DaF in Griechenland

Mitglied Werden!

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Griechische Gesellschaft für Germanistische Studien: Protestbrief

 

Athen, den 19.05.2016

Der Vorstand der GGGS möchte mit diesem Schreiben seinen Protest zum Ausdruck bringen gegen die derzeit geplanten Regelungen im Bereich des Fremdsprachenunterrichts an den öffentlichen Schulen allgemein und insbesondere gegen jene, welche die deutsche Sprache betreffen.

Im Ministerialbeschluss F12/657/70691/D1/26-04-2016 „Lehrplan für die Allgemeine Ganztagsgrundschule“ ist der Unterricht in der zweiten Fremdsprache in der 5. und 6. Grundschulklasse vorgesehen; es wird jedoch den Schülerinnen und Schülern die Wahlmöglichkeit dadurch genommen, dass jeweils nur die Sprache unterrichtet wird, für die sich die Mehrheit entschieden hat. Wir sind der Überzeugung, dass durch diese Maßnahme jeglicher systematische Fremdsprachenunterricht an den öffentlichen Schulen verhindert wird. Mit einer effizienteren Planung jedoch könnten die Fremdsprachenkenntnisse am Ende des Lyzeums zertifiziert werden, damit die Schülerinnen und Schüler bessere Startchancen in einer Welt der Mehrsprachigkeit und Kulturdiversität haben.

Darüberhinaus hat die Kommission für Allgemeine und Berufliche Bildung (EEK) des Instituts für Bildungspolitik (ΙΕΠ) neue Lehrpläne vorgeschlagen, in denen der Unterricht in Deutsch und Französisch nur in der 3. Lyzeumsklasse vorgesehen ist. Angesichts der aktuellen Qualitätsansprüche an die Berufsausbildung und die beruflichen Herausforderungen auf internationaler Ebene wäre zu erwarten, dass der Staat die Notwendigkeit von Fremdsprachenunterricht erkennt und diesen nicht als nebensächlich betrachtet oder gar abschafft.

Daher teilen und unterstützen wir die entsprechende Stellungnahme der akademischen DeutschlehrerInnen- und FranzösischlehrerInnen-Verbände und protestieren vehement gegen diese Abwertung des Fremdsprachenunterrichts.

 

Der Vorstand der GGGS

Assoc. Prof. Dr. Elke Sturm-Trigonakis (Thessaloniki)         

Prof. Dr. Katerina Mitralexi (Athen)

 Assoc. Prof. Dr. Evi Petropoulou (Athen)          

Jorgos Perperidis M.A. (Thessaloniki)               

Assist. Prof. Dr. Olga Laskaridou (Athen)    

Assist. Prof. Dr.  Renate Lenger-Sidiropoulou(Thessaloniki)                

--------------------------------------------------------

Online-Petition - Hier der Link mit der Bitte um Teilnahme und Weiterleitung:

https://secure.avaaz.org/el/petition/Ypoyrgo_Paideias_Ereynas_kai_Thriskeymaton_k_Nikolao_Fili_Anakaleste_amesa_tin_Ypoyrgiki_Apofasi_F1265770691D12642016/?ccarKkb


--------------------------------------------------------

Αθήνα, 19.05.2016

Το Διοικητικό Συμβούλιο της Ελληνικής Εταιρείας Γερμανικών Σπουδών εκφράζει την έντονη διαμαρτυρία του με αφορμή τις πρόσφατες ρυθμίσεις στο χώρο της δημόσιας ξενόγλωσσης εκπαίδευσης γενικότερα και της διδασκαλίας της γερμανικής γλώσσας ειδικότερα.

Συγκεκριμένα: Σύμφωνα με την Υπουργική Απόφαση με Αρ. Πρωτ.: Φ12/657/70691/Δ1/26-04-2016 με θέμα: «Ωρολόγιο Πρόγραμμα Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου» προβλέπεται μεν η διδασκαλία της δεύτερης Ξένης Γλώσσας στην Ε' και ΣΤ' Δημοτικού, αφαιρείται όμως από τους μαθητές η δυνατότητα της επιλογής της, αφού θα διδάσκεται μόνον εκείνη η γλώσσα που θα έχει την πλειοψηφία κατά τις δηλώσεις προτίμησης. Θεωρούμε ότι με τον τρόπο αυτό ακυρώνεται οποιαδήποτε προσπάθεια θεμελίωσης της συστηματικής διδασκαλίας της ξένης γλώσσας στο χώρο της δημόσιας εκπαίδευσης, η οποία θα μπορούσε, με προσεκτικό σχεδιασμό, να οδηγήσει σε πιστοποίηση της γλωσσομάθειας του μαθητή με το πέρας του Λυκείου και να τον εξοπλίσει με εφόδια σημαντικά για την πορεία του στον σύγχρονο κόσμο της πολυγλωσσίας και της πολυπολιτισμικότητας.

Επίσης: Η Επιτροπή για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση (ΕΕΚ) του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) διατύπωσε πρόταση για τα ωρολόγια προγράμματα των Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ) στα οποία η διδασκαλία της γαλλικής και της γερμανικής γλώσσας προβλέπεται μόνον για την Γ´ Λυκείου. Στη σύγχρονη συγκυρία, στο πλαίσιο της αναβάθμισης της επαγγελματικής εκπαίδευσης και με γνώμονα την επαγγελματική ανταγωνιστικότητα σε διεθνές επίπεδο, θα ανέμενε κανείς την αναγνώριση εκ μέρους της πολιτείας της αναγκαιότητας της συστηματικής διδασκαλίας ξένων γλωσσών και όχι την υποβάθμιση και κατάργησή της.

Συμμεριζόμαστε και υποστηρίζουμε τις εμπεριστατωμένες απόψεις επί των ανωτέρω θεμάτων, όπως διατυπώνονται στα έγγραφα των επιστημονικών ενώσεων των καθηγητών γαλλικής και γερμανικής γλώσσας που δημοσιοποιήθηκαν, και εκφράζουμε την έντονη διαμαρτυρία μας για τις εξελίξεις αυτές.

Der Protestbrief des GGGS