DaF in Griechenland

Mitglied Werden!

Αρχείο 2005 - 2017

Διευκρινίσεις για τις αποσπάσεις σε ολοήμερα δημοτικά (23.04.2010)

23.04.2010 Διευκρινίσεις και τον Πίνακα Α´ της εγκυκλίου για τις αποσπάσεις σε ολοήμερα δημοτικά απέστειλε σήμερα στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης το Υπουργείο Παιδείας. Συγκεκριμένα στη εγκύκλιο αναφέρεται:

"Σας αποστέλλουμε τον αναφερόμενο Πίνακα Α’ (πατήστε εδώ) στην Εγκύκλιο 42049/Δ1/16-9-2010 (Περίπτ. 6, παρ. Γ’ Κεφάλαιο Β’) το σχετικό με αποσπάσεις σε Ολοήμερα Σχολεία, διευκρινίζοντας ως προς τη διαδικασία τα ακόλουθα:

Όσοι εκπαιδευτικοί Β/θμιας Εκπαίδευσης των ειδικοτήτων που αναφέρονται στην ανωτέρω Εγκύκλιο επιθυμούν απόσπαση σε Ολοήμερο Σχολείο δεν θα υποβάλλουν ξεχωριστή αίτηση. Στην ίδια αίτηση που θα δηλώνουν τα ΠΥΣΔΕ θα δηλώνουν επίσης ότι επιθυμούν απόσπαση και σε Ολοήμερο Σχολείο. Επειδή τα ΠΥΣΔΕ και ΠΥΣΠΕ συμπίπτουν, όσοι επιθυμούν απόσπαση στις ίδιες περιοχές, αρκεί η προηγούμενη δήλωση. Αν επιθυμούν λιγότερα ΠΥΣΠΕ απ’ αυτά των ΠΥΣΔΕ, τότε, δίπλα σε κάθε ΠΥΣΔΕ, θα πρέπει να συμπληρώνουν και το αντίστοιχο ΠΥΣΠΕ. Όταν η αίτησή τους καταχωρισθεί στο σύστημα, θα φαίνεται σε ποια ΠΥΣΔΕ και ποια ΠΥΣΠΕ επιθυμούν να αποσπαστούν και αυτό θα πρέπει πριν υπογράψει ο εκπαιδευτικός να το ελέγξει.
Έχει ήδη δημιουργηθεί προς τούτο στο ΟΠΣ πεδίο καταχώρισης των αιτήσεων όπου θα φαίνεται η δήλωση του ενδιαφερόμενου για απόσπαση σε Ολοήμερο Σχολείο και ως εκ τούτου θα υπάρχει δήλωση για ΠΥΣΠΕ και ΠΥΣΔΕ επίσης".


16.04.2010
Ανακοινώθηκαν οι εγκύκλιοι αποσπάσεων από ΠΥΣΔΕ και ΠΥΣΔΕ και σε φορείς του Υπουργείου Παιδείας. Προθεσμία υποβολής ορίζεται από 19.4.2010 μέχρι 30.4.2010.

Μια νέα κατηγορία αποσπάσεων δημιουργείται: οι αποσπάσεις σε ολοήμερα Σχολεία στο πλαίσιο του Ενιαίου Ημερήσιου Δημοτικού Σχολείου.
Αναδημοσιεύουμε το σχετικό απόσπασμα:

6. Αποσπάσεις σε Ολοήμερα Σχολεία

Μετά την ανακοίνωση του πολιτικού πλαισίου για τη μετάβαση στο νέο Σχολείο, το οποίο είναι ολοήμερο και σταδιακά όλα τα σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης μετατρέπονται με επιλογή σε ολοήμερα με ενιαίο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, οι στρατηγικοί στόχοι του οποίου υποστηρίζονται, μεταξύ των άλλων, με τη διασφάλιση της πρόσβασης στην προσχολική εκπαίδευση, στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, τη μείωση του ποσοστού των μαθητών που τελειώνουν την υποχρεωτική εκπαίδευση με χαμηλές επιδόσεις στην ανάγνωση, τα μαθηματικά και τις θετικές επιστήμες, τη μείωση του ποσοστού της σχολικής διαρροής από την υποχρεωτική εκπαίδευση, την πιστοποίηση των γνώσεων ξένης γλώσσας και χρήσης Η/Υ, τη δραστική αύξηση του ποσοστού των εκπαιδευτικών που χρησιμοποιούν την τεχνολογία για τη διδασκαλία, το Υπουργείο Παιδείας ξεκίνησε το σχεδιασμό υλοποίησης από το Σεπτέμβριο 2010 μέσω του πιλοτικού προγράμματος.
Παράλληλα προχωρά στην εφαρμογή του αναμορφωμένου προγράμματος του Ενιαίου Ημερήσιου Δημοτικού Σχολείου με στόχο την ποιοτική αναβάθμιση του θεσμού του Ολοήμερου Σχολείου από τη νέα σχολική χρονιά 2010-2011.
Στο πλαίσιο της ποιοτικής αναβάθμισης του Ολοήμερου Σχολείου, το οποίο θα είναι ενταγμένο στο Ενιαίο Ημερήσιο Δημοτικό Σχολείο, κατά την πρώτη φάση εφαρμογής θα εφαρμοσθεί σε μεγάλο αριθμό σχολείων, στα οποία, με τη συνεργασία των εκπαιδευτικών, θα πραγματοποιηθούν άμεσες παρεμβάσεις, οι οποίες θα αφορούν στη μείωση της ύλης, τη διεύρυνση του υποχρεωτικού ωραρίου του σχολείου, την εστίαση στην ελληνική γλώσσα, στα μαθηματικά, στην ξένη γλώσσα και στην προτεραιότητα στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές.
Λαμβάνοντας υπόψη την κοινωνική και οικονομική  πραγματικότητα που έχει διαμορφωθεί και την αναγκαιότητα υλοποίησης των πρωτοβουλιών για τη βελτίωση και την αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης, η διαχείριση του εκπαιδευτικού προσωπικού έχει καταστεί αναπόσπαστο εργαλείο για την ανάδειξη του Ολοήμερου Σχολείου κεντρικού πυλώνα της εκπαιδευτικής πολιτικής της χώρας για την επίτευξη της κοινωνικής ισότητας.   
Μετά την ολοκλήρωση των μεταθέσεων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης έχει διαπιστωθεί ότι ικανός αριθμός εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης «πλεονάζει» στις περιοχές που υπηρετούν και δεν καλύπτουν πραγματικές διδακτικές ανάγκες και των οποίων οι αιτήσεις των μεταθέσεων, κατά τη διαδικασία των μεταθέσεων δεν ικανοποιήθηκαν.
Οι εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων, οι οποίοι πλεονάζουν και χρειάζεται να καλύψουν τα διδακτικά κενά, τα οποία δημιουργούνται με την εφαρμογή του Ολοήμερου Σχολείου σε περιοχές στις οποίες θα λειτουργήσει, στο πλαίσιο του Ενιαίου Ημερήσιου Δημοτικού Σχολείου, θα κληθούν να καλύψουν τις θέσεις αυτές με απόσπαση, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις και κατά τη διαδικασία της παρούσας εγκυκλίου.

Ειδικότερα:
Οι εκπαιδευτικοί των κλάδων ΠΕ05, ΠΕ06, ΠΕ7, ΠΕ08, ΠΕ11, ΠΕ16, ΠΕ19-20 και ΠΕ32 δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης καλούνται να υποβάλουν αίτηση απόσπασης για τις περιοχές που περιλαμβάνονται στον πίνακα (Πίνακας Α´), στις οποίες θα λειτουργήσουν τα Ολοήμερα Σχολεία  κατά την Α´ φάση εφαρμογής
.

ΟΙ ΕΓΚΥΚΛΙΟΙ