Αρχείο 2005 - 2017
-
ΑΓΓΕΛΙΑ
Πωλείται Κ.Ξ.Γ. στην Θεσσαλονίκη, στην περιοχή Συνδίκα με Β. Όλγας. Το φροντιστήριο είναι εν λειτουργία, νόμιμα αδειοδοτημενό από ΕΟΠΠΕΠ και με ένα ικανοποιητικό μαθητολόγιο. Είναι πλήρως εξοπλισμένο και έτοιμο να το αναλάβει κάποιος ακόμα και από αυτήν την χρονιά.
-
Vortrag der Präsidentin des Panhellenischen DeutschlehrerInnenverbandes Stephanie Bettina Alwine Thiele im deutsch-griechischen Verein Philadelphia: "Der Deutschunterricht im griechischen Schulwesen"
Die Präsidentin des Panhellenischen DeutschlehrerInnenverbandes (PDV) Stephanie Bettina Alwine Thiele gestaltet den Klubabend im deutsch-griechischen Verein Philadelphia, am Mittwoch, dem 8. Februar 2017, um 19.30 Uhr. Frau Thiele berichtet in einem offenen Gespräch darüber, wie es mit dem Deutschunterricht an Grundschulen, Gymnasien und Lyzeen zu Beginn des Jahres 2017 aussieht.
-
Επιστημονικές Ενώσεις Γαλλικής-Γερμανικής & Πληροφορικής: Ενημέρωση για τη συνάντηση με υπηρεσιακούς παράγοντες του ΥΠ.Π.Ε.Θ.
Την Τρίτη 07.02.2017 τα Δ.Σ. των Επιστημονικών Φορέων των εκπαιδευτικών Γαλλικής και Γερμανικής Φιλολογίας & Πληροφορικής, είχαν διαδοχικές συναντήσεις με υπηρεσιακούς παράγοντες του ΥΠ.Π.Ε.Θ., προκειμένου να διευκρινίσουν διάφορες πτυχές των θεμάτων αιχμής, αναφορικά με το υπηρεσιακό και εργασιακό καθεστώς των μεταταγμένων συναδέλφων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
-
Βραβείο Καθηγητή Γερμανικών 2017
Η Πρεσβεία της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας προκηρύσσει εφέτος για δωδέκατη φορά το διαγωνισμό για το «Βραβείο Καθηγητή Γερμανικών». Το βραβείο απονέμεται σε καθηγητές και καθηγήτριες της γερμανικής γλώσσας για τις εξαιρετικές τους επιδόσεις σε σχολεία γενικής εκπαίδευσης. Θα απονεμηθούν τρία βραβεία και περισσότεροι έπαινοι στους διακριθέντες. Τα βραβεία που απονέμονται είναι ένα πρόγραμμα επίσκεψης και παρακολούθησης μαθημάτων σε σχολείο της Γερμανίας επιχορηγούμενο από τη Γερμανική Παιδαγωγική Υπηρεσία Ανταλλαγών (PAD), ένα σεμινάριο επιμόρφωσης στη Γερμανία διάρκειας μίας εβδομάδας, επιχορηγούμενο από το Ινστιτούτο Γκαίτε Αθηνών (Goethe-Institut Athen), τεχνολογικός εξοπλισμός για τη διεξαγωγή του μαθήματος των Γερμανικών, καθώς και διδακτικό υλικό για τη διαμόρφωση του. Οι καθηγητές καλούνται να επιλέξουν μόνοι τους το θέμα με το οποίο θα συμμετάσχουν στο διαγωνισμό. Υποβολή υποψηφιοτήτων έως τις 31 Μαρτίου 2017.
-
Αποφάσεις του Δ.Σ. της ΠΕΚΑΓΕΠΕ για το Aktuell – Η νέα Συντακτική Επιτροπή
Το Διοικητικό Συμβούλιο της Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών Γερμανικής Γλώσσας Π.Ε. πραγματοποίησε δύο διαδοχικές συνεδριάσεις στην Αθήνα, την Παρασκευή 20.01.2017 και το Σάββατο 28.01.2017 αντίστοιχα. Στην τελευταία συνεδρίαση συμμετείχε και ο Πρόεδρος του Παραρτήματος Βορείου Ελλάδος της ΠΕΚΑΓΕΠΕ Σλίμπας Πάκης. Μεταξύ των θεμάτων που συζητήθηκαν ήταν και το θέμα του ψηφιακού περιοδικού Aktuell. Με βάση τη συσσωρευμένη εμπειρία αποφασίστηκαν τα εξής:
-
Προτάσεις και εκπαιδευτικό υλικό στη Γερμανική γλώσσα για αξιοποίηση στο πλαίσιο της Θεματικής Εβδομάδας στα Γυμνάσια
Με αφορμή τον προγραμματισμό και την προετοιμασία δραστηριοτήτων στο πλαίσιο υλοποίησης της Θεματικής Εβδομάδας Ενημέρωσης και Ευαισθητοποίησης σε ζητήματα Διατροφής, Εθισμού-Εξαρτήσεων και Έμφυλων Ταυτοτήτων κατά το σχολικό έτος 2016-2017, στα επισυναπτόμενα αρχεία θα βρείτε σχετικό υλικό που μας απέστειλαν οι Σχολικές Σύμβουλοι Γερμανικής κ.κ. Γ. Κερκινοπούλου και Σ. Παπαδημητρίου.
-
Η ΟΙΕΛΕ καταγγέλλει: Σε κίνδυνο τα απολυτήρια των μαθητών στον «Ελληνογερμανικό Σύνδεσμο - Neue Schule Athen»
Σε κίνδυνο βρίσκεται η έκδοση των προαγωγικών και απολυτήριων τίτλων των μαθητών του ιδιωτικού εκπαιδευτηρίου «Ελληνογερμανικός Σύνδεσμος - Neue Schule Athen». Όπως καταγγέλλει η ΟΙΕΛΕ, η διοίκηση του σχολείου “παίζει” με το μέλλον δεκάδων παιδιών και με τα χρήματα των γονέων, αφού αρνείται να επιτρέψει την επιστροφή στα διδακτικά καθήκοντα εκπαιδευτικών των οποίων οι καταγγελίες σύμβασης κρίθηκαν άκυρες.
-
Γ. Κερκινοπούλου: Οδηγίες σχετικά με την αξιολόγηση της Γερμανικής στο Γυμνάσιο κατά τη διάρκεια των τετραμήνων για το σχολικό έτος 2016-2017
Από τη Σχολική Σύμβουλο κ. Γ. Κερκινοπούλου λάβαμε αναλυτικό υλικό (μεταξύ των άλλων δείγματα θεμάτων για την Α και Β Γυμνασίου σε μορφή αρχείων .word και τρία ηχητικά αρχεία) καθώς και οδηγίες σχετικά με την αξιολόγηση της Γερμανικής στο Γυμνάσιο κατά τη διάρκεια των τετραμήνων για το σχολικό έτος 2016-2017.
-
Οι αποσπάσεις των μονίμων εκπαιδευτικών Γερμανικής Φιλολογίας σε ΠΥΣΔΕ/ΠΥΣΠΕ και φορείς – ΣΥΝΕΧΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ (19.01.2017)
Ανακοινώθηκε η απόσπαση δύο εκπαιδευτικών Γερμανικής Φιλολογίας της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε θέσεις Υποδιευθυντών Δημόσιων Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (Δ.Ι.Ε.Κ.).
-
G-I Athen: Deutschlehrertagung am 19.03.2017, Konferenz zur Mehrsprachigkeit
Die Konferenz will einen Beitrag leisten zur Bekanntmachung und Unterstützung mehrsprachigkeitsdidaktischer Ansätze, mit dem Ziel, das schulische Fremdsprachenlernen effizienter zu machen. Dazu gehört auch, dass sprachliche Heterogenität durch unterschiedliche Herkunftssprachen in den Klassen nicht länger als Problem, sondern als Vorteil im Fremdsprachenunterricht betrachtet wird: als ein Fundus von Sprachkenntnissen und Spracherwerbsstrategien, der bewusst genutzt werden kann für den Erwerb der neuen Sprache. Die Einreichung von Beiträgen ist noch bis zum 27.01.2017 möglich.
-
Σ. Παπαδημητρίου: Αξιολόγηση μαθητών Γυμνασίου στην Ξένη γλώσσα
Από τη Σχολική Σύμβουλο Γερμανικής κ. Σ. Παπαδημητρίου λάβαμε υλικό για την αξιολόγηση μαθητών Γυμνασίου στην Ξένη γλώσσα. Πρόκειται για ένα αναλυτικό κείμενο οδηγιών και ένα ξεχωριστό αρχείο με παραδείγματα αξιολόγησης της Γερμανικής γλώσσας ανά επίπεδο (Α1-, Α1, Α1+).
-
Πρακτική Άσκηση των φοιτητών του TΓΓΦ του Α.Π.Θ. σε σχολεία Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής και Δυτικής Θεσσαλονίκης
Αγαπητοί/ές συνάδελφοι,
σας ευχόμαστε ολόψυχα καλή και δημιουργική χρονιά με υγεία και δύναμη!
Όπως ήδη γνωρίζετε, οι φοιτητές και οι φοιτήτριες του 8ου εξαμήνου του Τμήματος Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης φέτος, όπως και κάθε χρόνο, έχουν τη δυνατότητα να ασκηθούν κατά το εαρινό εξάμηνο σε σχολεία της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Ανατολικής και της Δυτικής Θεσσαλονίκης. -
Ημερίδες Ινστιτούτου ÖSD Ελλάδας σε Αθήνα (05.02.) και Θεσσαλονίκη (19.02.)
Δύο Ημερίδες οργανώνει το Ινστιτούτο ÖSD Ελλάδας το Φεβρουάριο 2017:
Την Κυριακή 5 Φεβρουαρίου θα διεξαχθεί η 4η Ετήσια Ημερίδα του Ινστιτούτου ÖSD Ελλάδας στη Σχολή Μωραΐτη στην Αττική.
Tην Κυριακή 19 Φεβρουαρίου θα πραγματοποιηθεί η 1η Ετήσια Ημερίδα του Ινστιτούτου ÖSD Ελλάδας στο Porto Palace Hotel στη Θεσσαλονίκη.
Οι ημερίδες πραγματοποιούνται με τη συνεργασία των ΤΓΓΦ του ΕΚΠΑ και του ΑΠΘ, της ΠΕΚΑΓΕΠΕ καθώς και με τη συμμετοχή όλων των εκδοτικών οίκων γερμανικών διδακτικών βιβλίων και των γερμανικών βιβλιοπωλείων. -
Εξέταση σοβαρότατων καταγγελιών για τη λειτουργία του εκπαιδευτηρίου Neue Schule Athen από τις υπηρεσίες του ΥΠ.Π.Ε.Θ. ζητεί η Ο.Ι.Ε.Λ.Ε. (15.01.2017)
Ένα ακόμη κρούσμα άρνησης εφαρμογής της νομοθεσίας και πιο συγκεκριμένα του Ν. 4415/2016 παρατηρήθηκε στο ιδιωτικό εκπαιδευτήριο Neue Schule Athen, σύμφωνα με καταγγελία της ΟΙΕΛΕ. Δύο εκπαιδευτικοί, η μία συνάδελφος Γερμανικής Φιλολογίας, των οποίων καταγγέλθηκε η σύμβαση και η απόλυσή τους κρίθηκε παράνομη ως καταχρηστική από το ΚΥΣΠΕ προσήλθαν στις 13/01/2017 στο σχολείο για να αναλάβουν υπηρεσία. Η ιδιοκτησία του σχολείου αρνήθηκε να αναλάβουν οι εκπαιδευτικοί τα διδακτικά τους καθήκοντα, παραβιάζοντας έτσι το άρθρο 28 του Ν. 4415/2016.
-
Οδηγίες για την αξιολόγηση των ξένων γλωσσών στο Γυμνάσιο κατά τη διάρκεια των τετραμήνων για το σχολικό έτος 2016-2017 από το ΥΠ.Π.Ε.Θ (03.01.2017)
Μετά από σχετική εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (πράξη 46/24-11-2016 του Δ.Σ) σας αποστέλλουμε τις παρακάτω οδηγίες σχετικά με την αξιολόγηση των ξένων γλωσσών στο Γυμνάσιο κατά τη διάρκεια των τετραμήνων για το σχολικό έτος 2016-2017. Οι οδηγίες και προδιαγραφές (κατανομή βαθμολογίας, αριθμός δοκιμασιών, αριθμός ερωτημάτων, αδίδακτα κείμενα κ.ά.) που αναφέρονται στην παρ. 3 του άρθρου 17 του Π.Δ. 126/2016 (ΦΕΚ Α΄ 211/11-11-2016) αφορούν στην περίπτωση των γραπτών ανακεφαλαιωτικών εξετάσεων στις ξένες γλώσσες. Ωστόσο, ο τύπος αυτός του διαγωνίσματος ενδείκνυται να χρησιμοποιηθεί και για την αξιολόγηση της επίδοσης των μαθητών/τριών στη διάρκεια του τετραμήνου (ωριαία – ολιγόλεπτα διαγωνίσματα). Επειδή, όμως, ο έλεγχος των παραπάνω ικανοτήτων απαιτεί χρονική διάρκεια μεγαλύτερη από αυτή της μίας διδακτικής ώρας, η κατανομή των δοκιμασιών και το επίπεδο γλωσσομάθειας αγγλικής, γαλλικής, γερμανικής και ιταλικής που αυτές ελέγχουν κάθε φορά εναπόκειται στην κρίση των εκπαιδευτικών.