της γλωσσολογίας, της λογοτεχνίας, της διδακτικής, της μεταφρασεολογίας, της κοινωνιολογίας και της ψυχολογίας.

Καίτη Dorfmüller-Καρπούζα
Γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη. Σπούδασε Κλασική Φιλολογία στη Φιλοσοφική Σχολή του Α.Π.Θ. Ακολούθησαν σπουδές γλωσσολογίας και φιλοσοφίας στο Μπίλεφελντ, τις οποίες ολοκλήρωσε με την εκπόνηση της διδακτορικής της διατριβής στη γλωσσολογία.
Το 1991 κατέθεσε την υφηγεσία της στο Πανεπιστήμιο του Μπίλεφελντ, όπου και επί σειρά ετών δίδαξε ελληνική γλώσσα και πολιτισμό καθώς και γλωσσολογία. Η έρευνά της επικεντρώθηκε στους τομείς της κειμενογλωσσολογίας και της διγλωσσίας/διπολιτισμικότητας. Επίσης ασχολήθηκε διεξοδικά με τη μεταφορά σε διάφορα είδη κειμένων. Το 1995 εξελέγη καθηγήτρια της γλωσσολογίας με έμφαση στην κειμενογλωσσολογία και τη διγλωσσία στο Τμήμα Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Α.Π.Θ., του οποίου διετέλεσε πρόεδρος για δύο συνεχείς θητείες. Eίναι ομότιμη καθηγήτρια από το 2002.

Käthi Dorfmüller-Karpusa
Geboren und aufgewachsen ist sie in Thessaloniki. Hier studierte sie Klassische Philologie an der Philosophischen Fakultät der Aristoteles-Universität Thessaloniki. Es folgte ein Studium der Linguistik und Philosophie in Bielefeld, das sie mit ihrer Promotion in Linguistik beendete. 1991 habilitierte sie ebenfalls an der Universität Bielefeld. An der Fakultät Linguistik und Literaturwissenschaft lehrte sie zwei Jahrzehnte lang die neugriechische Sprache und Kultur sowie Linguistik.
Zwei zentrale Themenbereiche charakterisieren ihre Forschungsarbeit: die Textlinguistik und die Bilingualität. Außerdem hat sie sich intensiv mit der Metapher in diversen Textsorten befasst.
1995 erhielt sie eine Professur für Linguistik mit den Schwerpunkten Textlinguistik und Bilingualität an der Abteilung für Deutsche Sprache und Philologie der Aristoteles-Universität Thessaloniki. Vier Jahre lang war sie Leiterin der Abteilung. Im Jahr 2002 wurde sie emeritiert.




ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ ΗΜΕΡΙΔΕΣ 2005

Με επιτυχία έληξε η Επιστημονική Ημερίδα που συνδιοργάνωσε η Πανελλήνια Ένωση με το ΣΥΚΑΓΕ στη Θεσσαλονίκη (ξενοδοχείο ΚΑΨΗΣ) την Κυριακή 4 Σεπτεμβρίου. Οι συνάδελφοι είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν σημαντικές επιστημονικές ανακοινώσεις, να ενημερωθούν για τις νέες κυκλοφορίες στον εκδοτικό χώρο και να παραλάβουν το ενημερωτικό υλικό για καίρια θέματα της επικαιρότητας.
Η εκδήλωση κορυφώθηκε με τη μεγάλη συμμετοχή καθηγητών και καθηγητριών στην Ενημερωτική Συνάντηση, όπου η Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Γερμανικής Γλώσσας Δ.Ε. παρουσίασε τις θέσεις της δίνοντας απαντήσεις σε φλέγονται ερωτήματα συναδέλφων.
Το επόμενο ραντεβού μας είναι στον Πολυχώρο Αθηναϊς την Κυριακή 11 Σεπτεμβρίου όπου προσκεκλημένοι είναι εκδοτικοί οίκοι, προσωπικότητες του χώρου μας και επιστημονικοί συνεργάτες της Γερμανικής ως ξένης γλώσσας.




ΔΙΗΜΕΡΙΔΑ ΤΗΣ ΠΕΚΑΔΕ ΜΕ ΘΕΜΑ: ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ - ΑΠΟ ΤΗ ΘΕΩΡΙΑ ΣΤΗ ΠΡΑΞΗ
Αθήνα, 16-17 Σεπτεμβρίου 2005 στη Στοά του Βιβλίου (Πανεπιστημίου και Πεσματζόγλου 5)

Πληροφορίες




Τρόποι σχηματισμού τμήματος Γερμανικής γλώσσας στο ΕΝΙΑΙΟ ΛΥΚΕΙΟ

Σύμφωνα με την εγκύκλιο 4636/Γ2/04-09-2001 (περί διδασκαλίας ξένων γλωσσών στα Ενιαία Λύκεια) προβλέπεται η λειτουργία τμήματος Γερμανικής ως εξής:
A) Ως μάθημα Γενικής Παιδείας οι μαθητές επιλέγουν στην Α’ Λυκείου να διδάσκονται μια ξένη γλώσσα μεταξύ των Αγγλικών – Γαλλικών – Γερμανικών που έχουν διδαχθεί στο Γυμνάσιο. Τη γλώσσα αυτή υποχρεούνται να διδάσκονται στις επόμενες τάξεις του Λυκείου.
Προϋποθέσεις:
Για τη δημιουργία τμημάτων ο ελάχιστος αριθμός μαθητών που απαιτείται είναι 12. Σε απομονωμένα Γυμνάσια της ηπειρωτικής και νησιωτικής χώρας μπορούν να λειτουργήσουν τμήματα και με 8 μαθητές.
Σε περίπτωση που στη Β’ ή Γ’ τάξη ο αριθμός των μαθητών που προάγεται μειωθεί, το τμήμα της προηγούμενης χρονιάς διατηρείται, όμως ο αριθμός των μαθητών δε μπορεί να είναι μικρότερος των 8.
Β) Ως μάθημα επιλογής οι μαθητές μπορούν να επιλέξουν τη διδασκαλία μιας δεύτερης ξένης γλώσσας μεταξύ των Αγγλικών – Γαλλικών – Γερμανικών.
Προϋποθέσεις:
Η Υπουργική Απόφαση (5775/Γ2/7-9-2001) που καθορίζει, μεταξύ άλλων, τη λειτουργία τμημάτων μαθημάτων επιλογής, προβλέπει τα εξής:
- Αν η τάξη λειτουργεί με ένα τμήμα, απαιτούνται τουλάχιστον οκτώ (8) μαθητές
- Αν η τάξη λειτουργεί με δύο τμήματα, απαιτούνται τουλάχιστον δώδεκα (12) μαθητές
- Αν η τάξη λειτουργεί με τρία τμήματα, απαιτούνται τουλάχιστον δεκαπέντε (15) μαθητές
Οι Συνάδελφοι, καθηγητές Γερμανικής (είτε διδάσκουν σε σχολείο, είτε σε ΚΞΓ, είτε σε ιδιαίτερο), μπορούν να ενημερώσουν τους μαθητές της Γ’ Γυμνασίου για τις παραπάνω δυνατότητες και να απαιτήσουν από τη Διεύθυνση του ΕΛ την εφαρμογή των σχετικών εγκυκλίων.




ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ ΤΗΣ ΞΕΝΟΓΛΩΣΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Άρθρο των Γιάννη Καρατσιομπάνη και Μιχάλη Καρανικόλα

08.09.2005

Η Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Γερμανικής Γλώσσας Δ.Ε. το προηγούμενο διάστημα κλήθηκε να αντιμετωπίσει την υπουργική απόφαση με την οποία μειώνονται οι ώρες διδασκαλίας της β’ ξένης γλώσσας στα σχολεία. Το Δ.Σ. της Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών Γερμανικής Γλώσσας, μετά τις αλλεπάλληλες κινητοποιήσεις του Μαΐου-Ιουνίου που στηρίχτηκαν από συναδέλφους στην Αθήνα και σε άλλες πόλεις και αφού διαπίστωσε την επιμονή του ΥΠΕΠΘ να εφαρμόσει από φέτος το νέο ωρολόγιο Πρόγραμμα Γυμνασίου χωρίς κανένα αντιστάθμισμα στο Ενιαίο Λύκειο κατέληξε στα εξής:

- η απόφαση περί μείωσης των ωρών διδασκαλίας της Γερμανικής και Γαλλικής στο Γυμνάσιο συνιστά αδικαιολόγητη υποβάθμιση της παρεχόμενης ξενόγλωσσης εκπαίδευσης και έρχεται σε αντίθεση με την επιθυμία της ελληνικής κοινωνίας για στήριξη της ξενόγλωσσης εκπαίδευσης.

- οι συνδικαλιστικές ενώσεις της Εκπαίδευσης στηρίζουν το αίτημα του κλάδου για αναβάθμιση της διδασκαλίας των ξένων γλωσσών στο σχολείο και διαφωνούν με την Υπουργική απόφαση.

- μετά από προτάσεις μελών της Ένωσης και σε στενή συνεργασία με τους συλλογικούς φορείς των καθηγητών Γαλλικής γλώσσας προχωρούμε σε ΠΡΟΣΦΥΓΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ για τη νομική προσβολή της Υπουργικής Απόφασης.

Η απόφαση του ΥΠΕΠΘ για μείωση των ωρών διδασκαλίας της Γερμανικής και Γαλλικής γλώσσας στο Γυμνάσιο στρέφεται εναντίων των μαθητών και των γονέων τους διότι:

- έρχεται σε πλήρη αντίφαση με τα αποτελέσματα της πανευρωπαϊκής εκπαιδευτικής έρευνας «ΕΥΡΥΔΙΚΗ», σύμφωνα με τα οποία η Ε.Ε. ενισχύει τη διδασκαλία των ξένων γλωσσών.

- το Αναλυτικό Πρόγραμμα Γερμανικής και Γαλλικής Α’, Β’ και Γ’ Γυμνασίου που έχει εκπονήσει το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο καθίσταται ανεφάρμοστο.

- οι διδακτικές ώρες που θα απομείνουν δε θα επαρκούν για την προετοιμασία των μαθητών στις εξετάσεις για τη λήψη του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας.

- τα σχολικά εγχειρίδια ξένων γλωσσών, τα οποία βρίσκονται στο στάδιο προετοιμασίας, έχουν σχεδιαστεί σύμφωνα με το ισχύον πρόγραμμα σπουδών του Γυμνασίου.

O Γιάννης Καρατσιομπάνης είναι Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών Γερμανικής Γλώσσας Δ.Ε.

Ο Μιχάλης Καρανικόλας είναι μέλος της προσωρινής Διοικούσας Επιτροπής του Παραρτήματος Βόρειας Ελλάδας της Ένωσης.

Το άρθρο δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα «ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ», μηνιαία έκδοση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ιδιοκτητών Κέντρων Ξένων Γλωσσών, τεύχος Αυγούστου, σελ. 14




DaF-Neuerscheinungen

Εκδόσεις PRAXIS – Σπύρος Κουκίδης
www.praxis.gr

„Treffpunkt Berlin 1“

„Fit für A1/A2“

„Das Mittelstufenbuch DaF“

„Zertifikat kompakt“




Πανελλήνια Ένωση: Έκδοση αποτελεσμάτων διαγωνισμού ΑΣΕΠ κλάδου ΠΕ 07

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ Δ. Ε.
Τραπεζούντος 10 T.K. 14233 Ν. Ιωνία
Τηλ.–Fax: 210-2777648 Κιν. 6973-470388
www.deutsch.gr info@deutsch.gr

Αθήνα, 08/09/2005

αρ. πρ.:A2005/009
ΠΡΟΣ:
Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Μ. Γιαννάκου
Κοιν.
Υφυπουργό κ. Καλό
Γενικό Γραμματέα καθ. Α.Ι. Καραμάνο

Θέμα:Έκδοση αποτελεσμάτων διαγωνισμού ΑΣΕΠ κλάδου ΠΕ 07

Αξιότιμη κυρία Υπουργέ,

τον Απρίλιο του 2005 διεξήχθη ο διαγωνισμός του ΑΣΕΠ για την επιλογή καθηγητών Γερμανικής Γλώσσας (ΠΕ 07), τα αποτελέσματα του οποίου δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμη.
Σύμφωνα με δήλωση εκπροσώπου του ΑΣΕΠ προς τα μέλη του Δ.Σ. της Ένωσής μας, τα αποτελέσματα δεν θα ανακοινωθούν πριν το τέλος Σεπτεμβρίου. Η απαράδεκτη αυτή καθυστέρηση θα έχει ως συνέπεια να μην καταρτισθεί έγκαιρα, πριν την έναρξη των μαθημάτων για τη νέα σχολική χρονιά, ο νέος πίνακας αναπληρωτών, οπότε δεν θα καλυφθούν έγκαιρα ούτε καν στοιχειωδώς τα υπάρχοντα κενά στις σχολικές μονάδες. Όπως ασφαλώς γνωρίζετε, το 40% περίπου των θέσεων στις σχολικές μονάδες καλύπτεται από αναπληρωτές και ωρομίσθιους. Η καθυστερημένη τοποθέτησή τους θα έχει ως συνέπεια εκατοντάδες μαθητών να μην διδαχθούν τη Γερμανική Γλώσσα, την οποία έχουν επιλέξει στα πλαίσια του μαθήματος της Δεύτερης Ξένης Γλώσσας.
Παρακαλούμε να μας γνωστοποιήσετε τα μέτρα που προτίθεται να λάβει το Υπουργείο για την άμεση επίλυση του προβλήματος.

Με ιδιαίτερη εκτίμηση

Τα μέλη του Δ.Σ.




Κρήτη, 10 Σεπτεμβρίου: Ενημερωτική Εκδήλωση

Με τη συμμετοχή συναδέλφων από τους νομούς Ρεθύμνου, Ηρακλείου και Λασιθίου πραγματοποιήθηκε στις 10 Σεπτεμβρίου η ενημερωτική εκδήλωση για τους καθηγητές Γερμανικής γλώσσας που διοργάνωσε η Πανελλήνια Ένωση. Οι εκπρόσωποι των Τοπικών Επιτροπών Ηρακλείου, Ρεθύμνου και Λασιθίου προγραμματίζουν ήδη τα επόμενα βήματά τους για την προβολή της Γερμανικής Γλώσσας, την επέκταση του Πιλοτικού Προγράμματος σε περισσότερα Δημοτικά σχολεία και τη διεύρυνση της Γερμανικής στα Γυμνάσια των περιοχών τους.
Από τις αρχές Σεπτέμβρη ξεκίνησε η επαναπροβολή του διαφημιστικού σποτ για τα Γερμανικά σε μεγάλη γιγαντοοθόνη στην Πλατεία Κορνάρου (Ηράκλειο).




DaF-Neuerscheinungen

Εκδόσεις Deutsch durch die Lupe – Νικόλας Βλάχος

„Flott 1,2,3“

„Combi 1“

„Combi 2“

„Profi Γ1 (ΚΠΓ)“




Δελτίο τύπου ΥΠΕΠΘ: Δεν υπάρχει προφορική εντολή να διδάσκουν οι καθηγητές Γαλλικών το μάθημα της Ιστορίας

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Αθήνα 13 Σεπτεμβρίου 2005

Σε απάντηση ανακοίνωσης του Συλλόγου Αποφοίτων της Φιλοσοφικής Σχολής του ΑΠΘ « Φιλόλογος» από το Γραφείο Τύπου του Υπουργείου Παιδείας δηλώνονται τα εξής:
Η παρούσα Πολιτική Ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας δεν δίνει προφορικές εντολές όπως συνήθιζαν άλλες Ηγεσίες αλλά έχει το πολιτικό θάρρος να υπογράφει όλες τις εντολές που εκδίδονται.
Κατά συνέπεια, όχι μόνο δεν υπάρχει προφορική εντολή περί ανάθεσης του μαθήματος της ιστορίας σε καθηγητές γαλλικών, αλλά αντιθέτως υπάρχει γραπτή εντολή να γίνουν περισσότερα τμήματα με λιγότερους μαθητές για τα γαλλικά και γερμανικά έτσι ώστε οι εκπαιδευτικοί αυτοί να συμπληρώνουν το ωράριο τους με το μάθημα πρώτης ανάθεσης.
Το Υπουργείο Παιδείας εκφράζει την απορία του για την ανακοίνωση των συγκεκριμένων εκπαιδευτικών οι οποίοι δεν γνωρίζουν εγκύκλιο του Υπουργείου του 1985 με την οποία ορίζεται ότι οι καθηγητές γαλλικής, αγγλικής, γερμανικής γλώσσας, διδάσκουν ως μάθημα δεύτερης ανάθεσης ιστορία, φιλοσοφία και ψυχολογία.
Κατά τα λοιπά οι Επιστημονικοί Σύλλογοι των καθηγητών γαλλικής, αγγλικής, γερμανικής γλώσσας οι οποίοι συνεργάστηκαν με το Υπουργείο για την έκδοση της συγκεκριμένης εγκυκλίου γνωρίζουν άριστα την αλήθεια.




ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 15.09.2005

Έκτακτη συνάντηση συλλογικών φορέων Γαλλικής-Γερμανικής με τον κ. Ράμμα στο Υπουργείο Παιδείας με αφορμή την εγκύκλιο της 9ης Σεπτεμβρίου 2005.

Την Πέμπτη, 15 Σεπτεμβρίου, οι εκπρόσωποι των συλλογικών φορέων των καθηγητών Γαλλικής και Γερμανικής (Πανελλήνιος Σύνδεσμος Καθηγητών Γαλλικής Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης, Πανελλήνιος Σύλλογος Καθηγητών Γαλλικής Αποφοίτων Πανεπιστημίου και Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Γερμανικής Γλώσσας Δ.Ε.) συναντήθηκαν με τον Ειδικό Γραμματέα του ΥΠΕΠΘ κ. Ράμμα προκειμένου να του εκθέσουν τον προβληματισμό και την ανησυχία τους αναφορικά με την εφαρμογή της εγκυκλίου Γ2/90024/09-09-2005.

Ο κ. Ράμμας δεσμεύτηκε να αποστείλει νέα διευκρινιστική εγκύκλιο στην οποία:
1) Θα καθίσταται σαφής η δυνατότητα κατάτμησης των τμημάτων στα Γυμνάσια ταυτόχρονα με την παράλληλη διδασκαλία των δύο βασικών Ευρωπαϊκών γλωσσών (Γαλλικά-Γερμανικά) ως β´ Ξένη Γλώσσα.
2) Θα ζητείται η συμμόρφωση των Προϊσταμένων Γραφείων και των Διευθυντών σχολικών μονάδων σχετικά με τη δυνατότητα λειτουργίας ιδιαίτερα μικρών τμημάτων στα Λύκεια.

Όλα αυτά βέβαια στην περίπτωση που υπάρχει καθηγητής των κλάδων ΠΕ 05 ή ΠΕ 07 στα σχολεία χωρίς συμπληρωμένο ωράριο από α´ ανάθεση.

Από το Συντονιστικό των συλλογικών φορέων
Πανελλήνιος Σύνδεσμος Καθηγητών Γαλλικής Π.Ε.
Πανελλήνιος Σύλλογος Καθηγητών Γαλλικής Α.Π.
Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Γερμανικής Γλώσσας Δ.Ε.





Καταγγελίες-Αναφορές-Καταγραφή κενών

Καταγγελίες-Αναφορές-Καταγραφή κενών σε Δημοτικά, Γυμνάσια, Ενιαία Λύκεια και ΤΕΕ
(για περιπτώσεις που παρερμηνεύονται οι εγκύκλιοι και αγνοείται η επιλογή των μαθητών)

SMS Aktion
Α/βάθμια Αττική-Νότια Ελλάδα
6974-791449
Β/θμια Αττική-Νότια Ελλάδα
6974-434341

Α/βάθμια Βόρεια Ελλάδα
6977-483111
Β/θμια Βόρεια Ελλάδα
6946-339652

Η Πανελλήνια Ένωση καλεί όλους τους συναδέλφους να συνδράμουν για την προάσπιση των εργασιακών τους δικαιωμάτων
Ενημερώστε τους συναδέλφους άμεσα!




Συναντήσεις με Προϊσταμένους Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης

Δεκάδες καταγγελίες που αφορούσαν σε παρερμηνεία της εγκυκλίου για το Πιλοτικό Πρόγραμμα και τον αποκλεισμό της Γερμανικής γλώσσας κατέφθασαν στην Πανελλήνια Ένωση από την έναρξη του σχολικού έτους.
Τη Δευτέρα 19 Σεπτεμβρίου εκπρόσωποι του Παραρτήματος Βόρειας Ελλάδας της Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών Γερμανικής και του Συλλόγου Καθηγητών Γαλλικής Βόρειας Ελλάδας Πτυχιούχων Πανεπιστημίου συναντήθηκαν με τον Προϊστάμενο Εκπαιδευτικών Θεμάτων της Δ/νσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατ. Θεσσαλονίκης, κ. Μπουραντά και συζήτησαν τις περιπτώσεις σχολικών μονάδων όπου παρερμηνεύεται η εγκύκλιος για το Πιλοτικό Πρόγραμμα. Ο κ. Μπουραντάς επικοινώνησε με τα συγκεκριμένα Δημοτικά σχολεία και δεσμεύτηκε πως η Γερμανική και η Γαλλική θα εισαχθούν ισότιμα σε όλα τα Δημοτικά σχολεία της αρμοδιότητάς του.
Η Πανελλήνια Ένωση απευθύνεται σε όλες τις Τοπικές Επιτροπές και τους συναδέλφους που δραστηριοποιούνται στην περιφέρεια και καλεί σε άμεση αναφορά ανάλογων περιπτώσεων και, παράλληλα, σε λήψη πρωτοβουλιών για συναντήσεις με τα αντίστοιχα Γραφεία ή Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Υπογραμμίζεται η ανάγκη για συναντήσεις με τους αντίστοιχους συνδέσμους ή συλλόγους καθηγητών Γαλλικής για την αποτελεσματικότητα των κινήσεων.




XIII. internationale Tagung des kroatischen DLV: Fremdsprachenvermittlung und Mobilität in Europa

Einladung
Liebe KollegInnen des Panhellenischen Deutschlehrerverbandes,
der Kroatische Deutschlehrerverband veranstaltet vom 30. September - 2. Oktober 2005 in Opatija (Hotel Kvarner) die XIII. internationale Tagung mit dem Thema: Fremdsprachenvermittlung und Mobilität in Europa.

Wir laden Sie herzlichst zu unserer Tagung, die am 30.9. 2005 um 15 Uhr beginnt, ein.

Mit freundlichen Grüßen
Präsidentin des Kroatischen Deutschlehrerverbandes
Ljerka Tomljenovic-Biskupic




ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ - : ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ ΑΠ. ΛΑΚΑΣΑ

Aκόμη δεν έχουν βαθμολογηθεί όλα τα γραπτά Καθημερινή 25.09.2005




ΕΡΩΤΗΣΗ στη Βουλή για την καθυστέρηση της έκδοσης αποτελεσμάτων ΑΣΕΠ του κλάδου ΠΕ07

Η Ερώτηση κατατέθηκε από το βουλευτή Κορινθίας, κ. Μανωλάκη




29.09.2005: 514 ΓΥΜΝΑΣΙΑ ΚΑΙ ΛΥΚΕΙΑ ΧΩΡΙΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗ ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ

Εντός των προσεχών ημερών αναμένεται η ανακοίνωση των προσωρινών αποτελεσμάτων του γραπτού διαγωνισμού του ΑΣΕΠ για τους καθηγητές Γερμανικής Γλώσσας.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που επεξεργάστηκε η Επιτροπή Ερευνών της Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών Γερμανικής Γλώσσας δεν είχε τοποθετηθεί καθηγητής Γερμανικών σε 514 Γυμνάσια και Ενιαία Λύκεια έως τις 27 Σεπτεμβρίου.
Από τις 12 Σεπτεμβρίου τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της Ένωσης και τα μέλη της προσωρινής Διοικούσας Επιτροπής του Παραρτήματος Βόρειας Ελλάδας έχουν δεχτεί πολυάριθμα ηλεκτρονικά μηνύματα και τηλεφωνήματα:

α) από Διευθυντές σχολικών μονάδων που αδυνατούν να βρουν λύση για την ομαλή λειτουργία του σχολείου τους. Επειδή το μάθημα «Δεύτερη Ξένη Γλώσσα» διδάσκεται παράλληλα από τους καθηγητές Γερμανικής και Γαλλικής, η απουσία του καθηγητή Γερμανικής οδηγεί τους διευθυντές στην απόφαση να παρακολουθούν οι μαθητές που έχουν επιλέξει τη Γερμανική Γλώσσα το μάθημα της Γαλλικής ως ακροατές, μέχρι να τοποθετηθεί καθηγητής Γερμανικής, είτε την ώρα της διδασκαλίας της Γαλλικής Γλώσσας, οι μαθητές που έχουν επιλέξει τη Γερμανική να έχουν κενό. Η δεύτερη λύση ενέχει σοβαρούς κινδύνους για τη σωματική ακεραιότητα των μαθητών, μια που δεν είναι σε όλες τις περιπτώσεις διασφαλισμένη η παρουσία κάποιου εποπτεύοντος καθηγητή.

β) από μαθητές που στέλνουν ηλεκτρονικά μηνύματα στην ιστοσελίδα της Πανελλήνιας Ένωσης (www.deutsch.gr).

γ) από γονείς μαθητών που αγανακτούν για την καθυστέρηση της έναρξης των μαθημάτων της Γερμανικής.

δ) από συναδέλφους της Γαλλικής, που μας ρωτούν με αγωνία πότε θα τοποθετηθεί καθηγητής Γερμανικής στο σχολείο τους, ώστε να λειτουργήσει σωστά η παράλληλη διδασκαλία των δύο γλωσσών.

ε) από μέλη της Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών Γερμανικής που αγωνιούν για τον επαγγελματικό προγραμματισμό τους τη φετινή χρονιά. Σε πολλές περιπτώσεις οι συνάδελφοι δεν μπορούν να υπογράψουν συμβάσεις πρόσληψης στα Κέντρα Ξένων Γλωσσών.

Ο Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών Γερμανικής κ. Καρατσιομπάνης σε αλλεπάλληλες συναντήσεις και επαφές με υπηρεσιακούς παράγοντες του ΑΣΕΠ και την πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΠΘ πρότεινε τα εξής:

α) μετά την έκδοση των προσωρινών αποτελεσμάτων του ΑΣΕΠ να ενσωματωθούν τα μόρια των επιτυχόντων (Βαθμός Γραπτής Εξέτασης, δηλ. 1 μόριο για κάθε μονάδα πάνω από το 60) στους Πίνακες Αναπληρωτών και να προχωρήσει το ΥΠΕΠΘ αμέσως στην πρόσληψη 300 αναπληρωτών καθηγητών Γερμανικής.
Υπενθυμίζεται ότι ο Βαθμός Γραπτής Εξέτασης (άνω του 60) καθορίζει το σύνολο των μορίων που προσμετρώνται στους Πίνακες Αναπληρωτών. Από την κείμενη νομοθεσία δε δίνεται η δυνατότητα ένστασης στο βαθμό της γραπτής εξέτασης. Οι προσαυξήσεις από το βαθμό Πτυχίου, τα Μεταπτυχιακά ή τα Διδακτορικά και την προϋπηρεσία στη Δημόσια ή την Ιδιωτική Εκπαίδευση (Τελικός Συνολικός Βαθμός Εξετάσεων ΑΣΕΠ) δεν προσμετρώνται στους Πίνακες Αναπληρωτών.

β) σύμφωνα με τον προγραμματισμό του ΥΠΕΠΘ θα μονιμοποιηθούν φέτος οι 42 από τους 84 διοριστέους του ΑΣΕΠ. Δεν είναι νοητό να γίνουν οι μονιμοποιήσεις με βάση τα προσωρινά αποτελέσματα ΑΣΕΠ. Θα πρέπει να ακολουθηθεί η διαδικασία που προβλέπεται ώστε να υπάρχει το δικαίωμα της ένστασης στον προσωρινό πίνακα διοριστέων του ΑΣΕΠ. Επισημαίνεται ότι η διαδικασία αυτή διαρκεί πάνω από ένα μήνα διότι μετά την ανακοίνωση των προσωρινών αποτελεσμάτων δίνεται το δικαίωμα υποβολής ενστάσεων για 14 ημέρες, κατόπιν ακολουθεί η διαδικασία εκδίκασης των ενστάσεων και τέλος συντάσσεται ο Οριστικός Πίνακας Διοριστέων.

Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Γερμανικής Γλώσσας