DaF in Griechenland

Mitglied Werden!

Αρχείο 2005 - 2015

Η διεθνής κοινότητα για τη συγχώνευση των ξενόγλωσσων τμημάτων

Η διεθνής κοινότητα για τη συγχώνευση των ξενόγλωσσων τμημάτων Στο μεγάλο αγώνα που ξεκίνησε στη Φιλοσοφική του ΕΚΠΑ και με συμμετοχή του ΑΠΘ έχει κυκλοφορήσει κείμενο συλλογής υπογραφών σε 6 γλώσσες υπέρ της διατήρησης της αυτονομίας των Τμημάτων μας: https://www.change.org/petitions/professor-konstantinos-arvanitopoulos-greek-minister-of-education-save-the-departments-of-english-french-german-italian-and-spanish έχουν ήδη υπογράψει πάνω από 13 χιλιάδες φοιτητές και ακαδημαϊκοί δάσκαλοι από κάθε γωνιά του πλανήτη.
Σταχυολογούμαι ενδεικτικά:


Ξεκινώντας από το στίχο του Μπρεχτ για τους Εβραίους «Πρώτα ήρθαν για…», που μας έστειλε Ισπανός συνάδελφος με την ευχή «να επιτύχουμε όλοι και να επιβιώσουμε».
Γ. Χ, Αθήνα: Δεν γνωρίζω πώς οι Nietzsche, Cervantes, Hugo και Shakespeare μπορούν να διδαχθούν ομογενοποιημένοι.

Σ. Θ, Πάτρα: Είμαι απόφοιτος της Φιλοσοφικής Σχολής. Πήρα το πτυχίο μου το 1985 και από τότε έχω παρακολουθήσει πολλές σειρές μαθημάτων σε Ευρωπαϊκές χώρες, όπως στη Φιλανδία, τη Νορβηγία και, βέβαια, το Ηνωμένο Βασίλειο. Κάθε φορά διαπίστωνα ότι το Πανεπιστήμιό μας ήταν σαφώς καλύτερο από οποιοδήποτε άλλο πολυδιαφημισμένο τμήμα, και οι Πανεπιστημιακοί μας δάσκαλοι ήταν ασυγκρίτως καλύτεροι από άλλους, ανεπαρκείς, στερούμενους διδακτικού πάθους, [ξένους] συναδέλφους τους. Επομένως, η συγχώνευση είναι ένα αίσχος!

N. M. ΜΕRIDA, Βενεζουέλα: Ένα από εκείνα τα πράγματα που επιτρέπουν σε μια χώρα να γίνει ισχυρότερη, είναι η κουλτούρα και η γνώση διαφορετικών πολιτισμών, και αυτό μπορεί να γίνει δυνατό όταν κάποιος μπορεί να ταξιδέψει σ’ όλο τον κόσμο ή να σπουδάσει στο Πανεπιστήμιο.

A Singh Langston, ATHENS, OHΙΟ: Η Φιλοσοφική Σχολή παρέχει το Οξυγόνο σε όλη την Ανώτατη Εκπαίδευση. Είναι πολύ σημαντικό να διασωθούν τα προγράμματα Γλωσσών και Λογοτεχνίας στα Ελληνικά πανεπιστήμια

Sigrid Peitz, Ιταλία: Είμαι Λέκτορας Γερμανικών στην Ιταλία, όπου υφιστάμεθα μια τρομερά δυσμενή αντιμετώπιση. Θα ήθελα, επομένως, να εκφράσω την υποστήριξή μου σε όλους τους διδάσκοντες Ξένες Γλώσσες.

Rocio Amador-Bautista, Μεξικό: Σέβομαι την αυτονομία των Πανεπιστημίων Αθήνας και Θεσσαλονίκης.

Stefan Neuhaus KOBLENZ, Γερμανία: Το να σπουδάζεις τις Ξένες Γλώσσες και Λογοτεχνίες στο πρωτότυπο είναι ζωτικής σημασίας για τη διαμόρφωση της προσωπικής μας ταυτότητας και της παγκόσμιας ευημερίας.

Professor Ramón Arzápalo, Mεξικό: Η γλωσσική μας παράδοση στην Αμερική ανάγεται πίσω στην Ινδοευρωπαϊκή Φιλολογία με ρίζες στην Ελληνο-Λατινική Φιλολογία. Τώρα στην Ελλάδα πάνε ανάποδα; Δεν βρίσκω κανένα βάσιμο και ακαδημαϊκό επιχείρημα για να γίνουν τέτοιες αλλαγές.

Β. Μ. Ουτρέχτη, Ολλανδία: Σπούδασα στο Τμήμα της Αγγλικής. Η δουλειά που κάνουν οι καθηγητές και καθηγήτριες εκεί είναι καταπληκτική και μια συγχώνευση, που απλά θα ακυρώσει την αυτονομία του τμήματος για οικονομικούς λόγους, και όχι επιστημονικούς, θα είναι καταστροφική.

E. Χ. Αθήνα: Είμαι φοιτήτρια γαλλικής και θέλω η σχολή μου να μείνει όπως έχει.

Jean-Paul Basaille, Γαλλία:
Είναι απαραίτητο να σεβόμαστε την αυτονομία της επιστημονικής έρευνας και διδασκαλίας κάθε ξένης γλώσσας. Η συγχώνευση αυτών των Τμημάτων δεν μπορεί παρά να οδηγήσει σε ένα συνονθυλεύματα και σε πνευματική χρεοκοπία..

Α. FRIBOURG, Γερμανία: Μπορείτε να φανταστείτε έναν κόσμο χωρίς Γλωσσική, Κοινωνική και Πολιτιστική ποικιλία; Μπορείτε να φαντασθείτε μορφωμένους ανθρώπους με μόνον μια γλώσσα; Θα θέλατε να σας εξουσιάζει μια μονόγλωσση Διεθνής μέσα σ’ έναν ενιαίο, ομογενοποιημένο Πολιτισμό, ή θα θέλατε να δώσετε στους νέους σας ανθρώπους την (εναλλακτική) επιλογή γλώσσας, κουλτούρας αλλά και της κοινωνίας;

Richard Ambrosini Iταλία:
Γιατί είναι μια δίκαιη μάχη, που επίσης δίνουμε εμείς στην Ιταλία.

M. Π. Αθήνα: Δανειζόμενη από λόγο που εκφώνησε ο Διονύσιος Σολωμός, φοιτητής στην Ιταλία, θα ήθελα να θυμίσω ότι «όταν παραχαμηλώνουμε την κεφαλή θα βρεθούν πολλά άτιμα και αχρεία χέρια έτοιμα να μας την πλακώσουν». Αυτό ακριβώς επιδιώκει και το σχέδιο ΑΘΗΝΑ , το πλάκωμα της κεφαλής της εκπαίδευσης που παρέχεται από τα αυτοτελή Τμήματα Ξένων Φιλολογιών των Ελληνικών Πανεπιστημίων. Αγώνες χρόνων που δόθηκαν με συνέπεια και επίμονο κόπο από υπηρέτες της παιδείας κινδυνεύουν να αφανιστούν. Είναι καιρός να ενωθούν οι φωνές μας με ψηλά το κεφάλι για τη διάσωση της έννοιας της παιδείας.

M. I Αθήνα: Τα Πανεπιστήμια είναι αυτοτελείς εκπαιδευτικές μονάδες. Το να συγχωνευθούν τα συγκεκριμένα Τμήματα είναι σαν να προσπαθούμε να δημιουργήσουμε ένα καινούργιο έθνος που ζει στη Βρετανία, μιλάει Ισπανικά, δουλεύει σαν τους Γερμανούς, ασπάζεται σαν τους Γάλλους, και τρώει σαν τους Ιταλούς!

Ann Mulkern ΒATON ROUGE, LA: Έχω υποστεί τα αποτελέσματα μιας παρόμοιας συγχώνευσης και γνωρίζω [εκ των προτέρων] ότι οι επιπτώσεις, τόσο οι άμεσες όσο και οι μακροχρόνιες, είναι καταστροφικές.

Nicholas Meihuizen, SOUTH AFRICA:
Για χάρη της κριτικής σκέψης, της διαπολιτισμικής επικοινωνίας και σύμπνοιας, και του υγιούς διεθνισμού.

Φ. Τ, Ξάνθη: Επειδή όταν μαθαίνουμε τις ξένες γλώσσες άλλων λαών το αποτέλεσμα είναι να μαθαίνουμε καλύτερα τη δική μας γλώσσα και τους εαυτούς μας!

Λ. Τ. Αθήνα: Κάθε ξενόγλωσσο τμήμα πρέπει να έχει την αυτονομία του. Κάποιοι προσπαθούν να υποβαθμίσουν την τριτοβάθμια παιδεία στην Ελλάδα και μας ωθούν να φύγουμε στο εξωτερικό. ΑΙΣΧΟΣ! ΟΧΙ στο σχέδιο ΑΘΗΝΑ

Joan Georg., Αθήνα: Γιατί με την κατάργηση του ονόματος «Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας» οι απόφοιτοί μας θα βρίσκονται σε μειονεκτική θέση σε σχέση με τους αποφοίτους ιδιωτικών κολλεγίων και ΙΕΚ, που θα εξακολουθούν να έχουν αυτόν τον τίτλο στα πτυχία τους, και ως εκ τούτου θα έχουν περισσότερα εργασιακά δικαιώματα.

Λ. Α., Αθήνα: Πιστεύω πως το μέτρο αυτό θα καταστήσει το πτυχίο μας ισόβαθμο με ένα απλό πιστοποιητικό. Δεν είναι δυνατόν να νοούνται ως ένα επιστημονικό πεδίο πέντε διαφορετικές γλώσσες, λογοτεχνίες και πολιτισμοί μετατρέποντας μας σε πτυχιούχους «ξένης γλώσσας» γενικά και αόριστα με κατεύθυνση την αντίστοιχη φιλολογία. Δεν συμφωνώ με το μέτρο και δεν θέλω να εφαρμοστεί γιατί καταστρέφει το μέλλον μας όχι μόνο από πλευράς εύρεσης εργασίας-που θα γίνει ακόμη δυσκολότερο για εμάς- αλλά και από άποψη γνώσης η οποία σε καμία περίπτωση δεν θα παραμείνει ακαδημαϊκή ως έχει.

Álvaro Acosta Corte, Οβιέδο, Ισπανία:
Υπήρξα επισκέπτης Λέκτορας στο ΕΚΠΑ και διαπίστωσα το Ακαδημαϊκή του υπεροχή.
Bernhard Blattmann Γερμανία: Δεν υπάρχει μεγαλύτερο λάθος από το να σκεφθεί κανείς ότι μπορεί να εξοικονομήσει χρήματα από την Εκπαίδευση.

Takashi Nakatani, Ιαπωνία: Το ίδιο είδος «αλλαγών» έχει σοβαρά υπονομεύσει την ποιότητα τις Εκπαίδευσης στις Φιλοσοφικές Σχολές της χώρας μου.

Josef Bayer, Γερμανία:
Το να καταστρέφεις πανεπιστημιακά τμήματα με καλό πρόγραμμα σπουδών είναι εύκολο, το να τα ξαναφτιάξεις όμως είναι αδύνατον. Και έχουν υπάρξει δυστυχώς πολλά παραδείγματα που το αποδεικνύουν.

Anne Furlong, Καναδάς: Αντιλαμβάνομαι την τρομερή οικονομική κρίση που αντιμετωπίζει η Ελλάδα. Όμως, ας έχει στο μυαλό του ο υπουργός ότι οι αποφάσεις που λαμβάνονται ακριβώς σε τέτοιες περιόδους είναι αυτές που καθορίζουν την χώρα και τους ανθρώπους.

Esther Allen, Νέα Υόρκη:
Καθώς η παγκοσμιοποίηση συρρικνώνει τους γλωσσικούς μας ορίζοντες είναι τεραστίας σημασίας να μπορεί το πανεπιστήμιο να ενισχύει την ιδιαίτερη πολιτιστική και ιστορική αποσκευή που εγγράφει η κάθε γλώσσα. Τα ευρωπαϊκά πανεπιστήμια πρέπει να είναι η πρωτοπορία σε αυτόν τον αγώνα.

Απόσπασμα από άρθρο της κ. Σίσσυ Βελισσαρίου, Καθηγήτριας του Τμήματος Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του ΕΚΠΑ. Για να διαβάσετε ολόκληρο το άρθρο πατήστε εδώ