DaF in Griechenland

Mitglied Werden!

Αρχείο 2005 - 2017

Σ. Παπαδημητρίου: Προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις - οδηγίες

Liebe  Kolleginnen  und liebe  Kollegen!

Σχετικά με τις προαγωγικές  και απολυτήριες εξετάσεις στη Γερμανική γλώσσα ισχύουν τα παρακάτω σύμφωνα με Π.Δ 319/2000 για το Γυμνάσιο, Π.Δ.60/2006 για το Λύκειο και Π.Δ. 71/2007 για το ΕΠΑΛ.

Για το Γυμνάσιο

Α´ ΤΑΞΗ

α)  Δίνεται στους μαθητές διδαγμένο κείμενο το οποίο αποτελείται από  70-100 λέξεις και γράφεται στον πίνακα ή διανέμεται φωτοτυπημένο ή πολυγραφημένο. Οι μαθητές απαντούν σε 4 ερωτήσεις με τις οποίες ελέγχεται η κατανόηση του περιεχομένου.
β) Απαντούν σε 4 παρατηρήσεις μέσα ή έξω από το κείμενο που αφορούν τη γραμματική και το συντακτικό της ξένης γλώσσας.
Κάθε παρατήρηση αναφέρεται σε διαφορετικό γραμματικό  ή συντακτικό φαινόμενο, μπορεί να αναλύεται σε 2-3 ερωτήσεις και είναι του τύπου: συμπλήρωση ή τροποποίηση  φράσεων ή προτάσεων ή μικρών παραγράφων, αντικατάσταση λέξεων ή φράσεων σε προτάσεις.
Οι ερωτήσεις-παρατηρήσεις είναι του επιπέδου γνώσεων των μαθητών και διανέμονται σε αυτούς φωτοτυπημένες ή πολυγραφημένες ή αναγράφονται στον πίνακα.
Η κάθε ερώτηση-παρατήρηση βαθμολογείται με 0-2,5 μονάδες (8χ2,5=20).
Κανένα γραπτό δε βαθμολογείται  με βαθμό κάτω από ένα (1).

Β´ ΤΑΞΗ  ΚΑΙ  Γ´ ΤΑΞΗ

α) Δίνεται στους μαθητές διδαγμένο κείμενο το οποίο αποτελείται από  100-130 λέξεις και γράφεται στον πίνακα ή διανέμεται φωτοτυπημένο ή πολυγραφημένο. Οι μαθητές απαντούν σε τέσσερεις (4) ερωτήσεις με τις οποίες ελέγχεται η κατανόηση του περιεχομένου.
β) Απαντούν σε τέσσερεις (4) παρατηρήσεις μέσα ή έξω από το κείμενο που αφορούν τη γραμματική και το συντακτικό της ξένης γλώσσας.
Κάθε παρατήρηση αναφέρεται σε διαφορετικό γραμματικό  ή συντακτικό φαινόμενο, μπορεί να αναλύεται σε 2-3 ερωτήσεις και είναι του τύπου: συμπλήρωση ή τροποποίηση  φράσεων ή προτάσεων ή μικρών παραγράφων, αντικατάσταση λέξεων ή φράσεων σε προτάσεις.
Οι ερωτήσεις-παρατηρήσεις είναι του επιπέδου γνώσεων των μαθητών και διανέμονται σε αυτούς φωτοτυπημένες ή πολυγραφημένες ή αναγράφονται στον πίνακα.
    Η κάθε ερώτηση παρατήρηση βαθμολογείται  από 0-2 μονάδες.
γ) Από τους  μαθητές της  Β´ και  Γ´ Τάξης ζητείται επιπλέον η γραφή καθ’ υπαγόρευση διδαγμένου κειμένου 50-70 λέξεων για τον έλεγχο της ορθογραφίας. Η ορθογραφία βαθμολογείται από 1-4 μονάδες.

Για το Λύκειο
α) Δίνεται στους μαθητές διδαγμένο κείμενο 150-180 λέξεων και τέσσερις ερωτήσεις κατανόησής του. Κάθε ερώτηση μπορεί να  αναλύεται σε περισσότερα υποερωτήματα.
β) Δίνονται τέσσερεις (4) παρατηρήσεις γραμματικο-συντακτικών φαινομένων, μέσα από το κείμενο. Κάθε παρατήρηση μπορεί να έχει δύο (2) έως τέσσερα (4) ερωτήματα.
γ) Ο μαθητής καλείται να παραγάγει γραπτό λόγο (καθοδηγούμενο ή ελεύθερο) 120-150 λέξεων.
Η βαθμολογία κατανέμεται κατά 35%  στις ερωτήσεις της κατηγορίας α και β και κατά 30% στην παραγωγή γραπτού λόγου.

Για τα ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ  ισχύει, σύμφωνα με το Π.Δ. του ΥΠΕΠΘ με αριθμ. πρωτ. 58572/Γ2, 07-05-2008, άρθρο 13 (ΕΠΑΛ) και με το Π.Δ του ΥΠΕΠΘ με αριθμ. πρωτ. 58576/Γ2, 07-05-2008 άρθρο 11, (ΕΠΑΣ) ότι:
Δίνονται  τέσσερεις παρατηρήσεις  γραμματικο-συντακτικών φαινομένων μέσα  ή έξω από το κείμενο. Κάθε παρατήρηση μπορεί να έχει δύο έως τέσσερα ερωτήματα.
Για τα ΤΕΕ ισχύει το άρθρο 12 του Π.Δ. 323 (ΦΕΚ272/28-11-2003) σύμφωνα με το οποίο η γραπτή εξέταση αποτελείται από τρία  (3) μέρη:
α) Κατανόηση γραπτού λόγου
β) Γλωσσικές παρατηρήσεις
γ) Παραγωγή γραπτού λόγου
Η κατανομή βαθμολογίας είναι 30%, 30% και 40% αντίστοιχα.
_________________
Επίσης, επειδή δέχομαι πολλά ερωτήματα σχετικά με τη βαθμολογία των μαθητών που διδάσκονταν στην προηγούμενη χρονιά άλλη γλώσσα ως δεύτερη ξένη γλώσσα και έχουν ενταχθεί αυτή τη χρονιά σε τμήματα γλώσσας την οποία δεν διδάχτηκαν, σας ενημερώνω για τα εξής:
Ισχύει το  Π.Δ. 188 του 1985 σύμφωνα με το οποίο ο βαθμός στην ξένη γλώσσα των μαθητών που διδάσκονται διαφορετική γλώσσα από αυτήν που διδάσκονταν την προηγούμενη σχολική χρονιά, δεν υπολογίζεται  για την προαγωγή ή για την απόλυσή τους. Για τους μαθητές αυτούς υπολογίζεται ο βαθμός τους στην ξένη γλώσσα, εφόσον ο κηδεμόνας τους ή οι ίδιοι (όταν είναι ενήλικοι) υποβάλλουν  στο σχολείο τους σχετική δήλωση το αργότερο μέχρι την ημερομηνία λήξης της διδασκαλίας των μαθημάτων.
 Σας εύχομαι καλή δύναμη για τη συνέχεια και μπορείτε να επικοινωνείτε μαζί μου για οποιαδήποτε διευκρίνιση.

Παρακαλούνται οι Διευθυντές των σχολικών μονάδων να ενημερώσουν τους εκπαιδευτικούς της Γερμανικής γλώσσας.

Με συναδελφικούς χαιρετισμούς
Παπαδημητρίου Σουλτάνα
Σχολική Σύμβουλος Γερμανικής

ΤΟ ΕΓΓΡΑΦΟ