DaF in Griechenland

Mitglied Werden!

Αρχείο 2005 - 2015

Επιστημονικές ενώσεις Γερμανικής – Γαλλικής: Συνάντηση με την Πρόεδρο της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής κα. Χρύσα Αράπογλου

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Συνάντηση με την Πρόεδρο της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής και βουλευτή Α Θεσσαλονίκης του ΠΑΣΟΚ κα. Χρύσα Αράπογλου, είχαν σήμερα 21-05-2011 στη Θεσσαλονίκη, εκπρόσωποι των επιστημονικών ενώσεων Γερμανικής και Γαλλικής Φιλολογίας.

Από το ΔΣ του Συλλόγου Καθηγητών Γαλλικής Γλώσσας & Φιλολογίας Πτυχιούχων Πανεπιστημίου στη συνάντηση συμμετείχε η κα. Βάσω Βαταμίδου-Μαρασλίδου και από το ΔΣ του Παραρτήματος Βόρειας Ελλάδας της Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών Γερμανικής Γλώσσας Π.Ε. ο Πρόεδρος κ. Πάκης Σλίμπας, η Γραμματέας κα. Αναστασία Περιστεργιανού και η Ταμίας κα. Δέσποινα Μακρίδου.

Στη μία ώρα που διήρκεσε η συνάντηση έγινε ευρύτατη συζήτηση για το εκπαιδευτικό σύστημα συνολικά και τις θέσεις των επιστημονικών ενώσεων, ιδιαίτερα για το «Νέο Λύκειο» και για το θέμα που άνοιξε με πρωτοβουλία της Υφυπουργού Παιδείας ΔΒΜΘ κα. Εύης Χριστοφιλοπούλου για τη διάκριση των Γυμνασίων της χώρας σε «Γαλλόφωνα» και «Γερμανόφωνα» στη σύσκεψη εργασίας των επιστημονικών ενώσεων Γαλλικής και Γερμανικής Φιλολογίας με την κα. Χριστοφιλοπούλου την Τετάρτη 11-05-2011 στην Αθήνα.

Για το θέμα του «Νέου Λυκείου» και τις πρακτικές συνέπειες της πρότασης για τη διδασκαλία των Ξένων Γλωσσών, όπως περιλαμβάνονται στην πρόταση του ΥΠΔΒΜΘ, τονίστηκε στην κα. Αράπογλου πως ουσιαστικά η διδασκαλία και των τριών Ξένων Γλωσσών (Αγγλικά, Γαλλικά, Γερμανικά) θα περιοριστεί σε ένα τρίωρο μόνο στην Α Λυκείου, γεγονός που θα οδηγήσει στη δημιουργία «γνωστικού χάσματος» ανάμεσα στο Γυμνάσιο και την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Αναλυτικά εξετάστηκε η πρόταση της κα. Χριστοφιλοπούλου για τη διάκριση των Γυμνασίων της χώρας σε «Γαλλόφωνα» και «Γερμανόφωνα» και ζητήθηκε η συνδρομή της Προέδρου της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής κα. Χρύσας Αράπογλου, ώστε να μην προχωρήσει τελικά η Πολιτεία σε μια τέτοια ρύθμιση αφού:
α) Λειτουργεί ως κριτήριο διάκρισης ή και «γκετοποίησης» των σχολείων
β) Επηρεάζει την κοινωνική αυτό-εικόνα και απόδοση σχολικών μονάδων, μαθητών και εκπαιδευτικών
γ) Φέρνει στην επιφάνεια θέματα σχετικά με «αναγκαστική επικίνδυνη μετακίνηση μικρών μαθητών», κυρίως σε μεγάλες πόλεις και/ ή ευαίσθητες κοινωνικά συνοικίες
δ) Προϋποθέτει την κατάργηση της χωροταξικής κατανομής των μαθητών/τριων στα σχολεία ανάλογα με τον τόπο κατοικίας τους, γεγονός που θα επισύρει αντιπαραθέσεις και αντιπαλότητες ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς αλλά και στα σχολεία και θα επηρεάσει αρνητικά τη λειτουργία τους. Η επιλογή του Γυμνασίου σύμφωνα με την β διδασκόμενη γλώσσα, δεδομένου του διαφορετικού αριθμού των μαθητών/τριων, θα επηρεάσει και το συνολικό αριθμό του μαθητικού δυναμικού κάθε σχολείου και το συνολικό αριθμό των τμημάτων και θα δημιουργήσει υπεραριθμίες ή ελλείψεις και στις άλλες ειδικότητες
Ε) Σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία που τέθηκαν υπόψη της κα. Αράπογλου ο αριθμός των μονίμων εκπαιδευτικών Γερμανικής (ΠΕ07) και Γαλλικής (ΠΕ05) Φιλολογίας είναι υπεραρκετός, ώστε η παράλληλη διδασκαλία της Γαλλικής και Γερμανικής Γλώσσας σε κάθε Γυμνάσιο της χώρας να συνεχίσει να προσφέρεται ως δυνατότητα, όπως συμβαίνει εξάλλου και σήμερα σε όλη τη χώρα.