ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Oμάδα Eκπαιδευτικών Πρόταση: ''Μαθηματικά μέσω της τέχνης του Μιρό, της λογοτεχνίας και των γερμανικών CLIL''

Η ομάδα εκπαιδευτικών Πρόταση παρουσιάζει στον ΙΑΝΟ τη διδακτική πρόταση της Ανδρομάχης Αραμπατζή, της Μαρίας Παριανού και του Χαράλαμπου Σαχπατζίδη με θέμα: ''Μαθηματικά μέσω της τέχνης του Μιρό, της λογοτεχνίας και των γερμανικών CLIL'', η οποία εφαρμόστηκε το σχολικό έτος 2018-2019 στη Β1΄ τάξη του 63ου Δημοτικού Σχολείου Θεσσαλονίκης.
H διδακτική προσέγγιση CLIL (Contentand Language Integrated Learning) εστιάζει στη συνδυασμένη διδασκαλία ενός γνωστικού αντικειμένου και μίας ξένης γλώσσας, κατά την οποία τόσο το γνωστικό αντικείμενο όσο και η ξένη γλώσσα βρίσκονται ισότιμα στο επίκεντρο της μαθησιακής διαδικασίας. Εφαρμόζεται τα τελευταία χρόνια σε αρκετές χώρες της Ευρώπης προσαρμοσμένη πάντοτε στο εκπαιδευτικό σύστημα της κάθε μιας.
Στην εισήγηση θα δείξουμε πως διδάξαμε στα παιδιά τα μαθηματικά, έννοιες της γεωμετρίας, ευθείες γραμμές, καμπύλες και επίπεδα, να σχεδιάζουν και να αναπαράγουν σχήματα, αλλά και να αναπτύξουν δεξιότητες όπως συνεργασία με το διπλανό ή την ομάδα. Θα δείξουμε πως τους βοηθήσαμε να αποκτήσουν θετική στάση για τη σύγχρονη τέχνη μέσα από τη ζωή και το έργο του J. Miro, να χρησιμοποιούν απλούς όρους της τέχνης για να περιγράψουν ένα έργο και να εκφράσουν την άποψή τους, να συνδέουν τον Η/Υ και το Διαδίκτυο με την αναζήτηση πληροφοριών για την τέχνη, να πλάσουν μορφές και εικόνες από τη φαντασία τους για να εκφράσουν συναισθήματα και εμπειρίες. Ακόμη θα δείξουμε πως τους βοηθήσαμε να καλλιεργήσουν αξίες με το βιβλίο της Φίλιας Δενδρινού ''το θαλάσσιο τσίρκο'', το οποίο πέρα από τη βοήθεια που προσφέρει στη διδασκαλία ενός αντικειμένου, συμβάλλει και στην καλλιέργεια αξιών.
Ανδρομάχη Αραμπατζή, δασκάλα στο 63ο Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης
Μαρία Παριανού, αναπληρώτρια καθηγήτρια Εικαστικών στο 63ο Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης το σχολικό έτος 2018-2019
Χαράλαμπος Σαχπατζίδης, καθηγητής Γερμανικής, διδάκτορας του τμήματος Βυζαντινολογίας του Ινστιτούτου Αρχαιογνωσίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου της Κολωνίας