DaF in Griechenland

Mitglied Werden!

Αρχείο 2005 - 2017

Καθηγητές Γαλλικής-Γερμανικής γλώσσας: Κοινό Δελτίο Τύπου

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
για την κατάσταση που διαμορφώνεται φέτος με την κατάργηση της παράλληλης διδασκαλίας Γαλλικής και Γερμανικής γλώσσας

Το Δελτίο Τύπου σε PDF


Το κυρίως κείμενο
Κατά το τρέχον σχολικό έτος, τα ήδη οξυμένα προβλήματα των εκπαιδευτικών Γαλλικής (ΠΕ05) και Γερμανικής (ΠΕ07) Φιλολογίας επιδεινώθηκαν παρά τις εξαγγελίες και τις δεσμεύσεις περί του αντιθέτου.

Ενώ αρχικά οι εγκύκλιοι, για την παράλληλη διδασκαλία της β´ ξένης γλώσσας και την κατανομή των μαθητών/τριων ανά τμήμα κατ’ απόλυτη αλφαβητική σειρά, γίνονταν σεβαστές, με προφορικές εντολές Διευθυντών και Προϊσταμένων Δ.Ε. καταστρατηγήθηκαν αναίτια.

Οι αυθαίρετες αυτές παρεμβάσεις έχουν ως αποτέλεσμα τη δημιουργία πολυάριθμων τμημάτων καθ’ υπέρβαση του προβλεπόμενου από τις εγκυκλίους αριθμού μαθητών ανά τμήμα με απόρροια έντονα και δυσεπίλυτα προβλήματα:
1. Θέτουν σε κίνδυνο την υγεία μαθητών, μαθητριών και καθηγητών καταστρατηγώντας ακόμα και την εγκύκλιο (με τη μη τήρηση ακόμα και αυτής της εγκυκλίου) περί μη διασποράς της γρίπης.
2. Υποβαθμίζουν την ποιότητα της παρεχόμενης ξενόγλωσσης εκπαίδευσης εις βάρος των μαθητών/τριων του ελληνικού σχολείου.
3. Στερούν από τους εκπαιδευτικούς Γαλλικής και Γερμανικής Φιλολογίας τη δυνατότητα διδασκαλίας του γνωστικού τους αντικειμένου οδηγώντας τους πρακτικά στην ενασχόληση με μη διδακτικά καθήκοντα (γραμματειακή υποστήριξη, σχολικές βιβλιοθήκες, κλπ.),
4. Για να συμπληρώσουν το υποχρεωτικό τους ωράριο, τους υποχρεώνουν να διδάσκουν σε τρεις και τέσσερις σχολικές μονάδες, μετακινούμενοι την ίδια μέρα σε δύο και τρία σχολεία, και μάλιστα διαφορετικών βαθμίδων εκπαίδευσης, γεγονός που επιδρά αρνητικά στο διδακτικό τους έργο.
5. Οι αλλεπάλληλες, επιτακτικές και αψυχολόγητες αυτές μετακινήσεις παρακωλύουν την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων. Πολλές σχολικές μονάδες, παρόλο που έχουν το απαιτούμενο μόνιμο προσωπικό, αδυνατούν να καταρτίσουν οριστικό πρόγραμμα ,γιατί θα πρέπει να το εναρμονίσουν με τα προγράμματα των υπόλοιπων σχολικών μονάδων στις οποίες διδάσκει ο εκπαιδευτικός Γαλλικής και Γερμανικής Φιλολογίας.
6. Ακυρώνουν στην πράξη την οργανικότητα της θέσης μας.

Eπειδή αυτή η πρακτική, σε καμία περίπτωση δε συνεισφέρει στην αρμονική λειτουργία των σχολείων, η νέα Υπουργός Παιδείας, Δια βίου μάθησης και Θρησκευμάτων καλείται να επιληφθεί άμεσα του θέματος προκειμένου να σταματήσουν επιτέλους οι αυθαιρεσίες και οι πειραματισμοί της Διοίκησης εις βάρος των σχολείων, των εκπαιδευτικών και κυρίως των μαθητών/τριων.

Για τον ΠΑΣΥΚΑΓΑ: Η Πρόεδρος Ε. Κουτσουδάκη
Για τον ΣΚΓΠΕ: Ο Πρόεδρος Σ. Τσακαγιάννης
Για τον ΣΚΓΠΠΒΕ: Η Πρόεδρος Β. Βαταμίδου-Μαρασλίδου
Για την ΠΕΚΑΓΕΠΕ: Ο Πρόεδρος Ι. Καρατσιομπάνης