DaF in Griechenland

Mitglied Werden!

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Έρευνα: Μαθησιακές δυσκολίες και γερμανική γλώσσα

Κατά το τρέχον σχολικό έτος (2016-2017) θα διεξαχθεί η κύρια έρευνα στο πλαίσιο εκπόνησης της διδακτορικής διατριβής της Σοφίας Τσακαλίδου, η οποία είναι υποψήφια διδάκτορας του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών του Τμήματος Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης καθώς και εκπαιδευτικός γερμανικής γλώσσας (ΠΕ07).

Η εν λόγω έρευνα, η οποία θα διαρκέσει μέχρι τη λήξη του σχολικού έτους, σχεδιάζεται να υλοποιηθεί ως έρευνα δράσης, δηλαδή οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί που συμμετέχουν, να έχουν το ρόλο του ερευνητή. Η ερευνήτρια θα πραγματοποιήσει ενημερωτική συνάντηση (δια ζώσης ή διαδικτυακά) για τους εκπαιδευτικούς που θα επιλεγούν για τη μελέτη και θα τους ενημερώσει σχετικά με τα εργαλεία που χρησιμοποιούνται για τον εντοπισμό των συγκεκριμένων δυσκολιών των μαθητών τους όσον αφορά στην παραγωγή γραπτού λόγου και στους τρόπους αντιμετώπισής τους με έμφαση στους μαθητές που παρουσιάζουν μαθησιακές δυσκολίες, όπως η δυσλεξία.

Όποιος/-α συνάδελφος ενδιαφέρεται να συμμετέχει στην παρούσα έρευνα θα πρέπει καταρχάς να εντοπίσει αν σε κάποιο από τα Δημοτικά Σχολεία που υπηρετεί κατά το τρέχον σχολικό έτος υπάρχει περίπτωση μαθητή/μαθήτριας με επίσημη διάγνωση Ειδικών Μαθησιακών Δυσκολιών (Δυσλεξίας) στην E´ τάξη και διδάσκεται το μάθημα της Γερμανικής ως Δεύτερης Ξένης Γλώσσας.

Η έρευνα διεξάγεται για πρώτη φορά στον ελλαδικό χώρο και αφορά αφενός στην καταγραφή των δυσκολιών που συναντούν τα ελληνόφωνα παιδιά κατά την εκμάθηση της Γερμανικής ως δεύτερης ξένης γλώσσας στην Ε´ τάξη του Δημοτικού Σχολείου και αφετέρου στην εφαρμογή της διαφοροποιημένης διδασκαλίας στο μάθημα της γερμανικής γλώσσας.

Με την παρούσα έρευνα θα καταστεί δυνατόν να αποκομίσουμε σημαντικά ερευνητικά αποτελέσματα για την εφαρμογή της διαφοροποιημένης διδασκαλίας στο μάθημα της γερμανικής γλώσσας. Επίσης θα συμβάλει σημαντικά στην αντιμετώπιση των δυσκολιών που συναντούν οι εκπαιδευτικοί γερμανικής γλώσσας στην τάξη του δημοτικού σχολείου, καθώς πρόκειται πάντοτε για τμήματα μεικτών ικανοτήτων με μαθητές διαφορετικών επιπέδων, με διαφορετικές δυσκολίες και διαφορετικά μαθησιακά στιλ

Η ερευνήτρια θα χειριστεί τα ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα των μαθητών και εκπαιδευτικών με απόλυτη εχεμύθεια και δεν θα γνωστοποιηθούν κατά τη δημοσίευση της έρευνας (σύμφωνα με τον κώδικα δεοντολογίας στην έρευνα).

Στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε περαιτέρω πληροφορία χρειαστείτε. Παρακαλούνται όσοι εκπαιδευτικοί επιθυμούν να συμμετέχουν στην παρούσα έρευνα και εφόσον έχουν κάποια περίπτωση μαθητή υπόψη τους να επικοινωνήσουν με την ερευνήτρια το συντομότερο δυνατόν.

Με εκτίμηση,

Σοφία Τσακαλίδου                                 

Εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ07               

Υπ. Διδάκτορας Α.Π.Θ.                                   

κιν. 6955 274 603                                 

E-mail: tsofatsak83@yahoo.gr