DaF in Griechenland

Mitglied Werden!

Αρχείο 2005 - 2015

3ο Σταυροδρόμι Γλωσσών και Πολιτισμών

 
Η Παιδαγωγική Σχολή στο ΑΠΘ διοργανώνει το 3ο Σταυροδρόμι Γλωσσών και Πολιτισμών στις 30 και 31 Μαΐου 2014,  στον Πύργο της Παιδαγωγικής.

Το πρόγραμμα του 3ου Σταυροδρομιού Γλωσσών και Πολιτισμών έχει ως εξής:

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ/FRIDAY 30 ΜΑΙΟΥ/MAY 2014

09:00 – 10:00 Εγγραφές – Χαιρετισμοί-Registration
Μένη Τσιτουρίδου, Κοσμητόρισσα Παιδαγωγικής Σχολής Α.Π.Θ., Μαριάννα Τζεκάκη, Πρόεδρος ΤΕΠΑΕ, ΑΠΘ, Ρούλα Τσοκαλίδου, Αναπ.Καθηγήτρια ΤΕΠΑΕ, ΑΠΘ & επιστ. υπεύθυνη ‘Πολύδρομο’

10:00 – 12:00 Συνεδρία A Session
Συντονισμός/Chair: Roula Tsokalidou
Multilingual Children’s Literature: From Translation to Translanguaging, Developing new approaches to multiliteracy
Christine Hélot

Beyond language borders to translanguaging: challenging social and educational norms
Roula Tsokalidou

Greek as a marker of identity in Melbourne, Australia
Maria Avgoulas & Rebecca Fanany

Negotiating the place of Turkish as an MFL in Greek-Cypriot secondary education
C. Charalambous, P. Charalambous & Ben Rampton

12:00 – 12:30 Διάλειμμα/Coffee Break

12:30 – 14:30 Συνεδρία B Session
Συντονισμός/Chair: Aspa Chatzidaki
Preparing future teachers for dealing with classroom diversity
Aspa Chatzidaki

Aspects of work in bilingual specific conditions
Valentina Çela & Musa Kraja

Promoting intergenerational communication through reading picturebooks
Sofia Gavriilidis

The creation of identity texts by Roma students
E. Skourtou, V. Kourtis-Kazoullis & X. Lambrou

14:30 – 17:00 Διάλειμμα για γεύμα/Lunch Break

17:00-21:00 Parallel ECML Workshop for educators members of ‘Polydromo’ Group
Παράλληλο Εργαστήρι ECML για εκπαιδευτικούς μέλη της ομάδας ‘Πολύδρομο’
(ΠΟΛΥ.ΣΤ.ΕΚ.Ι-POLY.ST.EK.I)
Presentation of the ECML project ‘Collaborative Community Approach to Migrant Education’ and an interactive approach towards the production of multimodal, multilingual educational practices

17:00 – 18:30 Συνεδρία Γ/ Session C
(10ος όροφος Πύργου/10th floor of Tower)
Συντονισμός/Chair: Αγγελική Κοιλιάρη

Γλωσσική Εκμάθηση και Διδασκαλία σε Πολυπολιτισμικά Περιβάλλοντα: Πώς θα ενσωματώσουμε τη γλωσσική απόκλιση και γλωσσική ποικιλία στην τάξη
Μαρίνα Τζακώστα

Απόψεις εκπαιδευτικών για την Δι/Πολυγλωσσία και Διαγλωσσικότητα ως (διδακτική) πράξη: Συγκριτική έρευνα στην Ελλάδα και στη Γερμανία
Σοφία Αναστασιάδου & Αργυρώ Παναγιωτοπούλου


Ζητήματα γλωσσικής πολιτικής και ιδεολογίας για την ελληνική γλώσσα
Μαρία Παρασκευά

Η Κριτική Παιδαγωγική στην Εκμάθηση και Διδασκαλία των Ξένων γλωσσών: Μια μελέτη για την εφαρμογή της Μετασχηματίζουσας μάθησης του Mezirow στην εκμάθηση και διδασκαλία της αγγλικής ως Γ2
Ελεωνόρα Πασσαλίδου & Χρυσούλα Τοσουνίδου

Σχολικές συμπράξεις υπέρ της ανάδειξης της πολυγλωσσίας και των μειονοτικών γλωσσών
Χαρά Λιάκου

18:30 – 19:00 Διάλειμμα /Coffee Break

19:00 – 21:00 Δ’ Συνεδρία/Session D
(10ος όροφος Πύργου/10th floor of Tower)
Συντονισμός/Chair: Αναστασία Γκαϊνταρτζή

Η διαπολιτισμική ενσυνείδηση στην εκπαίδευση. Μια εμπειρική διερεύνηση στην Κύπρο
Άννα Χατζηπαναγιωτίδη & Βαρβάρα Αβραμίδου

Γιατί επιλέγουμε τη δίγλωσση εκπαίδευση’: ερευνώντας ένα πρόγραμμα ελληνο-γερμανικής εκπαίδευσης μέσα από τα μάτια των μαθητών του
Σοφία Καρατζά & Παναγιώτα Χαραλάμπους


Οι κοινωνιογλωσσικοί και οι εκπαιδευτικοί παράγοντες που επηρεάζουν τη διγλωσσία στο Ν. Ροδόπης: συγκριτική μελέτη ανάμεσα στις δίγλωσσες ομάδες μειονοτικών και παλιννοστούντων από την Ε.Σ.Σ.Δ
Χρύσα Χαλκοπούλου

Διδακτική της Αγγλικής Γλώσσας στα ΙΕΚ: από την εκπαιδευτική πολιτική στη διδακτική πράξη
Συμεών Νικολιδάκης & Καλλιόπη Τσάνταλη

19:00 – 21:00 Ε’ Παράλληλη Συνεδρία/ Parallel Session E
(Ισόγειο Πύργου/Groundfloor of Tower)
Συντονισμός/Chair: Σοφία Γαβριηλίδου

Ο ρόλος της λογοτεχνίας στη διδασκαλία της Νέας Ελληνικής ως Δεύτερης ή Ξένης Γλώσσας
Στέλλα Νεστοράτου

Δίγλωσση σειρά εκμάθησης της ελληνικής ως ξένης γλώσσας
Ε. Γεωργαντζή, Ε. Ραυτοπούλου & Λ. Βάσκα-Παϊδούση

Αξιοποιώντας το ιστορικό περιεχόμενο των εθνικών επετείων ως γνωστικό αντικείμενο για τη γλωσσική διδασκαλία σε μεικτές τάξεις: μία διδακτική προσέγγιση για τη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας ως δεύτερης με βάση το περιεχόμενο
Θεοδώρα Αγάπογλου & Μαριάνα Καπετανίδου

Γλωσσική Οικολογία στην Πολυπολιτισμική Τάξη των Ξένων Γλωσσών
Ευαγγελία Βώβου

Το φύλο και ο σεξισμός στη γλώσσα
Παρισσάτιδα Χριστοφορίδου & Χρυσούλα Ζιώγα

Η ιστορία της γαλλικής γλώσσας και του γαλλικού πολιτισμού μέσα από τα τραγούδια και τη μουσική τους
Χαρούλα Χατζημιχαήλ


ΣΑΒΒΑΤΟ/SATURDAY 31 ΜΑΙΟΥ/MAY 2014


09:30 – 12:00 Συνεδρία A Session
Συντονισμός/Chair: Δήμητρα Κογκίδου
Γιατί ακούγεται προκλητικό ή υπερβολικό «η κοσμητόρισσα ή βουλεύτρια» και όχι «η μαγείρισσα ή χορεύτρια»; - Λαμβάνει υπόψη του το εκπαιδευτικό μας σύστημα την αναγκαιότητα της μη σεξιστικής γλώσσας;
Δήμητρα Κογκίδου

Αλληλεπιδράσεις δασκάλων και παιδιών μεταναστών στη σχολική τάξη
Δήμητρα Προβελεγγίου & Σούλα Μητακίδου

Εκπαιδευτική πολιτική για τις ξένες γλώσσες σε περίοδο οικονομικής κρίσης: Από τη συναρθρωτική πολιτική πρακτική στην επιλεκτική θέσμιση
Ευαγγελία Καλεράντε

Η διδασκαλία της ελληνικής ως ξένης/δεύτερης γλώσσας σε παιδιά πρώιμης παιδικής ηλικίας: ζητήματα γλωσσικής πολιτικής και εφαρμογής
Ά. Κοκκινίδου, Θ. Αλεξίου & Θ. Ρουσουλιώτη

Υδρογλωσσολογία: ένα σχέδιο εργασίας για την πολυγλωσσική αφύπνιση στη Στ’ τάξη του Δημοτικού Σχολείου
Σ. Καμαρούδης, Μ. Ζωγράφος & Θ. Μαλέτσκος

12:00 – 12:30 Διάλειμμα/Coffee Break

12:30 – 14:30 Συνεδρία B Session
Συντονισμός/Chair: Christine Helot
Collaborative Community Approach to Migrant Education: a project that explores new ways to enhance young migrants' education by developing stronger links between schools, the home and local partners
Vicky Macleroy & Andrea Young

Econolang: A Greek-French research project
on the impact of financial crisis on languages.
G. Androulakis, R. Kitsiou & Z. Liveranou

A study on primary school children learning English as an L3 in Greece; A profile of the more successful L3 learners and the most influential factors towards their making
Fotini Anastassiou & Georgia Andreou

Traslanguaging in the teaching of a foreign language: The creation of a children’s multilingual dictionary
Anastasia Gkaintartzi

Narration of stories from different countries and continents
Aφήγηση παραμυθιών από διαφορετικές χώρες και ηπείρους
Action Art/Εικαστική Δράση

14:30 -17:00 Διάλειμμα για γεύμα/Lunch Break

17:00 – 18:30 Συνεδρία Γ/ Session C
(10ος όροφος Πύργου/10th floor of Tower)
Συντονισμός/Chair: Κωστής Τσιούμης

Γλωσσική Πολιτική: To διακύβευμα της πολυγλωσσίας στην Εκπαίδευση
Αγγελική Κοιλιάρη

Προφορική ιστορία στους Λόφους της Φλώρινας και γλωσσικές πρακτικές
Ι. Βαμβακίδου, Α. Κυρίδης, Α. Σολάκη & Α. Τσιγλόπουλος

Τα δημόσια μνημεία στη Φλώρινα: Στρατηγικές διδασκαλίας σε αλλόγλωσσους μαθητές προσχολικής ηλικίας
Ι. Βαμβακίδου, Α. Κατσάκη, Μ. Μηλώση & Γ. Ψωμαδάκης

Γλωσσική πολιτική και πολυπολιτισμικότητα στο Μεσοπόλεμο: Η διαχείριση της διαφορετικότητας στα σχολικά αναγνωστικά της εποχής
Χρήστος Γεωργίου

Δίγλωσση εκπαίδευση και η περίπτωση των προγραμμάτων εμβάπτισης του Καναδά
Π. Βαϊοπούλου, Α. Χατζηαποστόλου & Ε. Τσιουπλή

18:30 – 19:00 Διάλειμμα/Coffee Break

19:00 – 20:30 Δ’ Συνεδρία/Session D
(10ος όροφος Πύργου/10th floor of Tower)
Συντονισμός/Chair: Σούλα Μητακίδου

Πολυγλωσσία, πολλαπλογλωσσία και πολυπολιτισμικότητα. Η Εκμάθηση της Ξένης Γλώσσας στην προσχολική ηλικία
Παναγιώτα Παπαδοπούλου & Βενετία Ποσταντζόγλου

To πολιτισμικό στοιχείο στη διδασκαλία της Νέας Ελληνικής ως ξένης/δεύτερης γλώσσας
Ε. Γκαρέλη, Ε. Καπούλα, Ε. Κοντοκώστα, Μ. Μοντζόλη, Σ. Νεστοράτου, Ε. Πρίτση, Ν. Ρουμπής & Γ. Συκαρά

Τα κείμενα ταυτότητας και η παιδαγωγική αξιοποίησή τους στο νηπιαγωγείο
Εύη Κομπιάδου

Επιλογές στη χρήση της γλώσσας από Ρουμάνους μετανάστες που ζουν στην Ελλάδα
Χ. Ενέ, Κ. Τσιούμης, Α. Κυρίδης & Ι. Βαμβακίδου

Όσα λέγονται, όσα γίνονται και όσα γράφονται για το σχολείο, στο σχολείο και στην κοινωνία: αντινομίες στην εκπαιδευτική διαχείριση «πτωμάτων»- ανθρώπων: μεταναστών, Ρομά και άλλων γλωσσικών και πολιτισμικών μειονοτήτων
Άγγελος Χατζηνικολάου

Εργαστήρι: Γνωριμία με τη Ρομανές και τις γυναίκες Ρομά
Ευαγγελία Τρέσσου, Σούλα Μητακίδου, Χρυσάνθη Παναγιωτίδου, Άννα Μάγγα, Ελένη Δημοπούλου, Ειρήνη Δημοπούλου, Σοφία Σαμπάνη

19:00 – 20:30 E’ Παράλληλη Συνεδρία /Parallel Session E
(Ισόγειο Πύργου/Groundfloor of Tower)
Συντονισμός/Chair: Σταύρος Καμαρούδης

Συνάντηση πολιτισμού και αξιών στα Μαθηματικά της Γ´ Δημοτικού
Α. Χριστοδούλου, Α. Σταύρου, Α. & Χ. Λεμονίδης

Η μέθοδος CLIL. Διδακτική πρόταση για το μάθημα των Μαθηματικών
Σοφία Κολοσίδου
Διδασκαλία του ελληνικού πολιτισμού σε ξένους φοιτητές με την τεχνική του field trip
Έφη Γαβριήλ

Η παιδαγωγική αξία της διαγλωσσικής διαμεσολάβησης
στην ελληνική εκπαίδευση
Ειρήνη Βοϊδάκου

Εργαστήρι:
Πολυγλωσσικές διαδρομές, πολυπολιτισμικές συναντήσεις στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
Βιργινία Αρβανιτίδου, Θεόδωρος Μανιάκας, Σουλτάνα Παπαδημητρίου και ομάδα εκπαιδευτικών


20:30-9:30: Κλείσιμο συνεδρίου/Closing of the conference
(10ος όροφος Πύργου/10th floor of Tower)

Θέατρο Κωφών/Τheatre of the Deaf
Παραμύθι στη Νοηματική «ο Σπουργίτης και το ουράνιο τόξο»
Visual Vernacular “Ζόμπι»
Παναγιώτης Κατσιπίδης-Panagiotis Katsipidis

Παράλληλη Έκθεση Φωτογραφιών κοινοτήτων Ρομά & Διαγλωσσικότητας
Parallel Exhibition of Photographs of Rom Communities and Translanguaging

Η ΑΦΙΣΑ

ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ