DaF in Griechenland

Mitglied Werden!

Αρχείο 2005 - 2017

Οι προτάσεις των καθηγητών Γερμανικής-Γαλλικής Ηρακλείου

Οι Υπουργικές Αποφάσεις οι οποίες στη λήξη του σχολικού έτους έρχονται να αναδιαμορφώσουν το περιβάλλον της Δημόσιας Ξενόγλωσσης Εκπαίδευσης έχουν προκαλέσει έντονες αντιδράσεις και κινητοποιήσεις σε όλη την Ελλάδα.

Σε αυτές τις δύσκολες εποχές για την χώρα μας, όταν το σύνολο της κοινωνίας υποφέρει μη μπορώντας να ανταπεξέλθει στα καθημερινά έξοδα και στις ποικίλες υποχρεώσεις που μέχρι χθες συνιστούσαν απλές και αρκετά συχνά αλόγιστες δαπάνες, οι καθηγητές Ξένων Γλωσσών στη Δημόσια εκπαίδευση, έχουμε χρέος να επισημάνουμε ότι η σωστή εκμάθηση 2 ξένων γλωσσών στο Δημόσιο Σχολείο δεν είναι ούτε πολυτέλεια ούτε σπατάλη. Είναι ανάγκη.

Έχουμε χρέος να απαιτήσουμε την άμεση και ουσιαστική σύνδεση του Κπγ με τη διδασκαλία στη σχολική  τάξη. Τέλος έχουμε χρέος να διαβεβαιώσουμε τους μαθητές και τις οικογένειές τους ότι είμαστε έτοιμοι να παλέψουμε και να διεκδικήσουμε με προτάσεις ρεαλιστικές τη δωρεάν εξασφάλιση της γνώσης μέσω της κρατικής πιστοποίησης.

Για να καταστούν αυτά όσο το δυνατόν πιο εφικτά καταθέτουμε τις ακόλουθες προτάσεις οι οποίες προϋποθέτουν πολιτική βούληση, απαιτούν μεθοδικότητα και σωστό σχεδιασμό από πλευράς Υπουργείου ενώ μπορούν να εφαρμοστούν άμεσα χωρίς επιβάρυνση στον κρατικό προϋπολογισμό :
-    Επαναφορά της παράλληλης διδασκαλίας Γαλλικών και Γερμανικών στα Δημοτικά
-    Επαναφορά της τρίωρης εβδομαδιαίας διδασκαλίας της β’ ξένης γλώσσας στο Γυμνάσιο
-    Παράλληλη διδασκαλία της 2ης Ξένης Γλώσσας χωρίς αριθμητικό περιορισμό αλλά με ελάχιστο όριο, κατά προσέγγιση, το μισό του συνόλου των μαθητών ανά τμήμα.
-    Υποχρεωτική διδασκαλία της 2ης Ξ.Γ. μέχρι την 3η Γυμνασίου ώστε να διασφαλιστεί η συνέχεια στην εκπαιδευτική διαδικασία και να καταστεί εφικτή η πολυπόθητη σύνδεση με το Κπγ. Εναλλακτικά θέσπιση επιπέδων στα μαθήματα 2ης Ξ.Γ. ώστε να μην παρακωλύεται ο τελικός στόχος, ο οποίος εξασθενεί μέσα σε ανομοιογενή τμήματα. Βασική προϋπόθεση η εκπόνηση ενιαίων Αναλυτικών Προγραμμάτων.
-    Επαναφορά της επιλογής της β’ ξένης γλώσσας ως υποχρεωτικό μάθημα στο «Νέο Λύκειο»
-    Σχεδιασμός ειδικών προγραμμάτων ενίσχυσης της γλωσσικής προετοιμασίας για το Κρατικό με επιπλέον διδασκαλία κατά το πρότυπο είτε της ενισχυτικής είτε των πολιτιστικών και περιβαλλοντικών προγραμμάτων που υλοποιούνται ήδη.
-    Επιλογή εγχειριδίων προσαρμοσμένων στις σύγχρονες εκπαιδευτικές ανάγκες με κατάλληλο οπτικοακουστικό υλικό και δυνατότητα αξιοποίησης των νέων τεχνολογιών και των εφαρμογών τους (διαδίκτυο - διαδραστικοί πίνακες – κλπ).

 Για να υλοποιηθούν οι προτάσεις αυτές, ζητάμε :
•    άμεση ανάκληση των δύο αιφνιδιαστικών και αντιπαιδαγωγικών Υπουργικών Αποφάσεων (Φ 2/518/61284/Γ1/27-05-2011 και 62780/Γ2/2-06-2011)
•    διασφάλιση όλων ανεξαιρέτως των οργανικών θέσεων καθηγητών γαλλικής και γερμανικής στο Λύκειο και στο Γυμνάσιο
•    σύσταση οργανικών θέσεων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
•    θεσμοθετημένη σύνδεση της διδασκαλίας της β’ ξένης γλώσσας στο Δημόσιο Σχολείο με το Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας

Οι καθηγητές Γερμανικής-Γαλλικής ν. Ηρακλείου
heraklion@deutsch.gr