Αρχείο 2005 - 2017
-
„Sprichwörter und idiomatische Wendungen“ – Preisverleihung
Kreativ-Wettbewerb für Deutschlerner 2008/2009
Für das Schuljahr 2008/2009 hat das Goethe-Institut einen Kreativ-Wettbewerb ausgeschrieben, zum Thema „Sprichwörter und idiomatische Wendungen“.
Die Gewinner werden am Mittwoch, den 29. April 2009 um 18.00 Uhr am Goethe-Institut Thessaloniki, Vas. Olgas 66, prämiert.
Kreativ-Wettbewerb: Die Gewinner -
6η Διεθνής Έκθεση Βιβλίου Θεσσαλονίκης 2009 (28. – 31. Μαΐου 2009) Γερμανία: Τιμώμενη Χώρα
Από 28 - 31 Μαΐου 2009 η Γερμανία θα είναι τιμώμενη χώρα στην 6η Διεθνή Έκθεση Βιβλίου Θεσσαλονίκης, που θα λάβει χώρα στις εκθεσιακές εγκαταστάσεις της HELEXPO.
Η Διεθνής Έκθεση Βιβλίου της Φρανκφούρτης, η Deutsche Welle και το Goethe-Institut Θεσσαλονίκης θα εκπροσωπηθούν σε κοινό γερμανικό περίπτερο (μακέτα).
Δέκα γνωστοί γερμανόφωνοι συγγραφείς θα παρουσιάσουν στο πλαίσιο της Έκθεσης Βιβλίου τα τελευταία τους έργα και θα συζητήσουν για την γερμανική και την ελληνική ιστορία:
Μάρτιν Βάλσερ, Σιμπίλε Μπεργκ, Μπας Μπέττχερ , Γιούλια Φρανκ, Φάιτ Χάινιχεν, Ντάνιελ Κέλμαν, Κλάους Μόντικ, Περικλής Μονιούδης, Κρίστοφ Σμινκ - Γκουστάβους και Ίνγκο Σούλτσε.
Το εθνικό περίπτερο θα οργανωθεί από τη Frankfurter Buchmesse με στόχο την ανάδειξη όχι μόνον μιας υποδειγματικά οργανωμένης αγοράς βιβλίου αλλά και μιας χώρας με υψηλά ποσοστά αναγνωσιμότητας στην Ευρώπη.
-
«ΤΑ ΝΕΑ»: Στο 18% η πορεία βαθμολόγησης των γραπτών του ΑΣΕΠ ΠΕ07 (13.04.2009)
13.04.2009 6.400 μόνιμοι εκπαιδευτικοί θα διοριστούν το σχολικό έτος 2009/10, ενώ με γρήγορους ρυθμούς διορθώνονται τα γραπτά των 60.000 υποψηφίων εκπαιδευτικών οι οποίοι διεκδικούν περίπου 4.800 θέσεις.
«ΤΑ ΝΕΑ» παρουσιάζουν σήμερα κατ´ αποκλειστικότητα την πορεία της βαθμολόγησης των γραπτών των διαφόρων κλάδων των εκπαιδευτικών, καθώς και τον αριθμό των εκπαιδευτικών κατά ειδικότητα που θα διοριστούν το σχολικό έτος 2009/10.
Το δημοσίευμα -
Επίσημες συναντήσεις στο Υπ.Ε.Π.Θ των επιστημονικών ενώσεων Γερμανικής & Γαλλικής Φιλολογίας (06.04.2009)
06.04.2009 Τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών Γερμανικής Γλώσσας Π.Ε., κα. Δήμητρα Καλλιανιώτη και ο κ. Παναγιώτης Γιατράς, καθώς και από το ΔΣ του Συνδέσμου Καθηγητών Γαλλικής Π.Ε. η κα. Δέσποινα Μαυροματάκη και ο κ. Σοφοκλής Τσακαγιάννης πραγματοποίησαν προγραμματισμένη συνάντηση με τον Δ/ντή Σπουδών Δ/θμιας Εκπαίδευσης κ. Αθανάσιο Νικολόπουλο σχετικά με τον προγραμματισμό του εκπαιδευτικού έργου για την επόμενη σχολική χρονιά 2009 -2010 καθώς και για μια σειρά ζητήματα (βλ. και προηγούμενη ανακοίνωση για το διδακτικό υλικό) που απασχολούν τους διδάσκοντες της μαθήματος «Δεύτερη Ξένη Γλώσσα». Ανακοινώνουμε τα εξής:
-
ΚΠγ: 20% αύξηση συμμετοχής – Σταθερά μετά την Αγγλική η Γερμανική Γλώσσα
01.04.2009 Σε ανάλυση των στατιστικών δεδομένων συμμετοχής στις εξετάσεις του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας που θα διεξαχθούν στις 9 - 10 Μαΐου 2009 σε όλη τη χώρα προχώρησε η Επιτροπή Ερευνών της Πανελλήνιας Ένωσης.
-
Κυριακή 5 Απριλίου: Ανοιχτή συνέλευση ωρομισθίων και στη Θεσσαλονίκη – Τι αποφασίστηκε στη συνέλευση της Αθήνας στις 29/03
ΑΝΟΙΧΤΟ ΚΑΛΕΣΜΑ ΩΡΟΜΙΣΘΙΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
σε ανοιχτή συνέλευση την Κυριακή 5 Απρίλη 6 μ.μ. στο ΕΚΘ (Εργατικό Κέντρο Θεσσαλονίκης), Αριστοτέλους 32 (επί της Φιλίππου) στη Θεσσαλονίκη. -
Kongress für GermanistInnen
Sehr geehrte Kollegen und Kolleginnen,
hiermit laden wir Sie herzlich zum Kongress mit Thema "Schnittstellen von Linguistik und Sprachdidaktik in der Auslandsgermanistik" am 9. und 10. April 2009 in Athen ein.
Erlauben Sie uns, Ihnen im Anhang das Programm zu übermitteln, das Sie ebenfalls unter www.gs.uoa.gr abrufen können.
Wir freuen uns, Sie bald zu sehen!!
Mit freundlichen Grüßen,
Die Organisatoren von SL&SD 2009
Το Πρόγραμμα -
Συνέδριο Γερμανικής Φιλολογίας ΕΚΠΑ
Αγαπητές και αγαπητοί συνάδελφοι,
Θα θέλαμε να σας προσκαλέσουμε στο Συνέδριο με θέμα:
"Schnittstellen von Linguistik und Sprachdidaktik in der Auslandsgermanistik"
στις 9 και 10 Απριλίου στην Αθήνα.
Πρόγραμμα
Περαιτέρω πληροφορίες στην ιστοσελίδα μας www.gs.uoa.gr.
Θα χαρούμε να σας υποδεχτούμε από κοντά!
Με συναδελφικούς χαιρετισμούς,
Η οργανωτική επιτροπή του Συνεδρίου SL&SD 2009 -
Προσλήψεις αναπληρωτών ΠΕ07 – Ζ´ φάση (27/03/2009) : Το ΔΣ ευχαριστεί την ΕΛΜΕ Ν. Σμύρνης-Καλλιθέας-Μοσχάτου
27.03.2009 Προσλήφθηκε ως αναπληρώτρια ΠΕ07 στη Δ´ Αθήνας η ΦΙΔΑΝΗ ΕΛΕΑΝΝΑ του ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ.
19.03.2009 Μία αναπληρώτρια ΠΕ07, η ΧΡΗΣΤΟΥ ΖΩΓΡΑΦΙΑ του ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ προσλήφθηκε στη Δ´Αθήνας.
Το Δ.Σ. της Πανελλήνιας Ένωσης ευχαρίστησε την ΕΛΜΕ Ν. Σμύρνης-Καλλιθέας-Μοσχάτου, η παρέμβαση της οποίας υπήρξε καθοριστική, ώστε να καλυφθεί το κενό που δημιουργήθηκε στη Δ´ Αθήνας με την πρόσληψη αναπληρώτριας.
Δείτε όλους τους φετινούς Αναπληρωτές
16.10.2008 Δώδεκα καθηγήτριες Γερμανικής Φιλολογίας προσελήφθηκαν σήμερα ως αναπληρώτριες από το Υπ.Ε.Π.Θ. Οι ενδιαφερόμενες καλούνται να παρουσιαστούν στις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης όπου προσλαμβάνονται, για ανάληψη υπηρεσίας από την Παρασκευή 17 έως την Τρίτη 21 Οκτωβρίου 2008.
ΔΙΑΜΑΝΤΗ ΕΛΕΝΗ Β-Α´ Αθήνας
ΠΡΑΣΣΑ ΔΗΜΗΤΡΑ Β-Β´ Σάμου
ΝΤΡΟΥΜΠΟΓΙΑΝΝΗ ΧΡΥΣΟΥΛΑ Β-Α´ Πειραιά
ΚΑΒΑΤΖΙΚΙΔΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ Β-Δ´Θεσσαλονίκης
ΝΑΝΝΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ Β-Γ´ Αθήνας
ΔΑΜΙΑΝΙΔΟΥ ΛΟΥΚΙΑ Β-Γ´ Αθήνας
ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΑΓΓΕΛΙΚΗ Β-Γ´ Αθήνας
ΧΑΤΖΑΚΗ ΘΕΩΝΗ Β-Α´ Πειραιά
ΚΟΥΖΟΥΦΗ ΕΛΕΝΗ Β-Β´ Αιτωλ/νίας
ΓΟΥΣΙΟΥ ΠΕΡΣΕΦΟΝΗ Β-Α´ Καρδίτσας
ΡΟΦΥΤΗ ΜΑΡΙΑ Β-Γ´ Αθήνας
ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΥ ΔΙΟΝΥΣΙΑ Β-Β´ Δυτ. Αττικής
02.10.2008 Πρόσληψη πέντε αναπληρωτριών Γερμανικής Φιλολογίας:
ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΕΛΙΣΑΒΕΤ Β-Α´ Αθήνας
ΚΤΗΣΤΟΠΟΥΛΟΥ ΣΟΝΙΑ Β-Γ´ Αθήνας
ΜΠΟΥΚΗ ΜΑΡΙΑ Β-Β´ Δυτ. Αττικής
ΠΥΡΙΝΗ ΜΑΡΙΑ Β-Β´ Ξάνθης
ΧΑΛΚΙΔΟΥ ΚΥΡΙΑΚΗ Β-Γ´ Κοζάνης
Παρουσίαση από 3 έως 7 Οκτωβρίου στις αντίστοιχες ΔΔΕ.
17.09.2008 Γ φάση αναπληρωτών Δευτεροβάθμιας. Προσλαμβάνονται εννέα συνάδελφοι ΠΕ07:
ΜΠΟΥΝΑΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ Β-Β´ Αιτωλ/νίας
ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ ΑΓΝΗ Β-Γ´ Ξάνθης
ΣΩΤΗΡΙΑΔΗΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ Β-Β´ Καρδίτσας
ΚΑΠΟΥΛΙΤΣΑ ΑΝΝΑ Β-Γ´ Φλώρινας
ΟΛΜΠΑΣΑΛΗ ΒΑΣΙΛΙΚΗ Β-Α´ Κοζάνης
ΚΡΑΛΛΗΣ ΣΩΤΗΡΙΟΣ Β-Β´ Δράμας
ΤΣΙΚΟΥΡΙΔΗ ΜΟΣΧΑΝΘΗ Β-Α´ Γρεβενών
ΣΤΡΑΝΤΖΑΛΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Β-Δ´ Θεσσαλονίκης
ΣΟΥΒΑΤΖΗ ΠΑΓΩΝΑ Β-Δ´ Σερρών
09.09.2008 Ανακοινώθηκε από το Υπ.Ε.Π.Θ η β´φάση αναπληρωτών Δευτεροβάθμιας. Προσλαμβάνονται τρεις συναδέλφισσες ΠΕ07:
1.ΜΠΑΜΠΑΛΗ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ - Β-Α´ Πειραιά
2.ΓΙΟΡΝΤΑΜΗ-ΜΑΘΙΟΥΔΑΚΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ - Β-Α´ Πειραιά
3.ΜΠΟΖΕΤΤΟ ΒΑΝΤΑ - Β-Β´ Αιτωλ/νίας
ΤΡΙΤΕΚΝΟΙ
29.08.2008 Κατόπιν αποριών συναδέλφων διευκρινίζουμε πως κατά τη χθεσινή α φάση αναπληρωτών προσλήφθηκαν πέντε συνάδελφοι ως τρίτεκνοι. Σύμφωνα με τη νομοθεσία το 20% των αναπληρωτών που προσλαμβάνονται σε κάθε φάση είναι τρίτεκνοι.
ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ
28.08.2008 14.30 Ξεκίνησε η ενημέρωση με SMS των 26 συναδέλφων ΠΕ07 που προσλαμβάνονται ως αναπληρωτές. Ένας αριθμός από αυτούς όμως θα διοριστεί ως επιλαχόντες με την εγκύκλιο συμπληρωματικών διορισμών.
ΠΟΛΥΧΡΟΝΙΔΟΥ ΜΑΡΙΝΑ Β-Α´ Θεσσαλονίκης
ΑΛΕΒΙΖΟΠΟΥΛΟΥ ΚΑΤΙΑ ΕΥΓΕΝΙΑ Β-Γ´ Αθήνας
ΜΙΧΑΛΗΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ Β-Β´ Ιωαννίνων
ΜΠΑΚΟΓΙΑΝΝΗ ΦΑΝΗ Β-Δ´ Αθήνας
ΧΑΡΙΤΟΓΛΟΥ ΜΑΡΙΑ Β-Γ´ Σερρών
ΜΕΝΕΛΑΟΥ ΕΛΙΣΣΑΒΕΤ Β-Δ´ Θεσσαλονίκης
ΛΑΜΠΟΥΣΑΚΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ Β-Α´ Πειραιά
ΖΑΧΕΙΛΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ Β-Δ´ Αθήνας
ΠΑΠΑΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ ΖΩΗ Β-Α´ Ροδόπης
ΧΑΤΖΗΔΑΚΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Β-Γ´ Αθήνας
ΓΕΩΡΓΑΛΗ ΕΛΕΝΗ Β-Α´ Κοζάνης
ΤΣΙΑΟΥΣΗ ΓΕΩΡΓΙΑ Β-Β´ Γρεβενών
ΧΡΥΣΙΚΟΠΟΥΛΟΥ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Β-Β´ Αιτωλ/νίας
ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ ΝΙΚΟΛΕΤΤΑ Β-Α´ Μεσσηνίας
ΤΣΟΛΟΠΟΥΛΟΥ ΕΥΓΕΝΙΑ Β-Δ´ Θεσσαλονίκης
ΚΟΥΤΙΝΟΥΔΗ ΓΕΩΡΓΙΑ-ΕΥΦΡΟΣΥΝΗ Β-Γ´ Κοζάνης
ΤΡΑΠΑΛΗ ΧΡΥΣΗ Β-Β´ Σάμου
ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ Β-Β´ Αιτωλ/νίας
ΤΣΙΤΙΝΗ ΕΥΔΟΞΙΑ Β-Γ´ Ιωαννίνων
ΜΠΙΚΑ ΦΑΝΗ Β-Α´ Ροδόπης
ΓΕΩΡΓΟΠΟΥΛΟΥ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Β-Β´ Φλώρινας
ΤΣΑΚΥΡΗ ΘΕΟΔΩΡΑ Β-Β´ Δράμας
ΧΑΤΖΗΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ ΘΕΟΛΟΓΟΣ Β-Δ´ Σερρών
ΚΑΡΑΤΖΙΚΗ ΖΑΦΕΙΡΙΑ Β-Α´ Ξάνθης
ΓΡΑΦΑΚΟΥ ΜΑΡΙΑΝΝΑ Β-Α´ Φλωρινας
ΠΑΤΣΙΑΛΙΔΟΥ ΠΑΓΩΝΑ Β-Δ´ Σάμου
(οι συνάδελφοι με κόκκινο είναι επιλαχόντες του ΑΣΕΠ 2006 και διορίστηκαν ως μόνιμοι εκπαιδευτικοί ΠΕ07 στις 15.09.2008 με συμπληρωματικούς διορισμούς)
Η Επιτροπή Ερευνών της Πανελλήνιας Ένωσης
Περισσότερα: Αναπληρωτές - Ωρομίσθιοι
-
Κυριακή 29 Μαρτίου, Συνέλευση Ωρομισθίων Α/θμιας Εκπ/σης στην Αθήνα
Οι Σύλλογοι Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αττικής καλούν σε ανοιχτή συνέλευση τους ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς στα γραφεία της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας (ΔΟΕ) την Κυριακή 29 Μαρτίου, 5 μ.μ. (Ξενοφώντος 15α στο Σύνταγμα):
- Για την ενημέρωση γύρω από τις εξελίξεις και τις παραστάσεις διαμαρτυρίας που πραγματοποιήθηκαν
- Τη δρομολόγηση δράσεων το επόμενο διάστημα για την ικανοποίηση των αιτημάτων μας
- Για τη συντονισμένη παρέμβαση με μαζικές καταγγελίες της σύμβασης στις επιθεωρήσεις εργασίας
- Για την οργάνωση μιας μεγάλης κινητοποίησης ενάντια στην ελαστική εργασία το επόμενο διάστημα.
-
Καταγγελία για τη σύμβαση στα Κέντρα Ξένων Γλωσσών - Τι απαντά το ΔΣ της ΟΙΕΛΕ
ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΣΣΕ ΞΓ 2009 ΠΟΥ ΥΠΕΓΡΑΨΕ ΤΟ ΠΡΟΕΔΡΕΙΟ ΤΗΣ ΟΙΕΛΕ
Το ΔΣ του ΣΕΦΙΕ καταγγέλλει την απαράδεκτη μεθόδευση του προεδρείου της ΟΙΕΛΕ που προχώρησε στην υπογραφή ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗΣ ΣΣΕ ΞΓ με αύξηση 0% και για ΑΟΡΙΣΤΗ διάρκεια.
Σε μια περίοδο που κυβέρνηση και εργοδοσία προσπαθεί να φορτώσει στις πλάτες μας τις επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης, σε μια περίοδο που καθημερινά οι εργαζόμενοι δίνουν την μάχη για αξιοπρεπή δουλειά και διαβίωση έρχεται η ηγεσία της ΟΙΕΛΕ να αποφασίσει “πριν από μας για μας”. Κρίνουν ότι φέτος δεν πρέπει να διεκδικήσουμε καμία αύξηση και υπογράφουν την ΣΣΕ για λογαριασμό μας.
Τα τελευταία χρόνια η εργοδοσία κάνει συνεχείς προσπάθειες για να απαλλαγεί από τις “ενοχλητικές” ΣΣΕ στα φροντιστήρια ΞΓ και στα ΜΕ. Γι αυτό έχουν σύρει στα δικαστήρια αρκετές φορές τον ΣΕΦΚ και από το 2004 στήσανε εργοδοτικό σωματείο στο χώρο των φροντιστηρίων ΞΓ στο ν. Αττικής. Οι ΣΣΕ που υπογράφει κάθε χρόνο το κίτρινο σωματείο είναι μικρότερες της αντίστοιχης πανελλαδικής ΣΣΕ. Φέτος για πρώτη φορά πέτυχαν οι εργοδότες η σύμβαση αυτή να κηρυχτεί από το Υπουργείο Απασχόλησης υποχρεωτική για τον ν. Αττικής.
Καταγγέλλουμε το προεδρείο της ΟΙΕΛΕ γιατί χωρίς να ζητήσει την γνώμη των πρωτοβάθμιων σωματείων και χωρίς να ενημερώσει κανέναν προχώρησε στα κρυφά στην υπογραφή της ΣΣΕ-αίσχος. Φτάσανε μάλιστα στο σημείο να μη διεκδικήσουν ούτε καν την αύξηση–κοροϊδία 4% που υπέγραψε η ΓΣΕΕ.
Χρειάζεται να γίνει σαφές πως η ΣΣΕ ΞΓ που προέκυψε ήταν αποτέλεσμα της απευθείας συνεννόησης ΟΙΕΛΕ-PALSO κι όχι πρόταση της διαιτησίας του ΟΜΕΔ. Πρέπει να τονιστεί πως αν επιμέναμε μέσω ΟΜΕΔ τουλάχιστο μια αύξηση -πάνω από αυτή της ΓΣΣΕ- θα την παίρναμε, με βάση την πρακτική των τελευταίων χρόνων.
Τέλος να επισημάνουμε πως η απαράδεκτη και ξεπουληματική ενέργεια του προεδρείου της ΟΙΕΛΕ (ΠΑΣΚΕ-ΔΑΚΕ) απέναντι σε χιλιάδες εργαζόμενους στον κλάδο των φροντιστηρίων δημιουργεί ένα αρνητικό προηγούμενο που στο χέρι μας είναι να μην βρει κι άλλους μιμητές. Σίγουρα όμως με τέτοιες πρακτικές η ηγεσία της ΟΙΕΛΕ μπορεί άνετα να διεκδικήσει μια επιφανή θέση στα επιτελεία της κυβέρνησης που θα υλοποιήσουν το επόμενο διάστημα το Πρόγραμμα Σταθερότητας που απαιτεί η ΕΕ για πιο σκληρή λιτότητα απέναντι στους εργαζόμενους.
Η κρισιμότητα αυτών των εξελίξεων και η σφοδρότητα των μέτρων που προωθεί η κυβέρνηση απέναντι στα δικαιώματα μας επιβάλλει τη άμεση, μαζική, αγωνιστική και συντονισμένη δράση του κλάδου στην κατεύθυνση της ανατροπής αυτών των επιλογών.
Άμεσα προτείνουμε
1. ΠΛΑΤΙΑ καμπάνια ενημέρωσης του ΣΕΦΙΕ στα φροντιστήρια ΞΓ και ΜΕ για να γίνουν γνωστές οι τελευταίες εξελίξεις με την ξεπουληματική στάση της ηγεσίας της ΟΙΕΛΕ.
2. ΒΑΣΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ παραμένει η μαζικοποίηση του σωματείου πράγμα που πρέπει να γίνει υπόθεση όλων των συναδέλφων. Μόνο έτσι μπορεί να διεκδικήσουμε αποτελεσματικά και να υπερασπίσουμε ότι έχει ως τα τώρα κατοχυρωθεί.
3. ΑΜΕΣΑ ο ΣΕΦΙΕ θα προχωρήσει στην καταγγελία της ΣΣΕ ΞΓ για Θεσσαλονίκη.
4. Να προχωρήσουμε σε κάλεσμα κοινής παρέμβασης με τους ΣΙΕΛ Αλεξανδρούπολης-Λάρισας- Άρτας-Χανίων και το σωματείο του “Βύρωνα” έτσι ώστε να απαιτήσουμε ΑΜΕΣΑ από την ηγεσία της ΟΙΕΛΕ να ακυρώσει την πανελλαδική σύμβαση-αίσχος και να προχωρήσει στην καταγγελία της.
Τι απαντά το ΔΣ της ΟΙΕΛΕ στις καταγγελίες
-
GI Thessaloniki: Konzert mit Jannis Kormpetis und Triantafyllos Liotis
Liebe Freunde des Goethe-Instituts Thessaloniki,
wir möchten Sie auf das Konzert mit Jannis Kormpetis und Triantafyllos Liotis, das am Montag, dem 27.04.2009, um 20.30 Uhr im Veranstaltungssaal des Goethe-Instituts Thessaloniki, Vassilissis Olgas 66, stattfindet, hinweisen:
http://www.goethe.de/ins/gr/the/ver/de4456547v.htm
Christina Biermann / Programmabteilung
Goethe Institut Thessaloniki
Vas. Olgas 66
546 42 Thessaloniki
Tel.:0030-2310-889 611, Fax: 0030-2310-831 871
e-mail: christina.biermann@thessaloniki.goethe.org
www.goethe.de/thessaloniki -
Καταργείται η μετάφραση και αλλάζει ριζικά η εξέταση της Ξένης Γλώσσας στις πανελλαδικές εξετάσεις από το ακαδημαϊκό έτος 2010-11
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Υπ.Ε.Π.Θ
Σύμφωνα με Υπουργική Απόφαση που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 493Β/18-3-09, από το 2010 και εφ’ εξής αλλάζει ο τρόπος εξέτασης των υποψηφίων στο ειδικό μάθημα της ξένης γλώσσας. Ειδικότερα, το μέρος της εξέτασης που αφορούσε στη μετάφραση ξενόγλωσσου κειμένου στην ελληνική γλώσσα καταργείται. Αντί της μετάφρασης θα ζητείται από τους υποψηφίους να απαντήσουν σε 8-10 ερωτήσεις κλειστού τύπου, με βάση ξενόγλωσσο κείμενο με το οποίο θα διαπιστώνεται η ικανότητα κατανόησης γραπτού λόγου. Με τον τρόπο αυτό θα εξασφαλίζεται πιο αντικειμενική αξιολόγηση στο μάθημα της ξένης γλώσσας. Σημειώνεται ότι η μετάφραση δεν περιλαμβάνεται στο αναλυτικό πρόγραμμα της ξένης γλώσσας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Η εξέταση κάθε ειδικού μαθήματος Ξένης Γλώσσας θα γίνεται από το ακαδημαϊκό έτος 2010-11 ως εξής:
1.ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ
Δίνεται στους υποψήφιους αυθεντικό κείμενο έκτασης περίπου 330−370 λέξεων. Στον αριθμό αυτό προσμετρούνται όλες οι λέξεις συμπεριλαμβανομένων των άρθρων, των προθέσεων, των συνδέσμων κ.λπ. Το περιεχόμενο του κειμένου είναι γενικού ενδιαφέροντος.
Προτιμούνται θέματα σχετικά με την εκπαίδευση, τον επαγγελματικό προσανατολισμό, το περιβάλλον, τις ανθρώπινες σχέσεις, την οικογένεια, τα ταξίδια, τις διακοπές, τα προϊόντα νέας τεχνολογίας, την υγεία, τις διατροφικές συνήθειες και την ψυχαγωγία.
Δίνονται 8−10 ερωτήσεις επί του κειμένου.
α) Οι τρεις−τέσσερις (3−4) πρώτες απαιτούν μια «σύντομη απάντηση». Με τις ερωτήσεις αυτές ελέγχεται η ικανότητα του υποψηφίου να κατανοεί το γενικό νόημα του κειμένου, καθώς και το πεδίο αναφοράς του ή το συγκειμενικό του πλαίσιο (δηλαδή ποιος γράφει σε ποιον και για ποιο σκοπό, πού δημοσιεύεται το κείμενο, κ.λπ.). Kατά τη βαθμολόγηση των σύντομων αυτών απαντήσεων δεν λαμβάνονται υπόψη τα ορθογραφικά και γραμματικά λάθη εφόσον αυτά δεν εμποδίζουν την επικοινωνία, δηλαδή την κατανόηση της απάντησης από το βαθμολογητή.
β) Οι υπόλοιπες είναι του τύπου «πολλαπλή επιλογή», δηλαδή ερωτήσεις που απαιτούν από τον υποψήφιο να επιλέξει μεταξύ τριών (3) δυνατών απαντήσεων. Με τις ερωτήσεις αυτές ελέγχεται η ικανότητα του υποψηφίου να κατανοεί επιμέρους νοήματα του κειμένου, ρητά ή υπαινικτικά διατυπωμένα.
Η κατανόηση γραπτού λόγου βαθμολογείται με τριάντα (30) μονάδες στην 100βαθμη κλίμακα, οι οποίες κατανέμονται στην κάθε ερώτηση με απόφαση της Κεντρικής Επιτροπής Ειδικών Μαθημάτων.
2.ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΕΠΙΓΝΩΣΗ
Δίνονται τρεις (3) δραστηριότητες/ασκήσεις με στόχο τον έλεγχο της ικανότητας του υποψηφίου να χρησιμοποιεί τη γλώσσα με τρόπο ορθό και κατάλληλο για την κάθε περίσταση. Η κάθε δραστηριότητα/άσκηση περιλαμβάνει πέντε (5) ερωτήσεις. Ειδικότερα ελέγχονται:
α) Η λεξιλογική ικανότητα (επίγνωση σε επίπεδο λέξης). Με τη δραστηριότητα/άσκηση αυτή ελέγχεται αν ο υποψήφιος χρησιμοποιεί τις κατάλληλες λέξεις από άποψη σημασίας, κρίνοντας από τα συμφραζόμενα, με τρόπο ορθό από άποψη γραμματικής. Τύπος εξέτασης: «συμπλήρωση» ή/και «αντιστοίχιση».
β) Η γραμματική ικανότητα (επίγνωση σε επίπεδο πρότασης). Με τη δραστηριότητα/άσκηση αυτή ελέγχεται αν ο υποψήφιος χρησιμοποιεί τη γλώσσα με γραμματική ορθότητα στο επίπεδο της πρότασης. Τύπος εξέτασης: «συμπλήρωση».
γ) Η πραγματολογική ικανότητα (επίγνωση σε επίπεδο κειμένου). Με τη δραστηριότητα/άσκηση αυτή ελέγχεται αν ο υποψήφιος είναι σε θέση να χρησιμοποιεί τα στοιχεία εκείνα που εξυπηρετούν τη συνοχή και συνεκτικότητα του λόγου. Τύπος εξέτασης: «αντιστοίχιση» ή/και «τοποθέτηση στη σωστή σειρά».
Οι δραστηριότητες/ασκήσεις με τις οποίες ελέγχεται η γλωσσική επίγνωση δεν έλκονται υποχρεωτικά από το κείμενο της εξέτασης.
Η γλωσσική επίγνωση βαθμολογείται με τριάντα (30) μονάδες στην 100βαθμη κλίμακα, οι οποίες κατανέμονται ισότιμα σε κάθε ερώτηση δηλαδή δύο (2) μονάδες κάθε ερώτηση.
3.ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ
Δίνεται στους υποψήφιους ένα θέμα και τους ζητείται να συντάξουν, στην ξένη γλώσσα, κείμενο έκτασης περίπου 180−200 λέξεων.
Στον αριθμό αυτό προσμετρούνται όλες οι λέξεις συμπεριλαμβανομένων των άρθρων, των προθέσεων, των συνδέσμων, κ.λπ. Το θέμα διατυπώνεται κατά τέτοιον τρόπο, ώστε να προσδιορίζεται με σαφήνεια τόσο η γενική περίσταση επικοινωνίας (δηλαδή με ποια ιδιότητα γράφει ο υποψήφιος, σε ποιον απευθύνεται, ποια σχέση υποτίθεται ότι έχουν μεταξύ τους, κ.λπ.), όσο και η λεκτική/ές πράξη/εις που πρέπει να αναπτύξει ο υποψήφιος (π.χ. να χαιρετήσει, να περιγράψει κάτι, να διηγηθεί κάτι που συνέβη, να διατυπώσει μιαν άποψη ή επιχειρήματα για κάτι, κ.λπ.). Η παραγωγή γραπτού λόγου μπορεί να είναι περιγραφή ή/και διήγηση ή/και έκφραση άποψης ή/και διατύπωση επιχειρηματολογίας.
Το θέμα της παραγωγής γραπτού λόγου δεν πρέπει να έχει συνάφεια με το περιεχόμενο του κειμένου το οποίο δίνεται για την κατανόηση του γραπτού λόγου.
Η παραγωγή γραπτού λόγου βαθμολογείται με σαράντα (40) μονάδες στην 100βαθμη κλίμακα.
-
Ημερίδα της Σχ. Συμβούλου Γιάννας Κερκινοπούλου στη Δυτική Θεσ/νίκη την Πέμπτη 26/3
ΠΡΟΣ
τις/τους εκπαιδευτικούς Γερμανικής Δημοτικών, Γυμνασίων και Λυκείων της Δ/νσης Α/θμιας & Β/θμιας Εκπ/σης Δυτ. Θεσ/νίκης
Liebe Kolleginnen und liebe Kollegen!
Σας προσκαλώ στην ημερίδα που θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη, 26.03.2009, 12.00 - 14.30 στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων της Δ/νσης Δ.Ε. Δυτ. Θεσσαλονίκης, Κολοκοτρώνη 22 στη Σταυρούπολη, με θέματα:
«Διδακτική της Φωνητικής – Φωνολογίας μέσα από παιχνίδι και τραγούδι»
(ομιλήτρια: κα Vavatzidis Karin, καθηγήτρια Γερμανικών - επιμορφώτρια)
και
«Επιλογή θεμάτων Προαγωγικών και Απολυτήριων Εξετάσεων»
(ομιλήτρια: κα Κερκινοπούλου Γιάννα – σχολική σύμβουλος Γερμανικής)