Αρχείο 2005 - 2017
Ε. Σαμαρά: Οδηγίες για την διδασκαλία της Γερμανικής Γλώσσας (15.09.2010)
Αγαπητές συναδέλφισσες και αγαπητοί συνάδελφοι,Μετά από πολλά τηλεφωνήματα και ηλεκτρονικά ερωτήματά σας που δέχτηκα, θα ήθελα να σας πληροφορήσω τα εξής:
Στα Δημοτικά να διδάξετε σύμφωνα με το Ενιαίο Αναμορφωμένο Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών (είναι αναρτημένο στην ιστοσελίδα του Υπουργείου και του Π.Ι.) και το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς των Γλωσσών με απώτερο στόχο το e-book, την e-class και το e-school. Θα ήταν σκόπιμο να δώσετε ιδιαίτερη βαρύτητα στην διαθεματικότητα, την πολυγλωσσία, την πολυπολιτισμικότητα και το Ευρωπαϊκό Portfolio Γλωσσών 2003, για να μπορέσουν οι μαθητές σας να μαθαίνουν με αυτοδιάθεση την Ξένη Γλώσσα. Τα σχέδια εργασίας είναι επίσης πολύ καλό εργαλείο για αυτό το σκοπό. Πρέπει να ενημερώσετε τους γονείς των μαθητών σας ότι οι μαθητές μπορούν να πιστοποιούν και το επίπεδο γλωσσομάθειάς τους αν το επιθυμούν.
Στα Γυμνάσια θα ήθελα να σας επιστήσω την προσοχή ότι η σειρά των βιβλίων του Οργανισμού Deutsch-ein Hit, θα πρέπει να διδαχθεί τόμο-τόμο από τον πρώτο έως τον τρίτο με τη σειρά, και ενότητα -ενότητα, χωρίς να παραληφθεί τίποτα, για λόγους ακολουθίας και συνέχειας. Ενημερώστε και τις/τους κ.κ. Διευθύντριες/ές σας για να προβείτε άμεσα σε συμπληρωματικές παραγγελίες όποιου τόμου σας λείπει. Εξηγήστε τους επίσης ότι αυτό συμβαίνει, επειδή η διδακτική σειρά από την συγγραφική ομάδα γράφτηκε για τρίωρη διδασκαλία που τώρα είναι δίωρη με αποτέλεσμα ο πρώτος τόμος να μην τελειώνει στη πρώτη τάξη και να συνεχίζετε η διδασκαλία του στην δεύτερη μέχρι να τελειώσει και να ξεκινήσει ο δεύτερος τόμος. Να υπολογίσετε ένα 10% του διδακτικού σας χρόνου για διαθεματικότητα και σχέδια εργασίας. Μην ξεχνάτε τα ήθη και έθιμα, τις γιορτές και τα πολιτιστικά στοιχεία της γλώσσας που διδάσκετε.
Να σας υπενθυμίσω ότι στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο για τις γραπτές δοκιμασίες τριμήνων, τετραμήνων, ισχύουν τα αντίστοιχα Προεδρικά Διατάγματα των Προαγωγικών και Απολυτηρίων εξετάσεων του Μαΐου-Ιουνίου, παίρνοντας υπόψη το χρόνο που έχει ο μαθητής στη διάθεσή του να απαντήσει. Για το Δημοτικό σας προτείνω μόνο παιγνιώδη μορφή αξιολόγησης και με φειδώ καθήκοντα για το σπίτι, στόχος σας είναι η ποιοτική μάθηση όχι η ποσοτική.
Με εκτίμηση
Ευαγγελία -Μαργαρίτα Σαμαρά
Σχολική Σύμβουλος Γερμανικής Γλώσσας
Α/θμιας & Β/θμιας Εκπ/σης
Υ.Γ. Σας επισυνάπτω:
1. Portfolio για το Γυμνάσιο (πατήστε εδώ)
2. Οργάνωση αξιολόγηση των σχεδίων εργασίας (πατήστε εδώ)