DaF in Griechenland

Mitglied Werden!

Αρχείο 2005 - 2017

Καθηγητές Αγγλικής Χανίων: Διαμαρτυρία για τα νέα βιβλία Αγγλικών του Γυμνασίου

05.11.2009 Το Δ.Σ. της Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών Γερμανικής Γλώσσας Π.Ε. συμμερίζεται τις αγωνίες των συναδέλφων καθηγητών Αγγλικής γλώσσας και καλεί σε κοινό αγώνα για την απόσυρση των βιβλίων-φασόν που γράφτηκαν κυριολεκτικά στο πόδι υποβαθμίζοντας τη δημόσια ξενόγλωσση εκπαίδευση.

Η επιστολή που εστάλη στο Δ.Σ. της Πανελλήνιας Ένωσης

Διαμαρτυρία για τα καινούργια βιβλία Αγγλικών του Γυμνασίου
Εμείς, οι καθηγητές/-τριες της αγγλικής γλώσσας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, επιθυμούμε να εκφράσουμε και δημόσια τη διαμαρτυρία μας για την προχειρότητα που χαρακτηρίζει την καινούργια σειρά των βιβλίων των αγγλικών του γυμνασίου, γεγονός που δημιουργεί σοβαρά εμπόδια στην εκπαιδευτική πράξη.

Πρώτον, εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και το ΥΠ.Ε.Π.Θ. ανέθεσαν το έργο σε συγκεκριμένη συγγραφική ομάδα (αξιοποιώντας βέβαια και το σχετικό ευρωπαϊκό κονδύλι) χωρίς να ζητήσουν με οποιοδήποτε τρόπο τόσο την άποψη όσο και τη συμβολή εκπαιδευτικών που διαθέτουν μακρόχρονη και αποδεδειγμένα πλούσια διδακτική πείρα διδασκαλίας της αγγλικής γλώσσας μέσα στην τάξη.

Δεύτερον, ενώ η νέα σειρά των βιβλίων προϋποθέτει το χωρισμό των τάξεων με βάση το επίπεδο γνώσης των μαθητών σε τμήματα αρχαρίων και προχωρημένων, δεν έχει διασφαλιστεί η εφαρμογή των επιπέδων σε όλα τα σχολεία, αφού δίνεται το δικαίωμα κάποιοι διευθυντές να αρνηθούν την εφαρμογή του νέου συστήματος με το επιχείρημα της δυσχέρειας στην κατάστρωση του ωρολογίου προγράμματος του σχολείου.

Τρίτον, στη Γ γυμνασίου δεν υπάρχει καν το βιβλίο προχωρημένων...! Σε έγγραφό του το ΥΠ.Ε.Π.Θ. αναφέρει σχετικά ότι οι συγκεκριμένοι μαθητές θα χρησιμοποιήσουν το βιβλίο των αρχαρίων, με την -αν μη τι άλλο πρωτότυπη- επισήμανση ότι οι διαφορές γλωσσομάθειας στο γυμνάσιο εντοπίζονται κυρίως στην ευχέρεια χρήσης του λόγου και όχι σε αυτή καθαυτή τη γνώση γραμματικών και συντακτικών φαινομένων! Εύλογα αναρωτιόμαστε λοιπόν, ποιος ο λόγος χωρισμού των μαθητών σε επίπεδα, όταν μπορούν όλοι να χρησιμοποιούν το ίδιο βιβλίο; Επιπλέον, τη στιγμή που τα επίπεδα στην αγγλική γλώσσα λειτουργούν ως διαφορετικές τάξεις με διαφορετικά βιβλία και διαφορετική διδακτέα ύλη, η χρήση του ίδιου βιβλίου και στα δύο επίπεδα δημιουργεί απλά τάξεις δύο ταχυτήτων, με συνέπεια την κατηγοριοποίηση των μαθητών (προχωρημένοι-καλοί/ αρχάριοι-κακοί).

Όσον αφορά στο περιεχόμενο των βιβλίων, σε πολλές περιπτώσεις αυτό παρουσιάζεται ασύνδετο και αποσπασματικό και χωρίς συνάφεια της ύλης μεταξύ του βιβλίου του μαθητή και του βιβλίου εργασιών, ενώ ήδη από τις πρώτες σελίδες έχουν εντοπιστεί πολλά λάθη!

Ακόμα πιο σοβαρό από τα παραπάνω είναι ότι για τα νέα βιβλία δεν υπήρξε καμία πιλοτική εφαρμογή και αξιολόγηση πριν την κυκλοφορία τους, ενώ η όποια «επιμόρφωση» των καθηγητών στο νέο υλικό έγινε όταν ακόμα κανείς δε γνώριζε το περιεχόμενό τους (δεν υπήρχε καν στην ιστοσελίδα του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου).

Τέλος, τα βιβλία στάλθηκαν στα σχολεία χωρίς ακουστικό υλικό, ενώ η εξάσκηση της ακουστικής δεξιότητας είναι η πλέον απαραίτητη για την εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας και αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της διδασκαλίας της.
Όλα τα παραπάνω οδηγούν στο συμπέρασμα ότι α) η προχειρότητα με την οποία αντιμετωπίζεται η ξενόγλωσση εκπαίδευση στο δημόσιο σχολείο υποβαθμίζει τη διδασκαλία του μαθήματος της αγγλικής γλώσσας και υπονομεύει εν γένει την εκπαιδευτική διαδικασία, αφού παρά τις φιλότιμες προσπάθειες των καθηγητών/-τριών, δεν μπορεί να υπάρξει αποτελεσματική διδασκαλία χωρίς τα απαραίτητα εργαλεία και β) όλη αυτή η μεθόδευση στοχεύει στην υποβάθμιση του μαθήματός μας προς όφελος των φροντιστηρίων που αναλαμβάνουν με υψηλό κόστος να προετοιμάζουν τους μαθητές μας για τα διπλώματα γλωσσομάθειας που κανονικά θα έπρεπε να προσφέρει δωρεάν το δημόσιο σxoλείο.

Οι καθηγητές / καθηγήτριες της Αγγλικής γλώσσας στα δημόσια σχολεία
του Νομού Χανίων


    Όνομα        Επώνυμο     Σχολείo   Υπογραφή
1.     Μαίρη     Ροβυθάκη  1ο Γυμνάσιο Χανίων   
2.     Βίκυ    Σαραντίδου     1ο Γυμνάσιο Χανίων   
3.     Δέσποινα    Αννιτσάκη     1ο Γυμνάσιο Χανίων   
4.     Νεκταρία    Λιγκουνάκη     3ο Γυμνάσιο Χανίων   
5.     Ελευθερία    Κουτσάκη     3ο Γυμνάσιο Χανίων   
6.     Αναστασία   Ζιρζίρη    4ο Γυμνάσιο Χανίων   
7.     Χρύσα    Κοντοχρήστου     4ο Γυμνάσιο Χανίων   
8.     Αθηνά     Μανιουδάκη     6ο Γυμνάσιο Χανίων   
9.     Σταυρούλα    Πατεράκη     6ο Γυμνάσιο Χανίων   
10.     Άννα    Πρωτοπαπαδάκη     6ο Γυμνάσιο Χανίων   
11.    Αλεξάνδρα    Καλλέργη    7ο Γυμνάσιο Χανίων   
12.    Χρυσηίς    Χανιωτάκη     7ο Γυμνάσιο Χανίων   
13.    Ρέα    Τσαλίκη     7ο Γυμνάσιο Χανίων   
14.     Βίκυ    Παπαναγιώτου     1ο Γυμνάσιο Ελ. Βενιζέλου    
15.     Κέλλυ     Κουλίζου     1ο Γυμνάσιο Ελ. Βενιζέλου   
16.     Μαρία    Παπαναγιώτου    2ο Γυμνάσιο Ελ. Βενιζέλου   
17.     Κων/νος     Γκαλίτσιος    3ο ΓΕΛ Χανίων    
18.     Ευδοξία    Κατσαμπέκη     3ο ΓΕΛ Χανίων   
19.     Μαρία     Γιατρουδάκη     4ο ΓΕΛ Χανίων   
20.     Ρούλα     Κονσολάκη     4ο ΓΕΛ Χανίων   
21.     Αλεξάνδρα    Καρούτσου     ΓΕΛ Ακρωτηρίου   
22.     Βαγγελιώ     Σερδάκη     ΓΕΛ Ακρωτηρίου   
23.     Ντον-Ανν           Γιανγκ    ΓΕΛ Ακρωτηρίου   
24.     Μαρία     Τζούβαλη     ΕΠΑΛ Ακρωτηρίου   
25.     Ευαγγελία    Σταγάκη- Ταμπακοπούλου     Εσπερινό Γυμνάσιο Χανίων    
26.     Ελένη     Μαυράκη     Γυμνάσιο Σούδας    
27.     Ελένη    Καράγιωργα     Γυμνάσιο Πλατανιά    
28.     Ευαγγελία     Πριναράκη     Γυμνάσιο Πλατανιά   
29.     Παναγιώτα    Μουστάκη     Γυμνάσιο Ν. Κυδωνίας    
30.     Κατερίνα     Πλαγγανάρη     Γυμνάσιο Βάμου    
31.     Ανδρομάχη     Κουφογιώργου     Γυμνάσιο Βάμου   
32.     Ευαγγελία    Χαβρεδάκη     Γυμνάσιο Βάμου   
33.     Μαρία     Λιακοπούλου     ΓΕΛ Βάμου    
34.     Αθηνά    Καρανίκα     Γυμνάσιο Καντάνου    
35.     Θεοδώρα     Ρήγα     ΓΕΛ Κισσάμου    
36.     Μαρία    Στάμου     Γυμνάσιο Αλικιανού    
37.     Πολύμνια     Λακιωτάκη     ΓΕΛ Αλικιανού   
38.     Ιωάννα     Χριστοδούλου     Γυμνάσιο Βουκολιών