DaF in Griechenland

Mitglied Werden!

Αρχείο 2005 - 2015

Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και “Deutsch – ein Hit!”

Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και “Deutsch – ein Hit!” 09.06.2008 Απόρρητη έκθεση αξιολόγησης του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου δημοσιεύεται στο «ΒΗΜΑ» της 7ης Ιουνίου. Στην απόρρητη έκθεση αξιολόγησης του Ινστιτούτου προτείνεται η δημιουργία εννέα νέων τμημάτων αλλά και η επαναδιατύπωση των στόχων του Ινστιτούτου. Στη «μελέτη αναγκών και στοχοθέτησης του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου» αποτυπώνεται η εικόνα ενός Ινστιτούτου απογυμνωμένου από διοικητική και υλικοτεχνική υποδομή, το οποίο δεν είναι σε θέση να εκπληρώσει την αποστολή για την οποία δημιουργήθηκε.
Απαιτείται δε άμεση λύση καθώς το Ινστιτούτο ανέλαβε φέτος κατ´ αποκλειστικότητα την εισαγωγική επιμόρφωση των πρωτοδιόριστων εκπαιδευτικών, ενώ θα χειριστεί επίσης τα ζητήματα των νέων αναλυτικών προγραμμάτων και των νέων βιβλίων στα σχολεία.

Και τώρα στα «δικά μας»
Υπενθυμίζουμε πως το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, αν και έχει ενημερωθεί επίσημα στις 18.05.2007 για την ομόφωνη απόφαση της Γενικής Συνέλευσης της Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών Γερμανικής Γλώσσας Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης, με την οποία ζητείται η απόσυρση του „Deutsch-ein Hit! 1“, δεν προχώρησε σε καμιά ενέργεια και κατά το σχολικό έτος 2007-08 στην Α´ και Β´ Γυμνασίου των δημοσίων Γυμνασίων η Γερμανική Γλώσσα ήταν η μόνη Ξένη Γλώσσα που διδάχθηκε χωρίς ακουστικό υλικό, αφού το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο έκανε δεκτό και αξιολόγησε το συγκεκριμένο διδακτικό υλικό, χωρίς οι συγγραφείς να έχουν υποβάλλει ολόκληρο το διδακτικό πακέτο.

Στο παράρτημα της διπλωματικής εργασίας της κ. Ζαχαριουδάκη, που δημοσιεύτηκε την 6η Ιουνίου στην ιστοσελίδα μας παρατίθεται επίσημο κείμενο, που αφήνει έκθετο το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο: «Το νέο διδακτικό υλικό, για να γίνει δεκτό για αξιολόγηση και κρίση από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, θα πρέπει να ανταποκρίνεται στις επιστημονικές, στις εκπαιδευτικές και στις ειδικές για τις ξένες γλώσσες προδιαγραφές. Επίσης, η τήρηση των τεχνικών προδιαγραφών είναι εξίσου υποχρεωτική.
Κατά την υποβολή του διδακτικού υλικού για αξιολόγηση και κρίση, οι συγγραφείς/εκδότες θα πρέπει να υποβάλλουν ολόκληρο το διδακτικό πακέτο και όχι μέρη αυτού.

Συγκεκριμένα θα πρέπει να υποβληθούν ταυτόχρονα:
- το βιβλίο του μαθητή,
- το ακουστικό υλικό (κασέτες και CD) για το βιβλίο του μαθητή,
- το τετράδιο εργασιών του μαθητή, με πιθανό ακουστικό υλικό,
- το βιβλίο του δασκάλου
- το οπτικοακουστικό υλικό (βίντεο),
- το τετράδιο εργασιών για το βίντεο,
- ο οδηγός του δασκάλου για το βίντεο.

Παράλειψη ταυτόχρονης υποβολής ενός από τα 7 (επτά) μέρη του διδακτικού υλικού θα καταστήσει το υλικό μη αξιολογήσιμο, με συνέπεια το υλικό αυτό να μη γίνει αποδεκτό από το Π.Ι.
Σε περίπτωση που διδακτικό πακέτο περιλαμβάνει και μη υποχρεωτικά μέρη (βλ. Μέρος Α.3), και αυτά θα πρέπει να υποβληθούν μαζί με τα υποχρεωτικά μέρη.
(Πηγή: Παιδαγωγικό Ινστιτούτο (2002). Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών, Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης, τ. Β’, Αθήνα: ΟΕΔΒ, σελ. 677-679).

Αναμένουμε γραπτή απάντηση από το Π.Ι., την οποία θα αναρτήσουμε στην ιστοσελίδα.