DaF in Griechenland

Mitglied Werden!

Αρχείο 2005 - 2015

Ανακοίνωση ΔΟΕ για τα προβλήματα της εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών στη Γερμανία

Αθήνα 20/5/2008
Προς τα Μ.Μ.Ε.
(συντάκτες εκπ/κού ρεπορτάζ)

KOIN: Συλλόγους Εκπ/κών Π.Ε.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Πραγματοποιήθηκαν χθες διαδοχικές συναντήσεις αντιπροσωπείας του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. και της Παγγερμανικής (των Συλλόγων Εκπαιδευτικών Π.Ε. της Γερμανίας) με τον Διευθυντή του Γραφείου του Υφυπουργού Οικονομικών κ.Παπαδουλάκη και τον Ειδικό Γραμματέα της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Παλιννοστούντων και Ομογενών Ελλήνων, κ. Συρίγο με θέμα τα προβλήματα της Εκπαίδευσης και των Εκπαιδευτικών στη Γερμανία.

Τόσο από το Υπουργείο Οικονομικών, όσο και από το Υπουργείο Παιδείας οι απαντήσεις που πήρε η Δ.Ο.Ε. και οι εκπρόσωποι των Συλλόγων της Γερμανίας ήταν το λιγότερο απογοητευτικές, καθώς παρ’ ότι τα αιτήματα των εκπαιδευτικών είναι χρόνια και γνωστά, εν τούτοις η επίλυσή τους παραπέμφθηκε συνολικά στο μέλλον.

Αποκαλύφθηκε ότι το κύριο χαρακτηριστικό της μέριμνας της Ελληνικής Πολιτείας για την Εκπαίδευση στο εξωτερικό είναι αποκλειστικά η διαχείριση της υφιστάμενης κατάστασης και σε καμία περίπτωση η αναβάθμισή της ή έστω η ανάληψη κάποιων σχετικών πρωτοβουλιών.

Η περσινή εξαγγελία για αύξηση του επιμισθίου του εξωτερικού κατά 9% αποδείχθηκε με τον πιο επίσημο τρόπο, ότι ήταν απλά προεκλογική εξαγγελία, καθώς τώρα θα ξεκινήσει ο οικονομικός προϋπολογισμός της, εφόσον τέτοιος δεν υπάρχει στο Υπουργείο Οικονομικών. Συνολικά τα οικονομικά αιτήματα θα αντιμετωπιστούν μέσα από ενδελεχή μελέτη του κόστους , που αυτά θα προκαλέσουν στη γενικότερη οικονομική πολιτική της Κυβέρνησης.

Το Υπουργείο Παιδείας παραμένει ουσιαστικά αμέτοχο στα προβλήματα της Εκπαίδευσης και των Εκπαιδευτικών στη Γερμανία, καθώς ο Ειδικός Γραμματέας δεν έχει ενημερωθεί επί του συνόλου των ευθυνών του απέναντι σ’ αυτή την ευαίσθητη πτυχή της Εκπαίδευσης και οι όποιες πρωτοβουλίες του εξαντλούνται στην αποσπασματική διαχείριση και την άκρατη υποσχεσιολογία για επίλυση των προβλημάτων στο μέλλον. Προφανώς η ηγεσία του ΥΠ.Ε.Π.Θ. αποκηρύσσει τη μέχρι την ανάληψη των καθηκόντων της υφιστάμενη πολιτική θέτοντας ως αφετηρία την ημερομηνία ανάληψης των κυβερνητικών ευθυνών της.

Ο εμπαιγμός τον οποίο επεφύλασσε με την πολιτική της για εκπαιδευτικούς και γονείς της Γερμανίας τόσο η κ. Γιαννάκου, όσο και ο κ. Στυλιανίδης αγγίζει, πλέον, τα όρια του κυνισμού.

Ο Ειδικός Γραμματέας ενημέρωσε την αντιπροσωπεία της Δ.Ο.Ε. και τους εκπροσώπους της Παγγερμανικής ότι δεν προβλέπεται αλλαγή του υφιστάμενου νομικού καθεστώτος αλλά περιοδική κατάθεση τροπολογιών (47 στο σύνολο) αρχής γενομένης από το καλοκαίρι.

Χαρακτηριστική αποστροφή του λόγου του, η ευγνωμοσύνη προς την Κυβέρνηση του κρατιδίου της Βαυαρίας, η οποία πληρώνει το επιμίσθιο των Ελλήνων Εκπαιδευτικών, αλλά και η εκκωφαντική σιωπή του για την απαίτηση εκ μέρους της χρηματοδοτούσας πλευράς να ορίζει τα μαθήματα που θα γίνονται στη γερμανική, αλλά και η υποβάθμιση των τίτλων του ελληνικού Λυκείου έναντι του αντίστοιχου γερμανικού, γεγονός που αυξάνει την εγγενή ταξικότητα του γερμανικού εκπαιδευτικού συστήματος εις βάρος των παιδιών των μεταναστών.

Στα ειδικότερα θέματα που έβαλαν οι εκπρόσωποι της Παγγερμανικής ο Ειδικός Γραμματέας απαντούσε στερεότυπα ότι «θα τα δει» ή παρέπεμπε στις προαναφερθείσες υπό κατάθεση τροπολογίες.

Για την ανάγκη επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών του εξωτερικού παρέπεμψε στα προβλεπόμενα από το νόμο, παραγνωρίζοντας την αδυναμία των διοικητικών στελεχών να σταθούν παιδαγωγικά ως βοηθοί και αρωγοί του εκπαιδευτικού.

Στις καταγγελίες των Εκπαιδευτικών για τον αυταρχισμό και την πρωτοφανή προσπάθεια χειραγώγησής τους εκ μέρους των Συντονιστών Εκπαίδευσης αρκέστηκε να ζητήσει ενυπόγραφες προσωπικές καταγγελίες, παρ’ ότι άφησε να εννοηθεί ότι γνωρίζει τουλάχιστον κάποιες από τις επιδόσεις τους.

Όλα τα παραπάνω είναι αποτέλεσμα της κεντρικής πολιτικής που τους τοποθετεί ως τοπικούς υπουργίσκους και αποτελούν πολλές φορές μοχλό προώθησης των ρουσφετολογικών και πελατειακών σχέσεων.

Στην προαναγγελία κινητοποιήσεων εκ μέρους των Εκπαιδευτικών της Γερμανίας, απάντησε προκλητικά ότι το ίδιο του είχαν πει και σε προηγούμενη συνάντησή τους, αμφισβητώντας ευθέως τη δυνατότητα πραγματοποίησής τους.

Το συμπέρασμα από τη συνάντηση με τους εκπροσώπους της Κυβέρνησης ήταν το ίδιο μ’ εκείνο που έβγαλαν οι εκπαιδευτικοί μετά το μεγαλειώδη απεργιακό αγώνα τους το 2006 :

· Η Κυβέρνηση δεν θέλει και δεν προτίθεται να λύσει τα προβλήματα της Εκπαίδευσης και των Εκπαιδευτικών, τους οποίους μόνιμα εμπαίζει.

· Η εκπαίδευση και τα προβλήματά της δεν αποτελούν προτεραιότητά της παρά μόνο, όταν μπορούν να χρησιμοποιηθούν αποπροσανατολιστικά στην κοινή γνώμη.

· Οι όποιες πρωτοβουλίες της ληφθούν στο μέλλον θα αφορούν στον κατευνασμό αντιδράσεων και όχι στην αλλαγή της υφιστάμενης πολιτικής.

· Η απαξίωση της Εκπαίδευσης και των Εκπαιδευτικών, η αποσπασματικότητα και προχειρότητα της πολιτικής, ο εμπαιγμός με τη συνεχή παραπομπή στο μέλλον της επίλυσης των όποιων προβλημάτων, δεν επιτρέπει ούτε εφησυχασμό ούτε δυστυχώς ελπίδα για αλλαγή πολιτικής στην κατεύθυνση των πραγματικών αναγκών. Όλα τα παραπάνω εντάσσονται στη γενικότερη αντιεκπαιδευτική – ταξική πολιτική της υποβάθμισης της Δημόσιας Εκπαίδευσης μέσα από τις περικοπές και την αποδόμηση του δημόσιου χαρακτήρα της Εκπαίδευσης.

Μετά τα παραπάνω, η Δ.Ο.Ε. δεσμεύεται ότι θα συνεχίσει να στηρίζει με κάθε μέσον τις πρωτοβουλίες των Συλλόγων της Γερμανίας αλλά και του εξωτερικού γενικότερα για την αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευση στα ελληνόπουλα του εξωτερικού.

Από τη Δ.Ο.Ε.