DaF in Griechenland

Mitglied Werden!

Αρχείο 2005 - 2015

Μάρτιος 2006

12.03.2006

ΚΕΝΤΡΑ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ:

Σημαντικές ανακοινώσεις
1. Η υποβολή φορολογικών δηλώσεων Ο.Ε., Ε.Ε. ανάλογα με το τελευταίο ψηφίο Α.Φ.Μ. ξεκινά την 1η Απριλίου 2006
2. Η πληρωμή εισφορών στο ΙΚΑ Μαρτίου ολοκληρώνεται μέχρι την 30η Απριλίου 2006
3. Η καταβολή του δώρου Πάσχα ολοκληρώνεται μέχρι την τελευταία εργάσιμη ημέρα των υπαλλήλων καθηγητών, δηλαδή την 14η Απριλίου 2006


Καθημερινή, 12/03/2006:

Συνέντευξη της Υπουργού Παιδείας για τα νέα βιβλία και την πολυγλωσσία

Συνέντευξη στην «ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ» παραχώρησε η υπουργός Παιδείας κ. Γιαννάκου, όπου μεταξύ των άλλων αναφέρθηκε και στη διδασκαλία των ευρωπαϊκών γλωσσών στα σχολεία.

Αναδημοσιεύουμε το σχετικό απόσπασμα:

Ερώτηση: Tο βάρος έχει δοθεί προς την τριτοβάθμια εκπαίδευση, αλλά ο κύριος τομέας της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας έχει μείνει πίσω.

Απάντηση: Δεν θα συμφωνήσω μαζί σας. Όχι δεν έχει μείνει πίσω. Aυτή τη στιγμή μπαίνουν καινούργια βιβλία στο Δημοτικό και στο Γυμνάσιο και υπάρχει ένα εκτεταμένο πρόγραμμα συνολικού κόστους περί τα 170 εκατ. ευρώ για επιμόρφωση εκπαιδευτικών και μάλιστα εκπλήσσομαι να ακούω από κάποιες συνδικαλιστικές οργανώσεις να ισχυρίζονται ότι «δεν έχει γίνει επιμόρφωση» ή ότι «δεν γίνεται επιμόρφωση». Αυτό σημαίνει αναξιοπιστία για τους ίδιους κατ’ αρχήν.
Θέλω μάλιστα να σας πω ότι έχουμε ένα συγκεκριμένο εκπαιδευτικό δυναμικό. Δεν πρέπει στην Παιδεία να περιμένουμε θαύματα. Αυτό το δυναμικό, με τον τρόπο που το χειρίστηκαν σε προηγούμενες φάσεις, βεβαίως είχε πάρα πολλά προβλήματα και ειδικά στον χώρο της συνεχούς ανανέωσης των γνώσεων. Όμως δεν παύει να είναι ένα δυναμικό που προσπαθεί και έχει τις δυνατότητες.
Τα νέα βιβλία θα αξιολογηθούν μέσα στο σχολείο από τους δασκάλους και από τα παιδιά. Έχω την εντύπωση όμως ότι θα είναι επαρκή και καλά βιβλία.

Eπίσης, θεσμοθετούμε τώρα και δεύτερη ξένη γλώσσα στα Δημοτικά σχολεία. Ελπίζω σε πέντε χρόνια να μπορεί ένα παιδί να έχει τέσσερις επιλογές ευρωπαϊκών γλωσσών μέσα στο σχολείο, πέραν της αγγλικής που είναι υποχρεωτική.

Πηγή: Καθημερινή , 12/03/2006




14.03.2006

öffentlichkeitsarbeit in Serres

Η Τοπική Επιτροπή Σερρών της Πανελλήνιας Ένωσης πραγματοποίησε συγκέντρωση στις 26 Φεβρουαρίου. Στη συγκέντρωση όπου μίλησε ο κ. Καρανικόλας, Πρόεδρος του Παραρτήματος Β.Ε., επισημάνθηκαν οι σημαντικές κινήσεις που έγιναν στο παρελθόν από διάφορους συναδέλφους. Στόχος της Πανελλήνιας Ένωσης είναι η διεύρυνση της διδασκαλίας της Γερμανικής Γλώσσας στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Στα τοπικά ΜΜΕ στάλθηκε
Δελτίο Τύπου της Πανελλήνιας Ένωσης το οποίο δημοσιεύτηκε σε τοπικές εφημερίδες (Παρατηρητής Σερρών, 25.02.2006.

Ευχαριστούμε τις συναδέλφους Μακιναντζή Φωτεινή και Πασχαλίδου Στέλλα για την πολύτιμη βοήθεια.


15.03.2006

Πανελλήνια Ένωση: Σημαντική προσφορά στο θεσμό του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας

Η Επιστημονική Επιτροπή της Πανελλήνιας Ένωσης έχει ξεκινήσει τη συγγραφή γλωσσαρίων για τα επίσημα θέματα εξετάσεων του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας (από το Νοέμβριο 2003 έως σήμερα). Τα γλωσσάρια θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν στο μάθημα για την προετοιμασία υποψηφίων στα επίπεδα Β2 και C1.
Τα ταμειακώς εντάξει για το 2006 μέλη της Πανελλήνιας Ένωσης μπορούν να λάβουν τα Γλωσσάρια χωρίς αντίτιμο στις επόμενες εκδηλώσεις που διοργανώνει ή παρίσταται η Πανελλήνια Ένωση.


16.03.2006

Λάρισα: 26 Μαρτίου 2006-Εκδήλωση Καθηγητών Γερμανικής

Η Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Γερμανικής Γλώσσας Π.Ε. διοργανώνει ενημερωτική Εκδήλωση-Συζήτηση στην πόλη της Λάρισας με θέμα:

«Η διδασκαλία της Γερμανικής γλώσσας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση»

Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 26 Μαρτίου 2006 (ώρα 12.00-14.00) στο ξενοδοχείο Διόνυσος, Λ. Κατσώνη 24 και 23ης Οκτωβρίου (τηλ. 2410-230101), όπου θα διανεμηθεί και το νέο ενημερωτικό υλικό και θα πραγματοποιηθεί η εκλογή των εκπροσώπων της Τοπικής Επιτροπής. Καλούνται οι συνάδελφοι, καθηγητές Γερμανικής γλώσσας δημοσίου και ιδιωτικού τομέα που κατοικούν και εργάζονται στο νομό Λάρισας να παραβρεθούν στην εκδήλωση.

Για το Παράρτημα Βόρειας Ελλάδας

Καρανικόλας Μιχάλης
Πρόεδρος
Σλίμπας Πάκης
Γραμματέας


16.03.2006

Kurzbericht: Tagung 12. März 2006 „Neue Perspektiven im DaF“

Sturm und Regen waren für den Tag angesagt. Verleger und Buchhändler, die auf Tagungen und Kongressen viele informationshungrige Deutschlehrer anziehen, sollten ausbleiben. Auf dem Tagesplan nur Vorträge und Vereinswahlen. Ein langer Tag sollte es werden und einige von uns hatten das beklemmende Gefühl, dass die Kollegen den Sonntag lieber anders verbringen wollten. Gegen 9.30 erschienen die ersten Besucher. Es hörte nicht auf. Wir glaubten unseren Augen nicht. Als der erste Vortrag begann war der Saal proppenvoll.
Drei Referentinnen haben versucht Einblick in die Durchführung von schulischen Projekten zu gewähren. Gleich am Anfang , Johanna Chardaloupa stellte “e-twinning - die europäischen Projekte im DaF“ vor und machte konkrete Vorschläge, wie Schulklassen daran teilnehmen können. Dann Renate Prohl und Christine Tzimis gaben das Rezept zur Erstellung eines Unterrichts in der Bibliothek.
Dimitris Zeppos versuchte eine vergleichende Gegenüberstellung der Aufgaben bei den letzten drei ASEP-Prüfungen. Der Vortrag war für die jungen Kollegen, die diese Prüfung ablegen möchten, von besonderer Bedeutung. Elena- Phivi. Chitiri zeigte anhand von Beispielen, wie man Legasthenikern beim Fremdsprachenunterricht helfen kann.
Sigrid Xanthos löste beim Publikum große Begeisterung aus, als sie Arbeitsformen im Unterricht mit Kindern vorstellte. Während des Vortrags wurde mitgeschrieben, gespielt, gelacht, gestaunt und am Ende ohrenbetäubend geklatscht.
Die Teilnehmer waren bis zum Schluss hochmotiviert –trotz der erschwerten Bedingungen ( das bis spät in den Nachmittag erstreckende Programm bestand aus einem Vortrag nach dem anderen, der Raum war übervoll, es gab kaum Pausen).
Die Erwartungen, eine neue didaktische Annäherung und frische Ideen für die eigene Unterrichtspraxis zu gewinnen, wurden nicht nur erfüllt, sondern übertroffen.
Wir danken herzlich allen ReferentInnen.

Bis zum nächsten Mal!



17.03.2006

Πολύτεκνες σούπερ-μαμάδες στα πανεπιστημιακά έδρανα

Έθνος 12.03.2006



17.03.2006

Die unbekannte Macht der deutschen Sprache

Antonis Chilakéas: The unknown power of the german language

One great practical disadvantage of the European Union, in comparison to the USA, is the language variety. Every law or directive must be translated into all n official languages of the union; and every discussion or debate must be simultaneously interpreted from and into these languages, creating the need of n(n-1) highly educated interpreters. Therefore the consideration has begun for defining some of them (~3) as working languages.
More



17.03.2006

Γερμανική Γλώσσα: Από τα 152 Γυμνάσια το 1997 σε 1027 το 2004

Άρθρο του Xρήστου Ηρ. Αντωνίου

Στην τρίμηνη επιθεώρηση «ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ» στο τεύχος 144 δημοσιεύεται η πολύ ενδιαφέρουσα 22σέλιδη εργασία του Αναπληρωτή Καθηγητή Παιδαγωγικής – Εκπαίδευσης Εκπαιδευτικών στο Τμήμα Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Α.Π.Θ. κ. Χρήστου Ηρ. Αντωνίου με τίτλο «Η Γερμανική Γλώσσα στην Ελληνική Εκπαίδευση (1931-2005)».
Σκοπός της εργασίας είναι η διερεύνηση των συνθηκών εκείνων, κάτω από τις οποίες εντάχθηκε η διδασκαλία της Γερμανικής Γλώσσας στην ελληνική Α/θμια και Β/θμια εκπαίδευση.
Με την αξιοποίηση πλήθους πηγών, μεταξύ των οποίων και του τριμηνιαίου περιοδικού της Πανελλήνιας Ένωσης «aktuell», ο συγγραφέας καταλήγει στον επίλογο της εργασίας του στο εξής συμπέρασμα:
«Από την ορθολογική εξέταση των προηγηθέντων στοιχείων προκύπτει ότι η περαιτέρω διεύρυνση της διδασκαλίας της Γερμανικής Γλώσσας στο σύνολο της ελληνικής δημόσιας εκπαίδευσης είναι ζήτημα μόνο σύντομου χρόνου».
Στην εργασία γίνεται εκτενής αναφορά στα αναλυτικά προγράμματα για τη διδασκαλία της Γερμανικής Γλώσσας. Σε δύο κεφάλαια γίνεται ανάλυση της μετάβασης από τα παραδοσιακά αναλυτικά προγράμματα στα curricula (1997) και μετέπειτα στο Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών (Δ.Ε.Π.Π.Σ.) το 2001.




18.03.2006

Οι μαθητές του Γυμνασίου Νεάπολης Κοζάνης σχεδιάζουν ημερολόγια

Το Α1, το Α2 και το Β2 του Γυμνασίου Νεάπολης Κοζάνης μας έστειλαν Ημερολόγια που σχεδίασαν οι ίδιοι οι μαθητές όπου αναγράφονται γνωστές γερμανικές και ελληνικές παροιμίες. Με τη βοήθεια της συναδέλφου, κ. Προδρομίδου, οι μαθητές απεικονίζουν τις σκέψεις τους για τους 12 μήνες του έτους 2006.



18.03.2006

Απαντήσεις επίσημων φορέων προς τα ερωτήματα που έθεσε η Πανελλήνια Ένωση

Η Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Γερμανικής Γλώσσας Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης είναι ο επίσημος αναγνωρισμένος φορέας των καθηγητών Γερμανικής Φιλολογίας.

-Απάντηση του Γερμανικού Τμήματος του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών για την καθυστέρηση έκδοσης των αποτελεσμάτων ΑΣΕΠ (15.09.2005)
Κείμενο

-Απάντηση της Δ/νσης Β/θμιας Εκπ/σης Αν. Αττικής για την εισαγωγή των Γερμανικών σε νέα Γυμνάσια (18.10.2005)
Κείμενο

-Απάντηση του 2ου Γραφείου της Δ/νσης Β/θμιας Εκπ/σης Γ’ Αθήνας για την κάλυψη κενών ωρών διδασκαλίας των Γερμανικών στα Γυμνάσια (27.10.2005)
Κείμενο

-Απάντηση του 3ου Ενιαίου Λυκείου Νίκαιας για τη μη συγκρότηση τμήματος Γερμανικής (18.11.2005)
Κείμενο

-Απάντηση του 2ου Γραφείου της Δ/νσης Β/θμιας Εκπ/σης Πειραιά για τη διδασκαλία της Γερμανικής στο 3ο Ενιαίο Λύκειο Πειραιά (28.11.2005)
Κείμενο

-Απάντηση του 3ου Γραφείου της Δ/νσης Β/θμιας Εκπ/σης Γ’ Αθήνας για τη μη συγκρότηση τμήματος Γερμανικής στο 1ο Γυμνάσιο Περιστερίου (06.12.2005)
Κείμενο

-Απάντηση του Γυμνασίου Λυκόβρυσης σχετικά με τη διδασκαλία της Γερμανικής γλώσσας (13.12.2005)
Κείμενο

-Απάντηση του Πειραματικού Γυμνασίου Ιωνίδειου Σχολής Πειραιά για τη μη συγκρότηση τμήματος Γερμανικής (14.12.2005)
Κείμενο

-Απάντηση της Δ/νσης Β/θμιας Εκπ/σης Β’ Αθήνας για τα πολυπληθή τμήματα στις σχολικές μονάδες (22.12.2005)
Κείμενο

-Απάντηση του Τμήματος Διοικητικής Στήριξης του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας σχετικά με την αναγνώριση του ΚΠΓ ως αξιόπιστου συστήματος αξιολόγησης και πιστοποίησης γλωσσομάθειας (27.12.2005)
Κείμενο

-Απάντηση του Οργανισμού Τουριστικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης σχετικά με την περιορισμένη διδασκαλία της Γερμανικής στα προγράμματα σπουδών του ΟΤΕΚ (16.01.2006)
Κείμενο

-Απάντηση του Τμήματος Εκπαίδευσης του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου για την αδικία που υφίστανται οι απόφοιτοι Γερμανικής Φιλολογίας κατά την επιλογή τους στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα (24.01.2006)
Κείμενο

-Απάντηση του Τμήματος A’ της Δ/νσης Σπουδών Β/θμιας του ΥΠΕΠΘ για το νέο σχολικό εγχειρίδιο Γερμανικής στο Γυμνάσιο (10.02.2006)
Κείμενο


20.03.2006

Πανελλήνια Ένωση: Το νέο Διοικητικό Συμβούλιο

Το νέο Διοικητικό Συμβούλιο που προέκυψε από τις εκλογές της 12ης Μαρτίου συγκροτήθηκε ομόφωνα σε σώμα και έχει την παρακάτω σύνθεση:

Πρόεδρος: Καρατσιομπάνης Γιάννης

Αντιπρόεδρος: Πλιάτσικα Κωνσταντίνα

Γεν. Γραμματέας: Γιατράς Παναγιώτης

Ειδ. Γραμματέας: Καλογιαντσίδης Θανάσης

Ταμίας: Κανδρή Ματίνα

Β. Ταμίας: Καρανικόλας Μιχάλης

Έφορος Δ.Σ.: Χαρδαλούπα Γιοχάνα

Έκτακτο μέλος-εκπρόσωπος φοιτητών: Γκίζας Δημήτρης


21.03.2006

Σημαντική ανακοίνωση για τους συναδέλφους στο Πιλοτικό Πρόγραμμα Α/βαθμιας Εκπ/σης

Μετά από ερωτήματα που υπέβαλλε η Πανελλήνια Ένωση στην αρμόδια Υπηρεσία του ΥΠΕΠΘ σχετικά με την βαθμολόγηση των μαθητών της Ε’ και ΣΤ’ τάξης των 219 Δημοτικών σχολείων του Πιλοτικού Προγράμματος λάβαμε στις 21.03.2006 την εξής
απάντηση.

Σε περίπτωση που συνάδελφοι της Γερμανικής ή της Γαλλικής έχουν “παραδώσει” ήδη βαθμολογία, αυτή δε θα κοινοποιηθεί και δε θα προσμετρηθεί στο Μέσο Όρο Επίδοσης.


Να αποκατασταθεί η αδικία που υφίστανται οι καθηγητές Γερμανικής!

Υπόμνημα της Πανελλήνιας Ένωσης

Αθήνα, 21.03.2006

Προς:
την Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων
κ. Μαριέττα Γιαννάκου

Κοινοποίηση:
- κ. Γ. Καλό, Υφ.Ε.Π.Θ.
- κ. Α. Καραμάνο, Γενικό Γραμματέα ΥΠ.Ε.Π.Θ.
- κ. Κ. Ράμμα, Ειδικό Γραμματέα ΥΠ.Ε.Π.Θ.
κ. Αθ. Γούσια, Δ/ντη Προσωπικού Δ.Ε.
- κ. Δ. Γεώργα, Πρόεδρο Δ.Σ. ΟΛΜΕ
- Εκπαιδευτικούς συντάκτες ΜΜΕ

Θέμα: Προγραμματισμός προσλήψεων εκπαιδευτικών ΠΕ07 για την επόμενη διετία

Αξιότιμη Κυρία Υπουργέ,

το Διοικητικό Συμβούλιο της Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών Γερμανικής Γλώσσας Π.Ε. αφού έλαβε υπόψη του όλα τα στοιχεία που επεξεργάστηκε η Επιτροπή Ερευνών της Ένωσης, αποφάσισε να σας εκθέσει την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στη δημόσια εκπαίδευση:
(Πίνακας)

1. Στα 1400 περίπου Γυμνάσια και Ενιαία Λύκεια που διδάσκουν τη Γερμανική ως δεύτερη ξένη γλώσσα είναι τοποθετημένοι μόλις 829 μόνιμοι καθηγητές Γερμανικής, οι οποίοι καλύπτουν τις υφιστάμενες ανάγκες κατά περίπου 70%. Το υπόλοιπο ποσοστό καλύπτεται από 548 συμβασιούχους.

2. Η εισαγωγή της διδασκαλίας της Γερμανικής γλώσσας σε όλα τα γυμνάσια της χώρας δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμη. Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος η Γερμανική γλώσσα εισήχθη σε 62 νέα Γυμνάσια. Σύμφωνα με αυτή τη σταδιακή διεύρυνση είναι σαφές πως οι ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό αυξάνονται χρόνο με το χρόνο. Ο παρακάτω πίνακας παρουσιάζει το ποσοστό των μαθητών που διδάσκονται Γερμανικά στα Γυμνάσια:
(Πίνακας)

Η δυσαναλογία του αριθμού μονίμου προσωπικού μεταξύ των κλάδων Γαλλικής και Γερμανικής δημιουργεί επίσης προβλήματα στη συγκρότηση τμημάτων παράλληλης διδασκαλίας καθώς σε πολλές σχολικές μονάδες το μάθημα της Γερμανικής ξεκινά πολύ αργότερα απ’ ό,τι το μάθημα της Γαλλικής, μόλις τοποθετηθούν συμβασιούχοι καθηγητές Γερμανικής.

3. Παρά τη μείωση του 3ωρου μαθήματος «Δεύτερη ξένη γλώσσα» σε 2ωρο που αποφασίστηκε με την υπ. αρ. 54530/Γ2/02-06-05 Υ.Α., στις σχολικές μονάδες εξακολουθούν να υπάρχουν εκατοντάδες οργανικά κενά, περισσότερα από τους επίσημους αριθμούς, αν συνυπολογιστούν σε αυτούς οι κατατμήσεις λειτουργικών κενών που καλύφθηκαν από ωρομίσθιους.

4. Το Πιλοτικό Πρόγραμμα διδασκαλίας δεύτερης ξένης γλώσσας στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση έτυχε θερμής υποδοχής από γονείς και μαθητές και η επέκτασή του σε περισσότερα Δημοτικά σχολεία αποτελεί ήδη αίτημα των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων. Οι ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό που θα προκύψουν στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση επιβάλλουν σωστό προγραμματισμό στους προσεχείς διορισμούς μονίμων καθηγητών ΠΕ07.

5. Στο Ενιαίο Λύκειο εκκρεμεί η υλοποίηση της δέσμευσης του Υφυπουργού Παιδείας, κ. Καλού, για την υποχρεωτική διδασκαλία του μαθήματος «Δεύτερη Ξένη γλώσσα» στις δύο πρώτες τάξεις του Ενιαίου Λυκείου ως συνέχιση της εκμάθησης δεύτερης ξένης γλώσσας από το Γυμνάσιο. Η υλοποίηση αυτής της δίκαιης δέσμευσης απαιτεί την αύξηση του αριθμού διορισμών μονίμων καθηγητών ΠΕ07.

Αξιότιμη Κυρία Υπουργέ,

για όλους τους παραπάνω λόγους σας καλούμε, πριν καταλήξετε στον τελικό αριθμό των θέσεων μονίμων καθηγητών Γερμανικής (ΠΕ07) που θα προκηρυχθούν στο διαγωνισμό ΑΣΕΠ 2006, να συνυπολογίσετε τις πραγματικές ανάγκες που έχουν προκύψει και θα προκύψουν στις σχολικές μονάδες. Ζητούμε να σταματήσει η αδικία που υφίσταται ο κλάδος μας και πιστεύουμε πως το μάθημα της Γερμανικής Γλώσσας θα πρέπει να το διδάσκουν σε όλη τη χώρα μόνιμα διορισμένοι καθηγητές Γερμανικής από την πρώτη μέρα έναρξης κάθε σχολικού έτους.

Με εκτίμηση

Για το Δ.Σ. της Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών Γερμανικής γλώσσας Π.Ε.

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΚΑΡΑΤΣΙΟΜΠΑΝΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ

Ο Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΓΙΑΤΡΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ


24.03.2006

Οι καταγγελίες περί έλλειψης διαφάνειας διερευνούνται

Η Πανελλήνια Ένωση έχει δεχτεί ερωτήματα και καταγγελίες σχετικά με «αδιαφανείς» διαδικασίες επιλογής συναδέλφων που συμμετέχουν σε διάφορες επιτροπές. Προκειμένου να ελεγχθούν οι καταγγελίες αυτές ως βάσιμες και αξιόπιστες η Πανελλήνια Ένωση απευθύνει έκκληση σε όλους τους συναδέλφους που εργάζονται στις σχολικές μονάδες για άμεση ενημέρωση σε περίπτωση που έχουν λάβει ή δεν έχουν λάβει γνώση των προσκλήσεων εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τη συγκρότηση επιτροπών επιμόρφωσης και εκπροσώπησης του κλάδου σε Συνέδρια. Το χρονικό διάστημα που διερευνάται είναι η περίοδος Ιανουαρίου-Μαρτίου 2006. Παρακαλούμε οι καταγγελίες να τεθούν επώνυμα και με λεπτομερείς πληροφορίες (αρ. πρωτοκόλλου, ημερομηνία πρωτοκόλλησης, απαιτούμενα προσόντα, κ.α.) και να σταλούν το συντομότερο στα φαξ της Πανελλήνιας Ένωσης (210-2777648 και 2310-270082).



26.03.2006

Συνέδριο στη Φιλοσοφική Σχολή Αθηνών

Στην εναρκτήρια συνεδρία θα απευθύνει χαιρετισμό ο Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης, κ. Καρατσιομπάνης. Το συνέδριο με θέμα «ΟΙ ΞΕΝΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ ΣΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ: ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΚΑΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ θα πραγματοποιηθεί από τις 31 Μαρτίου έως τις 2 Απριλίου 2006 στην AULA της Φιλοσοφικής Σχολής Αθηνών. Στην ίδια συνεδρία θα χαιρετίσουν η Υπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, ο αναπληρωτής του Προέδρου του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Αθηνών. (Παρασκευή 31 Μαρτίου 17:30 – 18:30).
Το συνέδριο διοργανώνεται από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο σε συνεργασία με το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Το Σάββατο και την Κυριακή θα γίνουν 5 Συνεδρίες, σε αντίστοιχες θεματικές ενότητες.
Παρουσιάζουμε παρακάτω τις καθηγήτριες Γερμανικής που συμμετέχουν :
Το Σάββατο (9:15-9:45) η Ο. Καπεζάνου, καθηγήτρια στη Δευτεροβάθμια
Το Σάββατο (9:45-10:15) η Α. Ανδρονίκου, καθηγήτρια στη Δευτεροβάθμια
Το Σάββατο (12:45-13:00) η Α. Φώσβινκελ, πάρεδρος ε.θ. στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο
Το Σάββατο (14:00-16:30) η Σ. Νίκα, η Ε. Παυλάκη και η Ε. Τσαρουχά, καθηγήτριες στη Δευτεροβάθμια.
Στην ομάδα εργασίας για τη διδασκαλία ξένων γλωσσών στο Γυμνάσιο συμμετέχει η Λ. Τότση (Σάββατο 17:30-19:00), καθηγήτρια στη Δευτεροβάθμια.
Συντονίστρια στην ομάδα εργασίας για τη διδασκαλία ξένων γλωσσών σε μικρή ηλικία (Σάββατο 17:30-19:00) είναι η Ε. Μπαλάση, Επίκουρη καθηγήτρια του Γερμανικού τμήματος του ΕΚΠΑ.
Την Κυριακή (10:15-10:30) η Α. Σαπιρίδου, επίκουρη καθηγήτρια του Γερμανικού τμήματος Θεσσαλονίκης, θα παρουσιάσει εισήγηση με θέμα την αρχική κατάρτιση των καθηγητών Γερμανικής Γλώσσας.
Σε στρογγυλό τραπέζι την Κυριακή (12:30-13:15) θα συμμετάσχει και η πρόεδρος του ΣΥΚΑΓΕ. κ. Ε. Παπαδημητρίου.

Αναλυτικό Πρόγραμμα Συνεδρίου

Διευκρινίζεται πως το Δ.Σ. της Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Γερμανικής Γλώσσας Π.Ε. αντιπροσωπεύει τον κλάδο πανελλαδικά σε συναντήσεις με όλους τους επίσημους φορείς καθώς:
α) εκπροσωπεί αποκλειστικά εκπαιδευτικούς (σύμφωνα με το εγκεκριμένο Καταστατικό) και
β) εκλέχθηκε από 429 συναδέλφους-ταμειακώς εντάξει μέλη της Πανελλήνιας Ένωσης (σύμφωνα με το Πρακτικό της Εφορευτικής Επιτροπής)




26.03.2006

Πανελλήνια Ένωση: Εκδηλώσεις σε Λάρισα-Ξάνθη

Η Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Γερμανικής Γλώσσας Π.Ε. διοργανώνει στη Λάρισα και την Ξάνθη περιφερειακές ενημερωτικές Εκδηλώσεις με θέμα:

«Η διδασκαλία της Γερμανικής γλώσσας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση»

Καλούνται οι συνάδελφοι, καθηγητές Γερμανικής γλώσσας δημοσίου και ιδιωτικού τομέα που κατοικούν και εργάζονται στις παρακάτω περιοχές να παραβρεθούν στις εκδηλώσεις:

Λάρισα
Κυριακή 26 Μαρτίου 2006 (ώρα 12.00-14.00) στο ξενοδοχείο Διόνυσος, Λ. Κατσώνη 24 και 23ης Οκτωβρίου (τηλ. 2410-230101)

Ξάνθη
Κυριακή 2 Απριλίου 2006 (ώρα 12.00-14.00) στο ξενοδοχείο Ορφέας, Λ. Καραολή 40 (τηλ. 25410-20121)

Στις εκδηλώσεις θα διανεμηθεί το νέο ενημερωτικό υλικό (Flyer, Aufkleber, Stundenplan), το τέυχος προετοιμασίας ΑΣΕΠ και θα πραγματοποιηθεί η εκλογή των εκπροσώπων των αντίστοιχων Τοπικών Επιτροπών.
Πληροροφίες: 6946-339652

Για το Παράρτημα Βόρειας Ελλάδας της Πανελλήνιας Ένωσης

Καρανικόλας Μιχάλης
Πρόεδρος

Γερεμτζές Δημήτρης
Αντιπρόεδρος

Σλίμπας Πάκης
Γραμματέας

Περιστεργιανού Αναστασία
Ταμίας

Γκίζας Δημήτρης
Μέλος, εκπρόσωπος φοιτητών


27.03.2006

ΑΤΤΙΚΗ 2006: ΟΧΙ ΑΛΛΗ ΧΑΜΕΝΗ ΧΡΟΝΙΑ!

Η Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Γερμανικής Γλώσσας Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης απευθύνει κάλεσμα για συμμετοχή και στήριξη των δραστηριοτήτων που αποσκοπούν στην υπεράσπιση και διεύρυνση των εργασιακών δικαιωμάτων των συναδέλφων.

Η καταγραφή των Γυμνασίων χωρίς Γερμανικά στην Αττική έχει ολοκληρωθεί. Όσοι συνάδελφοι κατοικείτε στην πρωτεύουσα μελετήστε τον
κατάλογο Γυμνασίων χωρίς Γερμανικά και ενημερώστε την Πανελλήνια Ένωση για τα Δημοτικά σχολεία που τροφοδοτούν τα αντίστοιχα Γυμνάσια (π.χ. 7ο και 12ο Δημοτικό Γλυφάδας > 7ο Γ/σιο Γλυφάδας).

Τον προσεχή Μάιο θα γίνουν συγκεκριμένες κινήσεις ειδικά στην περιοχή της Αττικής με στόχο τη βελτίωση της κατάστασης της Γερμανικής γλώσσας, η οποία υστερεί σε άλλες περιοχές.

Το Δ.Σ. της Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών Γερμανικής Γλώσσας Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης έχει ξεκινήσει την υλοποίηση των προτάσεων που ψηφίστηκαν στον Προγραμματισμό Δράσης της 12ης Μαρτίου 2006.


29.03.2006

Ο Υφυπουργός Παιδείας, κ. Καλός, απαντά στο αίτημα για κατάργηση της επάρκειας.

Απάντηση του Υφυπουργού Παιδείας, κ. Καλού, στο υπόμνημα της Πανελλήνιας Ένωσης που απέστειλε σε μορφή ερώτησης στη Βουλή ο κ. Σγουρίδης, Βουλευτής Ξάνθης του ΠΑΣΟΚ.

Απόσπασμα από το Υπόμνημα της Πανελλήνιας Ένωσης (17.06.2005):
«…το Διοικητικό Συμβούλιο της Πανελλήνιας Ένωσης με αφορμή το έγγραφο με αριθμ. πρωτ. 379/27.5.2005 του Τμήματος Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Ε.Κ.Π. Αθηνών σας καλεί να αναλάβετε νομοθετική πρωτοβουλία κατάργησης της δικαιώματος διδασκαλίας της Αγγλικής, Γαλλικής και Γερμανικής Γλώσσας σε κατόχους πιστοποιητικών γλωσσομάθειας επίπεδου «άριστης γνώσης», πριν τη διενέργεια για πρώτη φορά τον Απρίλιο του 2006 των εξετάσεων επιπέδου Γ2 του ΚΠγ, ώστε οι υποψήφιοι να γνωρίζουν έγκαιρα πως η απόκτηση της πιστοποίησης γλωσσομάθειας επιπέδου «άριστης γνώσης» δε μπορεί να οδηγήσει στη χορήγηση του δικαιώματος διδασκαλίας της γλώσσας, όπως εξάλλου συμβαίνει σε όλες τις υπόλοιπες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Η χώρα μας παράγει πλέον ικανό αριθμό πανεπιστημιακά καταρτισμένων καθηγητών Αγγλικής, Γαλλικής και Γερμανικής Γλώσσας από τα Πανεπιστήμια Αθηνών και Θεσσαλονίκης που υπερκαλύπτουν τις ανάγκες σε διδακτικό προσωπικό.
Χαρακτηριστικά αναφέρουμε πως στο διαγωνισμό για την κατάρτιση πίνακα διοριστέων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που διοργάνωσε το Α.Σ.Ε.Π. προσήλθαν 4.317 καθηγητές Αγγλικής, 2.533 καθηγητές Γαλλικής και 1.555 καθηγητές Γερμανικής, εκ των οποίων για τις ανάγκες της δημόσιας εκπαίδευσης θα απορροφηθούν την επόμενη διετία μόλις 1.108. Οι υπόλοιποι 7.297 φρονούμε πως επαρκούν για να καλύψουν τις ανάγκες στον ιδιωτικό τομέα.
Αναμένουμε τις δικές σας ενέργειες.»


30.03.2006

Να καταργηθεί η επάρκεια!

6 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2006: ΕΚΔΙΚΑΖΕΤΑΙ Η ΑΙΤΗΣΗ ΑΚΥΡΩΣΗΣ ΤΗΣ «ΕΠΑΡΚΕΙΑΣ» ΠΟΥ ΚΑΤΕΘΕΣΑΝ ΣΤΙΣ 27/11/2003 Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ Α.Π.Θ. ΚΑΙ Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ Α.Π.Θ. ΣΤΟ ΤΡΙΜΕΛΕΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΕΦΕΤΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Η πρώτη συνεδρίαση του Εφετείου που είχε οριστεί στις 6 Νοεμβρίου είχε αναβληθεί, ενώ πληθαίνουν οι αντιδράσεις για τη διαιώνιση του θεσμού της επάρκειας. Μέλη του Δ.Σ. της Πανελλήνιας Ένωσης θα βρίσκονται από το πρωί στα Δικαστήρια στηρίζοντας εμπράκτως την κίνηση των συναδέλφων της Αγγλικής. Στον Προγραμματισμό Δράσης τη;ς 12ης Μαρτίου ψηφίστηκαν προτάσεις για κοινή δράση και προβολή του κοινού αιτήματος και με άλλα νόμιμα μέσα.

Απόσπασμα Προσφυγής


31.03.2006

“ΟΙ ΞΕΝΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ ΣΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ: ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΚΑΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ”

Στην εναρκτήρια συνεδρία ο Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης, κ. Καρατσιομπάνης, απηύθυνε χαιρετισμό (βλ. παρακάτω). Το συνέδριο πραγματοποιείται από τις 31 Μαρτίου έως τις 2 Απριλίου 2006 στην AULA της Φιλοσοφικής Σχολής Αθηνών. Το ΥΠΕΠΘ και την Πρυτανεία του Πανεπιστημίου Αθηνών εκπροσώπησαν στελέχη των αντίστοιχων φορέων.

ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ

Κύριε κοσμήτορα ,
Κύριε πρόεδρε του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου,
Κυρίες και κύριοι σύμβουλοι του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου,
Κυρίες και κύριοι της οργανωτικής επιτροπής,
Αγαπητές συναδέλφισσες και συνάδελφοι,

εκ μέρους της Πανελλήνιας ένωσης Καθηγητών Γερμανικής Γλώσσας Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης, χαιρετίζω το σημερινό συνέδριο, που θεωρούμε πως πρέπει να γίνει αφορμή ώστε όλα τα ζητήματα της ξενόγλωσσης εκπαίδευσης να αρχίσουν να συζητιούνται σε ένα ανοιχτό περιβάλλον και να αρχίσει η δρομολόγηση λύσεων.

Δυο λόγια αρχικά για την Ένωσή μας. Η επιστημονική ένωση των καθηγητών Γερμανικής ιδρύθηκε το 1996, αρχικά ως ένωση των καθηγητών Γερμανικής της δημόσιας εκπαίδευσης και μετεξελίχτηκε το 2005, ύστερα από καταστατική αλλαγή, σε ένωση όλων των πτυχιούχων γερμανικής της ημεδαπής και της αλλοδαπής. Ιδρύθηκε το Παράρτημα Βόρειας Ελλάδας και σε όλες σχεδόν τις μεγάλες πόλεις λειτουργούν εκλεγμένες τοπικές επιτροπές. Εκδίδουμε το τριμηνιαίο περιοδικό AKTUELL, που στέλνεται σε περίπου 5000 καθηγητές Γερμανικής σε όλη τη χώρα, και η ιστοσελίδα μας www.deutsch.gr δέχεται πάνω από 300 μοναδικές επισκέψεις την ημέρα. Στις πρόσφατες εκλογές εισάγαμε για πρώτη φορά το θεσμό της επιστολικής ψήφου και για την ανάδειξη του νέου Δ.Σ. ψήφισαν 429 μέλη της Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών Γερμανικής από όλη τη χώρα. Στις βασικές προτεραιότητες της Πανελλήνιας Ένωσης είναι η επιμόρφωση των καθηγητών Γερμανικής και είμαστε ιδιαίτερα υπερήφανοι που κατορθώσαμε να οργανώσουμε φέτος δύο μεγάλες επιμορφωτικές ημερίδες, μία στη Θεσσαλονίκη και μία στην Αθήνα, όπου συμμετείχαν πάνω από 700 καθηγήτριες και καθηγητές Γερμανικής.

Στο σύντομο χαιρετισμό μας, θα θέσουμε τρεις ανεπάρκειες, που χρήζουν άμεσης παρέμβασης:

ΑΝΕΠΑΡΚΕΙΑ ΠΡΩΤΗ: Ισχύει ακόμα ο νόμος του 1940 που προβλέπει τη χορήγηση «επαρκειών» διδασκαλίας ξένων γλωσσών σε απόφοιτους λυκείου με μοναδικό προσόν την κατοχή πιστοποιητικών άριστης γνώσης (Proficiency, Grosses Deutsches Sprachdiplom κλπ.) των γλωσσών αυτών. Το δημόσιο συμφέρον, ειδικά σε μια χώρα όπως η δική μας που έχει έναν τόσο διογκωμένο ιδιωτικό τομέα παροχής ξενόγλωσσης εκπαίδευσης, απαιτεί την παροχή όσο το δυνατόν καλύτερου επιπέδου στα ελληνόπουλα διδασκαλίας των ξένων γλωσσών από καθηγητές που συγκεντρώνουν στο πρόσωπό τους τα επιστημονικά εχέγγυα για τη διδασκαλία αυτή. Οι καθηγητές αυτοί δεν μπορεί να είναι παρά οι πτυχιούχοι ΑΕΙ των ξενόγλωσσων τμημάτων, οι οποίοι δοκιμάζονται επιτυχώς σε τετραετές πρόγραμμα σπουδών και των οποίων ο αριθμός - δόξα τω Θεώ- επαρκεί για να καλύψει τις ανάγκες.

Η θεραπεία της πρώτης αυτής ανεπάρκειας θα ανοίξει το δρόμο στην απρόσκοπτη διενέργεια εξετάσεων για το Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας επιπέδου Γ2 το Νοέμβριο του 2006 και παράλληλα θα δρομολογήσει τη θεραπεία της ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΑΝΕΠΑΡΚΕΙΑΣ, της έλλειψης πιστοποίησης της γλωσσομάθειας στη δημόσια εκπαίδευση. Η πιστοποίηση αυτή, μέσω του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας, πιστεύουμε ότι θα λειτουργήσει προωθητικά στη διδασκαλία των ξένων γλωσσών στη δημόσια υποχρεωτική εκπαίδευση και θα απαντήσει θετικά στο αίτημα της ελληνικής κοινωνίας για απόκτηση πιστοποιητικών γλωσσομάθειας.

Και τελειώνω με την ΤΡΙΤΗ ΑΝΕΠΑΡΚΕΙΑ, την ελλιπή διδασκαλία από ποσοτική πλευρά των βασικών ευρωπαϊκών γλωσσών στη δημόσια εκπαίδευση, η οποία επιτάθηκε φέτος με την απόφαση για τη μείωση της διδασκαλίας του μαθήματος της δεύτερης ξένης γλώσσας από τρεις σε δύο ώρες την εβδομάδα στο γυμνάσιο. Στο δημόσιο σχολείο μπορεί να ισχυριστεί κανείς πως από ποσοτική άποψη μόνο η Αγγλική γλώσσα προσφέρεται με επάρκεια με την υποχρεωτική διδασκαλία της από τη Γ´δημοτικού μέχρι τη Γ´ Λυκείου. Η δεύτερη ξένη γλώσσα προσφέρεται ουσιαστικά αυτή τη στιγμή μόνο στο Γυμνάσιο. Αν θέλουμε σοβαρά να μιλήσουμε για παροχή ξενόγλωσσης εκπαίδευσης στο δημόσιο σχολείο θα πρέπει και οι άλλες δύο βασικές ευρωπαϊκές γλώσσες- τα γερμανικά και τα γαλλικά- να προσφέρονται με υποχρεωτική παράλληλη διδασκαλία από την Ε´ δημοτικού μέχρι τη Γ´ λυκείου.
Η ελληνική κοινωνία είναι έτοιμη να δεχτεί την πολυγλωσσία. Είναι χαρακτηριστικό πως το 83% των γονέων των μαθητών της Ε´ και ΣΤ´ δημοτικού που ρωτήθηκαν αν επιθυμούν τη διδασκαλία δεύτερης ξένης γλώσσας απάντησε θετικά.

Ας μην τους απογοητεύσουμε...

Κυρίες και κύριοι,

όπως ακούσατε δεν καταφέραμε να αναφερθούμε στο σύντομο χαιρετισμό μας σε ζητήματα που σχετίζονται με την ποιότητα της παρεχόμενης ξενόγλωσσης εκπαίδευσης, την κατάρτιση των καθηγητών ξένων γλωσσών, την επαγγελματική τους ανέλιξη κλπ. Θεωρήσαμε όμως σκόπιμο να αναφερθούμε στις τρεις ανεπάρκειες που η θεραπεία τους πιστεύουμε πως θα αποτελέσει μια επαρκή βάση, ώστε η δημόσια ξενόγλωσση εκπαίδευση να επιτελέσει το σκοπό της στην πολύγλωσση ευρωπαϊκή κοινωνία.
Εύχομαι καλή επιτυχία στις εργασίες του συνεδρίου.

Σας ευχαριστώ.