DaF in Griechenland

Mitglied Werden!

Αρχείο 2005 - 2017

Περί αξιολογικής τοποθέτησης των αναπληρωτών, της Γλυκερίας Παπουτσή

Περί αξιολογικής τοποθέτησης των αναπληρωτών

Προς κάθε αρμόδιο

Την περσινή χρονιά παρατηρήθηκε το φαινόμενο, να καταστρατηγούνται πλήρως οι πίνακες αναπληρωτών Πε07 (καθηγητές Γερμανικών), όσον αφορά στη σειρά προτεραιότητας διορισμού αναπληρωτών. Πιο συγκεκριμένα κλήθηκαν πρώτοι στη πρωτοβάθμια, ως αναπληρωτές μειωμένου ωραρίου, οι συνάδελφοι, οι οποίοι βρίσκονται στις πρώτες θέσεις των αναπληρωτών με περισσότερα μόρια. Εν συνεχεία ανακοίνωσε η δευτεροβάθμια θέσεις για αναπληρωτές πλήρους ωραρίου, στις οποίες τοποθετήθηκαν συνάδελφοι με λιγότερα μόρια προϋπηρεσίας. Αυτό που είναι όμως ακόμα πιο παράλογο είναι  η νομοθεσία του Υπουργείου σύμφωνα με την οποία, αν κληθεί κάποιος εκπαιδευτικός στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση ως ΑΜΩ, δεν επιτρέπεται να μετατεθεί στην δευτεροβάθμια του νομού του ως πλήρους ωραρίου ή να συμπληρώσει το ωράριό του εκεί, με το πρόσχημα ότι δεν είναι η ίδια βαθμίδα εκπαίδευσης. Κάτι το οποίο φυσικά δεν ισχύει για τους διορισμένους εκπαιδευτικούς!

Το αποτέλεσμα αυτής της πρακτικής είναι για παράδειγμα:
Εκπαιδευτικός με σειρά 10 στον πίνακα να δουλεύει για 14 ώρες σε 2/3/4 δημοτικά με μειωμένο ωράριο και αποδοχές. Την ίδια στιγμή υπάρχει κενή θέση στο νομό του με πλήρες ωράριο στη δευτεροβάθμια. Αλλά δεν επιτρέπεται βάση νόμου να πάει και έτσι χάνει τη θέση επειδή η πρωτοβάθμια με τη δευτεροβάθμια πολύ απλά δεν συνεργάζονται!!!!! Τι πιο φυσικό στην Ελλάδα! Κι έτσι στη θέση αυτή καλείται κάποιος εκπαιδευτικός με Θέση π.χ. 250 στο πίνακα. Τι πιο λογικό!

Αναρωτιέμαι λοιπόν:
1. Γιατί να μην μπορούν οι αναπληρωτές να συμπληρώνουν ωράριο και στις δύο βαθμίδες εκπαίδευσης;
2. Γιατί παρατηρείται το φαινόμενο να δουλεύουν μόνο οι καθηγητές Γερμανικών και Γαλλικών στη πρωτοβάθμια ως μειωμένου ωραρίου και όλες οι υπόλοιπες ειδικότητες με πλήρες ωράριο; (Παρόλο που αρκετές από αυτές δεν έχουν οργανικές στη πρωτοβάθμια, όπως και εμείς!)
3. Γιατί να μην συνεργάζονται οι δύο βαθμίδες εκπαίδευσης μεταξύ τους, ως οφείλουν, όσον αφορά στις ειδικότητες που διαχειρίζονται από κοινού, έτσι ώστε να υπάρχει δίκαιη κατανομή προσωπικού;

Αντιλαμβάνομαι βέβαια την ανάγκη του Υπουργείου να μειώσει στις πλάτες μας τους δείκτες ανεργίας και είμαι σίγουρη, πως αν ήταν στο χέρι τους θα δουλεύαμε όλοι τετράωρο!

Παρακαλώ πολύ λοιπόν να ληφθούν υπόψη τα παραπάνω προβλήματα που δημιουργούνται εξαιτίας του αναξιόλογου συστήματος πρόσληψης αναπληρωτών, έτσι ώστε να αποφευχθούν αδικίες, όπως αυτές διαπιστώθηκαν τα προηγούμενα χρόνια.

Παπουτσή Γλυκερία
Αδιόριστη καθηγήτρια Γερμανικών
papoutsiglyk@yahoo.gr