DaF in Griechenland

Mitglied Werden!

Αρχείο 2005 - 2017

Tο πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία: Συνάντηση ΟΛΜΕ-ΔΟΕ με την Υπουργό Παιδείας (15.04.10)

15.04.2010 Δηλώσεις Υπουργού Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, Άννας Διαμαντοπούλου, μετά τη συνάντηση με τα Προεδρεία της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ:

" Το Νέο Σχολείο είναι μια μεγάλη αλλαγή που αφορά το τι και πως μαθαίνουμε στο σχολείο. Αφορά νέα προγράμματα, αλλαγές στις μεθόδους διδασκαλίας, νέα εργαλεία, ψηφιακό σχολείο. Το νέο σχολείο αφορά προγράμματα, υποδομές και νομοθετικές ρυθμίσεις.
Αρχίζουμε τη συζήτηση της πρώτης  νομοθετικής ρύθμισης που αφορά τους εκπαιδευτικούς ως πρωταγωνιστές της εκπαίδευσης. Αυτό σημαίνει ότι περιγράφουμε το πώς θέλουμε το νέο δάσκαλο. Με το πιστοποιητικό παιδαγωγικής επάρκειας, με την πρόσληψή του μέσω ΑΣΕΠ, με το δόκιμο εκπαιδευτικό, τη λειτουργία του σχολείου με σωστό τρόπο, ώστε ο εκπαιδευτικός να είναι  στο σχολείο -και να είναι για σημαντικό χρονικό διάστημα, καθώς την επιλογή στελεχών.
Πάνω από όλα θέλω να διαβεβαιώσω ότι το νομοσχέδιο έχει και τη μεταβατική εκείνη περίοδο που δεν πρέπει να δημιουργεί αγωνίες και φόβο στους ανθρώπους που είχαν λειτουργήσει με μια συγκεκριμένη πρότερη ρύθμιση της πολιτείας.
Η όλη προσπάθεια θα γίνει με τους εκπαιδευτικούς αλλά για τον μαθητή. Γιατί πρώτα είναι ο
μαθητής ".

--------------------------------------------------------------------------------------------- 

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΛΛΑΔΑΣ (ΔΟΕ)

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
με αφορμή τη συνάντηση του Δ.Σ. της ΔΟΕ
με την Υπουργό Παιδείας κ. Άννα Διαμαντοπούλου
 
Πραγματοποιήθηκε σήμερα 15-4-10 συνάντηση του Δ.Σ. της ΔΟΕ με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας (Υπουργό κ. Άννα Διαμαντοπούλου, Υφυπουργό κ. Εύη Χριστοφιλοπούλου, Υφυπουργό Παιδείας κ. Γιάννη Πανάρετο) για το θέμα του πολυνομοσχεδίου για την παιδεία.
Το Δ.Σ. της ΔΟΕ έθεσε από την πλευρά του πέρα από τα θέματα του πολυνομοσχεδίου, και τα ζητήματα της περικοπής των μισθών, του ασφαλιστικού, της Ειδικής Αγωγής και των Νηπιαγωγείων.
Συγκεκριμένα:
• Προσλήψεις εκ/κών: Το Δ.Σ. της ΔΟΕ επέμεινε στην αδιαπραγμάτευτη θέση του για καμιά αλλαγή στο σύστημα πρόσληψης στην  Π.Ε. (60% ΑΣΕΠ- 40% ενιαίος πίνακας). Κι αυτό γιατί το σύστημα αυτό καθιερώθηκε μόλις το 2004, ύστερα από αγώνες του κλάδου, είναι αντικειμενικό, αδιάβλητο και πέρα για πέρα μετρήσιμο.
Η Υπουργός Παιδείας απάντησε πως αποτελεί προεκλογική δέσμευση της κυβέρνησης όλες οι προσλήψεις στο δημόσιο και στην εκπαίδευση να γίνονται αποκλειστικά μέσω του ΑΣΕΠ. Ισχυρίστηκε πως το μεταβατικό διάστημα θα καλύψει τις τυχόν αδικίες για τους ήδη εγγεγραμμένους. Βέβαια πώς θα γίνει αυτό πράξη με τη δραματική μείωση των διορισμών είναι απορίας άξιο.
• Για την «τιμωρητική» 3ετή παραμονή στην οργανική θέση τόνισε ότι προέχει το παιδαγωγικό κλίμα που δημιουργεί η μακρόχρονη παρουσία του εκπ/κού στην ίδια σχολική μονάδα. Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. υποστήριξε πώς η μακρόχρονη παραμονή μόνο με ελεύθερη επιλογή και κίνητρα προς τους εκπ/κούς μπορεί να επιτευχθεί και όχι με εξαναγκασμό. (π.χ. αύξηση της μοριοδότησης για κάθε χρόνο παραμονής στο ίδιο σχολείο πέρα από τον πρώτο)
• Για την ενεργοποίηση του θεσμού του «δόκιμου» εκπαιδευτικού και την πιθανότητα μετάταξής του σε διοικητική θέση: Απέναντι  στη θέση μας για ένα χρόνο εισαγωγική επιμόρφωση, αμέσως  μετά το διορισμό, απάντησε, χωρίς να μπει στην ουσία της πρότασής μας, ότι δεν υπάρχει εκπ/κό σύστημα στην Ευρώπη δίχως δόκιμο διάστημα.
• Σε ότι αφορά τον απαράδεκτο θεσμό της ωρομισθίας, δήλωσε ότι στόχος είναι η κατάργησή του. Βέβαια η τραγική μείωση των διορισμών μόνιμων και αναπληρωτών, όπως προβλέπεται από το πρόγραμμα σταθερότητας δε δημιουργεί αισιοδοξία για επίλυση του προβλήματος. Ο θεσμός του αναπληρωτή μειωμένου ωραρίου, σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να αποτελέσει λύση, ούτε να βρει σύμφωνο τον εκπ/κό κόσμο. Η απαίτηση για ύπαρξη μόνο μόνιμων και αναπληρωτών εκπ/κών είναι επίκαιρη και είναι η μόνη που μπορεί να εξασφαλίσει σοβαρές εκπ/κές και εργασιακές προοπτικές.
• Συμφώνησε με τη θέση μας ότι δε θα πρέπει η αξιολόγηση να είναι χειραγώγηση, προκαλεί όμως αρνητικές εντυπώσεις ότι έχουν ήδη δρομολογηθεί διαδικασίες αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας πριν καν υπάρξει διάλογος με τις εκπ/κές Ομοσπονδίες και χωρίς προηγουμένως να έχει αξιολογηθεί η διαχρονική ευθύνη της πολιτείας για τη λειτουργία της εκπαίδευσης.
Διευκρίνησε πως μετακινήσεις από την Β/θμια στην Α/θμια μπορεί να γίνουν μόνο στις ειδικότητες του Ολοήμερου (ξένες γλώσσες, γυμναστές κλπ.) Κατηγορηματικά δήλωσε πως δεν θα υπάρξουν διορισμοί καθηγητών ή Νηπιαγωγών στα Δημοτικά Σχολεία.
• Αποσπάσεις μεταθέσεις: Ζήτησε τις αναλυτικές προτάσεις της Ομοσπονδίας. Δεν απάντησε όμως στην επισήμανση της ΔΟΕ ότι η κινητικότητα στην Π.Ε. (μεταθέσεις – αποσπάσεις) αφορά ένα μικρό ποσοστό συναδέλφων κάθε χρόνο (4% στις μεταθέσεις και 6% στις αποσπάσεις επί του συνόλου 80.000 εκ/κών Π.Ε.). Το Δ.Σ. της ΔΟΕ επεσήμανε πως, παρά τις δεσμεύσεις της ίδιας της Υπουργού περί του αντιθέτου, συνεχίζεται το απαράδεκτο καθεστώς  να πριμοδοτούνται  με επιπλέον 2 μόρια οι αποσπασμένοι στις Υπηρεσίες του Υπουργείου.
• Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. καυτηρίασε το γεγονός ότι, παρά τη δέσμευση του Υπουργείου, δεν υπήρξε ως σήμερα καμία ρύθμιση για τους συναδέλφους που εργάζονται για χρόνια ως αναπληρωτές στην Ειδική Αγωγή, για τα σεμινάρια των 400 ωρών, για τη χορήγηση βεβαίωσης σπουδών από τα Νηπιαγωγεία. Η Υπουργός απάντησε ότι έχει γίνει σχετική προεργασία κι όλα αυτά θα απαντηθούν άμεσα.
Το Δ.Σ. της ΔΟΕ ζήτησε το πλήρες κείμενο του πολυνομοσχεδίου και νέα συνάντηση με την Υπουργό. Η Υπουργός δεσμεύτηκε ότι θα δοθεί στην Ομοσπονδία την προσεχή Τρίτη ή Τετάρτη και θα γίνει νέα συνάντηση της ΔΟΕ με την πολιτική ηγεσία αμέσως μετά. Ζήτησε, για όλα τα θέματα, γραπτές τις προτάσεις της ΔΟΕ.
Ύστερα από τα παραπάνω, το Δ.Σ. της ΔΟΕ  εκτιμά ότι δε δόθηκαν απαντήσεις στα αιτήματά μας και θεωρεί ότι οι προτάσεις του Υπουργείου είναι σε αντίθεση με τις θέσεις του κλάδου. Γι’αυτό και θα προχωρήσει άμεσα και σε συνεργασία με την ΟΛΜΕ (με την οποία θα γίνει κοινή συνάντηση) σε κλιμάκωση των αγωνιστικών-απεργιακών κινητοποιήσεων.
 
   
---------------------------------------------------------------------------------------------

Ο.Λ.Μ.Ε.
Ερμού & Κορνάρου 2
ΤΗΛ: 210 32 30 073 - 32 21 255
FAX: 210 32 27 382 – 33 11 338
www.olme.gr
e-mail: olme@otenet.gr

Αθήνα, 15/4/2010


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Πραγματοποιήθηκε σήμερα συνάντηση του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ με την Υπουργό Παιδείας κ. Άννα Διαμαντοπούλου.
Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ έθεσε στην Υπουργό όχι μόνο τις θέσεις του για τα ζητήματα που ρυθμίζονται με το «πολυνομοσχέδιο» του Υπουργείου Παιδείας, αλλά και τα ζητήματα των οικονομικών περικοπών και του ασφαλιστικού των εκπαιδευτικών.
Η Υπ. Παιδείας δεν απάντησε θετικά στα ζητήματα που τέθηκαν.

Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ θα συνεδριάσει αύριο Παρασκευή, 16/4 στις 12 το μεσημέρι για να αποφασίσει την κλιμάκωση των κινητοποιήσεων.

-----------------------------------------------------------------------------------------

     ΟΛΜΕ
Ερμού & Κορνάρου 2
ΤΗΛ: 210 32 30 073 - 32 21 255
FAX: 210 32 27 382 – 33 11 338

www.olme.gr  e-mail: olme@otenet.gr                                                          

Αθήνα, 14/4/2010
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ «ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ»
 
 Σχετικά με το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας με τον παραπλανητικό τίτλο «αναβάθμιση του ρόλου του εκπαιδευτικού», το ΔΣ της ΟΛΜΕ διαπιστώνει ότι:
 
Ένα  νομοσχέδιο που δηλώνει ότι φιλοδοξεί να «αναβαθμίσει το ρόλο του εκπαιδευτικού» δεν ασχολείται καθόλου με τα αναγκαία μέτρα στήριξης του εκπαιδευτικού και του έργου του: την αναγκαιότητα της καθιέρωσης ετήσιας επιμόρφωσης, την μισθολογική, επιστημονική και εργασιακή αναβάθμισή του.
Αντίθετα, έρχεται σε μια περίοδο που με την ασκούμενη πολιτική μέσα από το πρόγραμμα σταθερότητας, έχουμε δραματικές περικοπές στις δαπάνες για την παιδεία, αλλά και στους μισθούς, στις συντάξεις και στα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών.

 
- Θεσμοθετείται ένα νέο σύστημα διορισμών αποκλειστικά στηριγμένο στον ΑΣΕΠ, δημιουργώντας μεγάλη αναστάτωση σε δεκάδες χιλιάδες εκπαιδευτικούς, οι οποίοι για πολλά χρόνια μαζεύουν προϋπηρεσία, ώρα την ώρα, μόριο το μόριο, εργαζόμενοι σε όλη την Ελλάδα. Με αυτό τον τρόπο ανατρέπονται βίαια, για μια ακόμη φορά, οι υπάρχουσες διαδικασίες και αντιμετωπίζεται ο εκπαιδευτικός ως «αναλώσιμο προϊόν». Η περίφημη μεταβατική περίοδος των 2 ετών είναι κυριολεκτικά κοροϊδία, μιας και έχει ήδη νομοθετηθεί η δραματική μείωση του συνολικού αριθμού διορισμών.  Η επιτυχία στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ δεν οδηγεί στο διορισμό, αλλά σε μια λίστα αναμονής πιθανού διορισμού για λίγους. Επιβεβαιώνεται πανηγυρικά η εκτίμηση της ΟΛΜΕ ότι ο πραγματικός στόχος αλλαγής του συστήματος διορισμών είναι η μείωση του αριθμού των διοριζόμενων εκπαιδευτικών. 
 
- Όχι μόνο διατηρείται ο απαράδεκτος θεσμός του ωρομισθίου αλλά «ωρομισθοποιείται» ο θεσμός του αναπληρωτή, εισάγοντας το «θεσμό του αναπληρωτή με μειωμένο ωράριο». Επιχειρείται η αύξηση του ωραρίου των μονίμων εκπαιδευτικών μέσω της υποχρέωσης για 5ωρη υπερωρία ως προϋπόθεση για να προσληφθούν αναπληρωτές.
 
- Θεσμοθετείται η υποχρεωτική παραμονή των εκπαιδευτικών για 3 χρόνια στην οργανική θέση του πρώτου διορισμού που θα λειτουργήσει ουσιαστικά σαν στρατιωτική θητεία για το νέο εκπαιδευτικό.
 
- Εισάγεται με τη διαδικασία του «δόκιμου εκπαιδευτικού» η ουσιαστική αμφισβήτηση της μόνιμης εργασίας του νέου εκπαιδευτικού. Έτσι, ο εκπαιδευτικός που κατέχει δύο πτυχία (βασικό και παιδαγωγικό) έχοντας επιτύχει στις αντίστοιχες εξετάσεις και μετά από πιθανά πολλαπλές επιτυχίες στον ΑΣΕΠ για να διοριστεί, θα ξανακρίνεται στη 2ετία από τον «Αξιολογητή» για το εάν είναι ικανός για εκπαιδευτικός ή όχι. Είμαστε αντίθετοι σε κάθε προσπάθεια αξιολόγησης – χειραγώγησης των εκπαιδευτικών και της αμφισβήτησης της επαγγελματικής τους υπόστασης.

- Θεσμοθετείται η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου «σε πρώτη φάση ως εσωτερική διαδικασία» που συνδέεται με την υλικοτεχνική υποδομή, την εξεύρεση πόρων από το ίδιο το σχολείο, την απώλεια διδακτικών ωρών, τις επιδόσεις των μαθητών, κ.λπ., που οδηγεί απευθείας στο «Σχολείο της Αγοράς».

- Παρά τις διακηρύξεις της Υπουργού Παιδείας και τη στοχοποίηση των εκπαιδευτικών που επιχείρησε το προηγούμενο διάστημα, αυτοαναιρείται, διατηρώντας το bonus των μορίων (έστω και μειωμένο) για όσους αποσπώνται στο Υπ. Παιδείας και τις υπηρεσίες του.

- Τίθεται ως προϋπόθεση για να επιλεγεί εκπαιδευτικός ως στέλεχος, η συμμετοχή του σε προγράμματα αξιολόγησης.


- Παρά το θετικό γεγονός της κατάργησης της βάσης του «10», που πρώτη η ΟΛΜΕ ανέδειξε ως αίτημα από τη θεσμοθέτησή του, το νέο σύστημα πρόσβασης συνδέεται ξανά με τις επιδόσεις των μαθητών στο Λύκειο. 


Τέλος, παρά τα μεγάλα λόγια και τις διακηρύξεις της Υπουργού Παιδείας για διαβούλευση, διάλογο, κ.λπ. η πραγματικότητα είναι πως η κα Διαμαντοπούλου αρνήθηκε όλο αυτό το διάστημα την ουσιαστική διαπραγμάτευση με την ΟΛΜΕ. Παρά το γεγονός ότι, όσον αφορά στο εργασιακό καθεστώς, στις υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών (μεταθέσεις, αποσπάσεις, τοποθετήσεις, μοριοδότηση, κ.λπ.) και τις προσλήψεις, η ΟΛΜΕ έχει καταθέσει ένα πλαίσιο προτάσεων, το Υπουργείο Παιδείας επιδεικτικά τις αγνοεί. Επίσης, δεν απαντά, ουσιαστικά αρνείται να συζητήσει, τις τεκμηριωμένες προτάσεις της Ομοσπονδίας για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.

Η Υπουργός Παιδείας αρνήθηκε οποιαδήποτε συνάντηση διαπραγμάτευσης με την Ομοσπονδία μας.

Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ απαιτεί την έναρξη ουσιαστικής συλλογικής διαπραγμάτευσης του Υπουργείου Παιδείας με την ΟΛΜΕ για όλα τα ζητήματα που αφορούν τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και τους εκπαιδευτικούς.




13.04.2010
Δημοσιεύουμε παρακάτω την παρουσίαση του πολυνομοσχεδίου για την παιδεία, που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο Υπουργικό Συμβούλιο καθώς και ανακοινώσεις φορέων σχετικά με το θέμα που προέκυψε.

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ
ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ
ΤΟΥ ΠΡΟΣ ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ
ΣΧΕΔΙΟY ΝΟΜΟY ΜΕ ΤΙΤΛΟ: «ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΡΟΛΟΥ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ–
ΚΑΘΙΕΡΩΣΗ ΚΑΝΟΝΩΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ  ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ»

Το παρόν είναι το πρώτο νομοσχέδιο που αφορά στην υλοποίηση προγράμματος για το Νέο Σχολείο - σύμφωνα με το σχέδιο δράσης που εγκρίθηκε από το Υπουργικό Συμβούλιο στις 04.03.2010 – και αναφέρεται στην αναβάθμιση του ρόλου του εκπαιδευτικού. Σημειώνεται ότι παράλληλα με το νομοσχέδιο και σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα του προγράμματος για το «Νέο Σχολείο»,  έχουν προκηρυχθεί μια σειρά δράσεων που  συγχρηματοδοτούνται από το ΕΣΠΑ, όπως οι ΖΕΠ(Ζώνες εκπαιδευτικής προτεραιότητας), το Ψηφιακό περιεχόμενο μαθημάτων Γυμνασίου-Λυκείου, η Αξιολόγηση εκπαιδευτικού έργου, η μείωση της εκπαιδευτικής ύλης και αναδιοργάνωση του ολοήμερου σχολείου, τα Νέα προγράμματα σπουδών.

ΕΙΣΑΓΩΓΗ
ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΡΟΛΟΥ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ κλπ
Σε πρώτη προτεραιότητα στην εκπαιδευτική μας πολιτική έχουμε θέσει βαθιές, βαθμιαίες και καλά επεξεργασμένες αλλαγές στη Α´θμια και Β´θμια εκπαίδευση.
Πυρήνας και πρωταγωνιστής στις αλλαγές αυτές είναι ο εκπαιδευτικός, ο μάχιμος εκπαιδευτικός της τάξης.
Οι πρωτοβουλίες του Υπουργείου Παιδείας αφορούν σε ένα συνολικό σχεδιασμό και στη συστηματική υποστήριξη  του ρόλου του εκπαιδευτικού, στο σχολείο και  στην ελληνική κοινωνία, γενικότερα. Αφορούν στον επαναπροσδιορισμό της σχέσης του εκπαιδευτικού με την εκπαίδευση, ώστε να υπηρετείται η αρχή «Πρώτα ο μαθητής».
- Ποιες είναι οι προϋποθέσεις για να εισαχθεί κανείς στο εκπαιδευτικό σύστημα και πώς μπορεί να ανταποκριθεί στο πλέον σημαντικό και απαιτητικό καθήκον που είναι το εκπαιδευτικό έργο , η τάξη, ο μαθητής;
- Πώς διαμορφώνονται οι συνθήκες αντικειμενικής πρόσληψης αλλά κυρίως αξιοκρατίας;
Το εκπαιδευτικό σύστημα χρειάζεται τους καλύτερους επιστήμονες, ανθρώπους με παιδαγωγική επάρκεια και ταλέντο και θα πρέπει να δίδονται ίσες ευκαιρίες χωρίς εξαιρέσεις, για κανένα λόγο, σε όλους όσους θέλουν να γίνουν Δάσκαλοι- Καθηγητές.

Η παιδαγωγική κατάρτιση, η γνώση της επιστήμης και η δυνατότητα να αντιμετωπίσει κανείς τις προκλήσεις  της τάξης είναι οι τρεις βασικές αρχές πάνω στις οποίες στηρίζεται το σύστημα επιλογής και πρόσληψης των νέων εκπαιδευτικών.

- Η αρχική τους εκπαίδευση είναι το σημείο εκκίνησης. 
- Η ανεξαρτησία του υψηλού  καθήκοντος που αναλαμβάνουν διασφαλίζεται με τον ενιαίο τρόπο επιλογής και πρόσληψης των εκπαιδευτικών, υπηρετώντας τις αρχές της αξιοκρατίας και της διαφάνειας. 
- Οι υπηρεσιακές μεταβολές προσδιορίζονται από τον κανόνα «κανένας εκπαιδευτικός δεν μετακινείται εάν δεν υπάρχει ο αντικαταστάτης του – δεν νοείται τάξη χωρίς εκπαιδευτικό». 
- Καθιερώνεται ένα αξιοκρατικό και διαφανές σύστημα επιλογής στελεχών και 
- ο κύκλος ολοκληρώνεται με την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και 
- τη θέσπιση της Αξιολόγησης της σχολικής, διοικητικής μονάδας. 

ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ – ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗ – ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ
-  Τον Ιανουάριο του 2010 ολοκληρώθηκε η ηλεκτρονική διαβούλευση, όπου  έλαβαν μέρος 3.500 πολίτες. Έγινε ποσοτική  και ποιοτική ανάλυση των προτάσεων. 
-  Ζητήθηκαν από όλους τους συνδικαλιστικούς φορείς και κατατέθησαν γραπτές προτάσεις.
-  Ζητήθηκαν και εστάλησαν από όλα τα παιδαγωγικά και καθηγητικά τμήματα της χώρας προτάσεις για την παιδαγωγική επάρκεια των εκπαιδευτικών.
-  Ελήφθησαν υπόψη τα συμπεράσματα του συμβουλίου Α´θμιας και Β´θμιας εκπαίδευσης και οι μελέτες του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.
-  Συγκεντρώθηκαν και ομαδοποιήθηκαν τα αντίστοιχα συστήματα χωρών της Ε.Ε μέσω του συστήματος ΕΥΡΙΔΙΚΗ.

ΑΛΛΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΝΟΜΟΥ
• Επείγουσες βελτιωτικές παρεμβάσεις στην λειτουργία των  ΑΕΙ
• Δευτεροβάθμια Εκκλησιαστική Εκπαίδευση
• Κέντρα  Μεταλυκειακής Εκπαίδευσης - Συμμόρφωση προς την Ευρωπαϊκή νομιμότητα – Ενίσχυση του Ελέγχου Ποιότητας

Ενότητα 1η :
ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΡΟΛΟΥ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ


1. Αρχική εκπαίδευση των εκπαιδευτικών - καθιέρωση Πιστοποιητικού
    Παιδαγωγικής Κατάρτισης.
Για να συμμετέχει υποψήφιος εκπαιδευτικός σε πανελλήνιο διαγωνισμό για την είσοδό του στην εκπαίδευση θα πρέπει να διαθέτει πιστοποιητικό παιδαγωγικής κατάρτισης. Η παιδαγωγική κατάρτιση παρέχεται : α) με πρόγραμμα στο πλαίσιο των σπουδών που ξεκινά σε συνεργασία με τα ενδιαφερόμενα ΑΕΙ άμεσα ή μετά την αποφοίτηση, ενταγμένο στα Προγράμματα των Πανεπιστημιακών Τμημάτων με τη μορφή «Ειδικού Προγράμματος Σπουδών στις Επιστήμες της Αγωγής», ή  β) Μέσω της απόκτησης Μεταπτυχιακού Τίτλου Ειδίκευσης στην Παιδαγωγική, τις Επιστήμες της Αγωγής, ή τις Επιστήμες της Εκπαίδευσης.

2. Διασφάλιση αντικειμενικού και ενιαίου τρόπου επιλογής και πρόσληψης εκπαιδευτικών με βάση τις αρχές της αξιοκρατίας και της διαφάνειας.

Το νέο σύστημα προσλήψεων και διορισμών βασίζεται στον κανόνα ότι όλοι οι εκπαιδευτικοί που θα προσλαμβάνονται σε όλα τα σχολεία και τις δομές εκπαίδευσης  οφείλουν να έχουν συγκεντρώσει την βαθμολογική βάση, σε διαγωνισμό του ΑΣΕΠ.  Σήμερα λόγω της πολυνομίας και των πολλαπλών εξαιρέσεων μόνο το 38 % προσλαμβάνονται με ΑΣΕΠ και το 62 % από πίνακες και περίπλοκα  κριτήρια.
Οι πίνακες αυτοί  παύουν να τροφοδοτούνται  στις 30 Ιουνίου 2010.
Στόχος είναι όλοι οι νέοι που θέλουν να εισέλθουν στο εκπαιδευτικό σύστημα να έχουν ίσες ευκαιρίες και να επιλέγονται οι καλύτεροι,  πρακτική που ακολουθείται στα εκπαιδευτικά συστήματα που έχουν κεντρική διοίκηση και στα οποία γίνονται ετήσιες εξετάσεις.
Οι διαγωνισμοί του ΑΣΕΠ για την πρόσληψη εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, θα διεξάγονται ανά διετία και θα είναι ανοικτοί (δηλ. δεν θα προκηρύσσεται  συγκεκριμένος αριθμός θέσεων).
Η διαδικασία διενέργειας και το περιεχόμενο των διαγωνισμών του ΑΣΕΠ θα αναμορφωθεί προκειμένου να εξασφαλισθούν η διαγνωστική και η εξεταστική συνιστώσα αλλά και να δοθεί έμφαση στη παιδαγωγική και γενική παιδεία, και την διδακτική ικανότητα, πέρα από το ιδιαίτερο αντικείμενο των σπουδών.  
Οι υποψήφιοι που συγκεντρώνουν τη βαθμολογική βάση, όπως ισχύει σήμερα, στους εκάστοτε διαγωνισμούς, ή σε δύο προηγούμενους, θα εντάσσονται σε ενιαίο πίνακα υποψηφίων για διορισμό ή πρόσληψη.
Από τον επόμενο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ οι διορισμοί και οι προσλήψεις εκπαιδευτικών στην πρωτοβάθμια και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση θα πραγματοποιούνται αποκλειστικά από τον παραπάνω πίνακα επιτυχόντων τη βαθμολογική βάση σε διαγωνισμό ΑΣΕΠ.
Λόγω των νομικών ρυθμίσεων που διαμόρφωσαν τη σημερινή κατάσταση δημιουργήθηκαν στρεβλώσεις, και καταστρατηγήθηκε η αρχή των ίσων ευκαιριών για όλους όσους έχουν τα προσόντα. Ταυτόχρονα όμως δημιουργήθηκαν προσδοκίες και επιλογές σταδιοδρομίας με ευθύνη κύρια της πολιτείας. Γι αυτό και θα υπάρξουν μεταβατικές διατάξεις.
Οι μεταβατικές διατάξεις για το πέρασμα από το σημερινό δαιδαλώδες σύστημα διορισμών στο νέο σύστημα, προβλέπουν :
• Την οριστική παύση της τροφοδοσίας των πινάκων προϋπηρεσίας την 30/6/2010.
• Τον διορισμό εκπαιδευτικών με αναλογία 60%-40% (σχολικά έτη 2010-11, 2011-12).
•  Στη συνέχεια, εφόσον οι συμμετέχοντες στους κλειδωμένους πίνακες δεν έχουν διοριστεί και διαθέτουν εμπειρία άνω των 24 μηνών εντάσσονται στους πίνακες επιτυχόντων ΑΣΕΠ με μέσο όρο βαθμολογίας 50-54 δηλ. πριμοδοτούνται με χαμηλότερη βάση στους δύο προσεχείς διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ.
Η πολιτεία οφείλει να καλύπτει, κάθε φορά, τα οργανικά κενά με διορισμούς μονίμων.

Θεσμοθετείται ενιαία διαδικασία προσδιορισμού κενών οργανικών θέσεων και λειτουργικών αναγκών σε επίπεδο σχολικής μονάδας με την αξιοποίηση ειδικών πληροφοριακών προγραμμάτων (χρήση των ΤΠΕ), τα οποία θα ενημερώνονται με στοιχεία σε επίπεδο σχολικής μονάδας.  Στόχος είναι ο προσδιορισμός των αναγκαίων  εκπαιδευτικών να συνδέεται με το σχολείο, το οποίο είναι η κεντρική μονάδα σχεδιασμού-προγραμματισμού. Σήμερα μια από τις σοβαρότερες αιτίες του ανορθολογισμού που υπάρχει, είναι η αδυναμία προσδιορισμού κάθε χρόνο, των κενών ανά σχολείο ή διεύθυνση.  
Τα πραγματικά κενά θα είναι διαθέσιμα και προσβάσιμα στο διαδίκτυο όπου και τα αρμόδια περιφερειακά συμβούλια θα αναρτούν υποχρεωτικά τις αποφάσεις τους.
Οι θέσεις για διορισμό μόνιμου εκπαιδευτικού  προσωπικού  προκηρύσσονται το πρώτο 15νθήμερο του Ιουλίου κάθε έτους, κατά κλάδο ή ειδικότητα και κατά σχολείο ή περιοχή διορισμού και πραγματοποιούνται με βάση τα οργανικά κενά για την καλή λειτουργία της σχολικής χρονιάς που θα ξεκινήσει αμέσως μετά .
Ο χρόνος παραμονής των εκπαιδευτικών στον τόπο πρώτου διορισμού είναι κατ’ ελάχιστον 3 έτη.
Κάθε  πρόσληψη για κάλυψη κενών ή αναπλήρωση, πραγματοποιείται με βάση τη σειρά των ενδιαφερόμενων στους ως άνω πίνακες επιτυχόντων.
Ο θεσμός του ωρομισθίου στον ως άνω πίνακα περιορίζεται δραστικά και διατηρείται μόνο για τις εξαιρετικές περιπτώσεις που αντικειμενικοί λόγοι δεν επιτρέπουν την πρόσληψη αναπληρωτή.
Εάν το σύνολο των απαιτούμενων ωρών διδασκαλίας, σε ένα ή περισσότερα σχολεία, είναι λιγότερες από 16 ώρες  εισάγεται ο θεσμός του αναπληρωτή με μειωμένο ωράριο (οι εκπαιδευτικοί έχουν όλα τα δικαιώματα του αναπληρωτή).
Η επιλογή αυτή γίνεται με την προϋπόθεση ότι όλοι οι εκπαιδευτικοί καλύπτουν το ωράριό τους και έχει εξαντληθεί κάθε δυνατότητα ανάθεσης εκπαιδευτικού έργου σε όλους τους υπεράριθμους εκπαιδευτικούς καθώς και η δυνατότητα των 5 ωρών υπερωρίας των μόνιμων εκπαιδευτικών.
Για τις περιπτώσεις που δεν καλύπτεται το υποχρεωτικό ωράριο των εκπαιδευτικών αλλά και για να αξιοποιούνται τα επιπλέον προσόντα και οι άλλες σπουδές των διδασκόντων, εφαρμόζονται οι διαδικασίες της δεύτερης ανάθεσης και καθιερώνεται η δεύτερη ειδικότητα του εκπαιδευτικού.
Οι υποψήφιοι εκπαιδευτικοί, εφόσον επιτύχουν τη βάση στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ μοριοδοτούνται σύμφωνα με τις ακόλουθες γενικές κατηγορίες κριτηρίων, που διασφαλίζουν την επιλογή των ικανότερων:
- Επιτυχία σε διαγωνισμούς ΑΣΕΠ, - Ακαδημαϊκά Προσόντα, - Προϋπηρεσία     εκπαιδευτικού, -  Κοινωνικά Κριτήρια
Ο νεοδιόριστος μόνιμος εκπαιδευτικός παραμένει επί δύο έτη ως «δόκιμος εκπαιδευτικός».  Η διετία αυτή αξιοποιείται για την καλύτερη προετοιμασία του εκπαιδευτικού να αναλάβει διδακτικό και παιδαγωγικό έργο.
Καθιερώνεται ο θεσμός του Μέντορα του νεοδιοριζόμενου εκπαιδευτικού.
Η μονιμοποίηση θα γίνει μετά από αξιολόγηση η οποία μπορεί  να καταλήξει, σε πρόταση μονιμοποίησης ή σε πρόταση μετάταξής του σε άλλη υπηρεσία του υπουργείου Παιδείας. 
Αναμορφώνεται η εισαγωγική επιμόρφωση των νεοδιόριστων η οποία θα πραγματοποιείται κατά το πρώτο έτος διορισμού και θα είναι αυξημένης διάρκειας σε σχέση με τα προγράμματα που εφαρμόζονται μέχρι σήμερα.

3. Μεταθέσεις - Αποσπάσεις με βάση τα πραγματικά κενά και τις πραγματικές ανάγκες.
Το σύστημα μεταθέσεων εξορθολογίζεται μειώνοντας την άσκοπη και συνεχή κινητικότητα των εκπαιδευτικών  που επιβαρύνει τη λειτουργία του σχολείου. Οι εκπαιδευτικοί υπηρετούν πραγματικά στην οργανική τους θέση χωρίς εξαιρέσεις. 
Όσοι αποσπώνται σε σχολεία, υπηρεσίες ή φορείς λαμβάνουν τις μονάδες μετάθεσης της σχολικής μονάδας όπου υπηρετούν ή της πλησιέστερης στην υπηρεσία ή στο φορέα απόσπασης σχολικής μονάδας.
Ειδικά  και μόνο οι αποσπώμενοι στην Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου Παιδείας, στα γραφεία των Περιφερειακών Διευθύνσεων, των Διευθύνσεων και Γραφείων Εκπ/σης, θα λαμβάνουν τα μόρια της πλησιέστερης σχολικής μονάδας συν δύο (2) μονάδες μετάθεσης.
Με βάση την αρχή η «θέση του εκπαιδευτικού είναι στο σχολείο» προτείνεται η συστηματική μείωση των αποσπάσεων εκπαιδευτικών σε διοικητικές θέσεις  και η αξιοποίηση του εκπαιδευτικού δυναμικού στις σχολικές μονάδες.
Σε κάθε περίπτωση προτεραιότητα θα έχουν οι αποσπάσεις που εξυπηρετούν πραγματικές ανάγκες του εκπαιδευτικού συστήματος. Τα πραγματικά κενά που θα προσδιορίζονται εκτός των άλλων και με τη βοήθεια του Πληροφορικού συστήματος θα είναι διαθέσιμα και προσβάσιμα από οποιονδήποτε μέσω διαδικτύου. Απόλυτη διαφάνεια ώστε όλοι να γνωρίζουν και να επιλέγονται αυτοί που έχουν τις προϋποθέσεις.
Οι ανάγκες για αποσπάσεις σε υπηρεσίες και φορείς του Υπουργείου Παιδείας, θα δημοσιοποιούνται  αμέσως μετά τις μεταθέσεις και θα αναφέρονται :
- Ο αριθμός των θέσεων προς κάλυψη, κατά υπηρεσία ή φορέα,
- Τα συγκεκριμένα προσόντα που πρέπει να διαθέτουν οι ενδιαφερόμενοι,
- Ο χρόνος της απόσπασης .
Προβλέπεται επίσης η  Εθελοντική μετάταξη των εκπαιδευτικών οι οποίοι έχουν έτη απόσπασης και ως εκ τούτου διοικητική εμπειρία, σε διοικητικές θέσεις του Υπουργείου,  ώστε να αντιμετωπισθεί το πρόβλημα δεκαετιών που τόσο το Υπουργείο  Παιδείας όσο και οι εποπτευόμενοι οργανισμοί του, λειτουργούν με αποσπασμένους εκπαιδευτικούς.

4. Καθιέρωση αξιοκρατικού συστήματος επιλογής στελεχών διοίκησης στην  εκπαίδευση.
Η ανάγκη αλλαγής του πλαισίου επιλογής στελεχών της διοίκησης στην εκπαίδευση προέκυψε από τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν κατά την εφαρμογή του υφιστάμενου συστήματος επιλογών, που περιορίζεται από τις αυξημένες  προϋποθέσεις προϋπηρεσίας και την έλλειψη κινήτρων.
Με το νέο πλαίσιο, διασφαλίζεται η ισότιμη πρόσβαση των εκπαιδευτικών στη διαδικασία επιλογής καθώς και η διεύρυνση της βάσης των υποψηφίων. Διασφαλίζονται χαρακτηριστικά και εχέγγυα για διαφανείς, αξιοκρατικές επιλογές, Αίρονται τα εμπόδια και οι περιορισμοί στη συμμετοχή με ταυτόχρονη αξιοποίηση των ικανοτήτων και γνώσεων που προκύπτουν από την εμπειρία. Καθίσταται υποχρεωτική η επιμόρφωση σε θέματα διοίκησης της Εκπαίδευσης σε συνεργασία με το Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης, από την πρώτη εφαρμογή. Παράλληλα υπηρετείται η διαμόρφωση ενός πλαισίου επαγγελματικής εξέλιξης των διοικητικών στελεχών.
Προϋπόθεση επιλογής θα είναι η συμμετοχή σε προγράμματα αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου, όπως   Το πιστοποιητικό διοικητικής ή καθοδηγητικής επάρκειας, το οποίο θα έχει παράλληλα το ρόλο αναγνώρισης α) θεσμού εξετάσεων και β) θεσμού επιμόρφωσης και ουσιαστικής προετοιμασίας των υποψηφίων προκειμένου να ανταποκριθούν αποτελεσματικά στις απαιτήσεις των θέσεων.
Επιπροσθέτως:
•    Προκειμένου να μην ανατραπούν ουσιαστικά τα επιστημονικά και διοικητικά χαρακτηριστικά των υποψηφίων μειώνεται το ποσοστό μοριοδότησης της συνέντευξης. 
•    Προσδίδονται χαρακτηριστικά και εχέγγυα για αξιοκρατικές, διαφανείς και αξιόπιστες επιλογές μέσα από την αναβάθμιση της διαδικασίας της συνέντευξης ώστε να αποτελεί πραγματικά εργαλείο διερεύνησης της προσωπικότητας και γενικής συγκρότησης του υποψηφίου και κυρίως του δυναμικού και των ικανοτήτων του. Όπως:
•    Η εισαγωγή σταδίου προετοιμασίας σε συγκεκριμένη μελέτη περίπτωσης, ώστε η συνέντευξη να εστιάζει στις ικανότητες του υποψηφίου για αντίληψη της πραγματικότητας και αξιοποίηση του δυναμικού του για ανάληψη πρωτοβουλιών. Ομοίως , και η χρήση έντυπων υποδειγμάτων, δομούν την διαδικασία της συνέντευξης και προασπίζουν την αξιοπιστία και την αντικειμενικότητα.
•    Η διαφάνεια της διαδικασίας της συνέντευξης υπηρετείται με την μαγνητοφώνηση.
•    Ταυτόχρονα με τον ημιδομημένο τύπο συνέντευξης καθιερώνεται παράλληλα και η υποχρέωση των μελών του συμβουλίου για ξεχωριστή και πλήρως αιτιολογημένη βαθμολογία για κάθε παράμετρο.
•    Ο ορισμός των μελών του κάθε συμβουλίου επιλογής , βασίζεται στις προτάσεις ανεξαρτήτων φορέων εκπαίδευσης. Η τελική επιλογή γίνεται μετά   από γνώμη της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής ύστερα από πρόταση του Υπουργού Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων.

5. Θέσπιση της Αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας. 
Για δεκαετίες δεν εφαρμόστηκε καμία συγκροτημένη διαδικασία αξιολόγησης. Όμως  οι συνθήκες ωρίμασαν και οι εκπαιδευτικοί είναι πλέον θετικοί για μια αντικειμενική, δημιουργική και θετική για το σχολείο διαδικασία αξιολόγησης. 
Η αξιολόγηση της σχολικής μονάδας αποτελεί μοναδική διαδικασία διαπίστωσης της θετικής αλλά και της αρνητικής πορείας, και εντοπισμού αδυναμιών. Σε πρώτη φάση ορίζεται ως εσωτερική διαδικασία που οργανώνεται από τους ίδιους τους παράγοντες της σχολικής κοινότητας και η οποία επιδιώκει την ενεργοποίηση των μελών της με στόχο τη βελτίωση των εκπαιδευτικών αποτελεσμάτων και  πρακτικών.
Παράλληλα η εμπλοκή των εκπαιδευτικών στη διαδικασία και την παραγωγή των αποτελεσμάτων αξιολόγησης ενισχύει τα κίνητρα και την δέσμευση τους για υλοποίηση προγραμμάτων βελτίωσης του έργου. Με αυτόν τον τρόπο επιδιώκεται η ανάπτυξη της σχολικής μονάδας και η ανάδειξή της σε ισχυρό φορέα λόγου και δράσης.
Οι σχετικές δράσεις αφορούν:
-    τους Πόρους της Σχολικής Μονάδας (υλικοτεχνική υποδομή, οικονομικοί πόροι, ανθρώπινο δυναμικό)
-    τη Διοίκηση της Σχολικής Μονάδας (συντονισμός σχολικής ζωής, διαμόρφωση-εφαρμογή σχολικού προγράμματος, αξιοποίηση μέσων και πόρων)
-    την  εφαρμογή του προγράμματος χωρίς απώλεια διδακτικών ωρών.
-    το Κλίμα και τις Σχέσεις μεταξύ των παραγόντων της εκπαιδευτικής κοινότητας
-    το συνολικό πρόγραμμα κοινωνικής, πολιτιστικής, περιβαλλοντικής δράσης του Σχολείου
-    τις Εκπαιδευτικές Διαδικασίες και τις καινοτομικές δράσεις του σχολείου σε όλους τους τομείς
-    τα αποτελέσματα (φοίτηση, επίδοση, μαθητική διαρροή, ατομική-κοινωνική ανάπτυξη μαθητών)                         
Κάθε  σχολείο μπορεί να εμπλουτίσει τα πεδία αυτά, με βάση τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του, και τις απόψεις των μελών της σχολικής κοινότητας για τους παράγοντες που συγκροτούν την ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου.
Η προβλεπόμενη διαδικασία για όλους είναι:
Α) Κάθε σχολική μονάδα, μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου, προβαίνει σε κατάρτιση προγράμματος δράσης για το σχολικό έτος που ξεκινά,
Β) Στο τέλος κάθε σχολικής χρονιάς, συντάσσεται έκθεση αξιολόγησης , κατά την οποία αξιολογούνται
•    Η απόδοση της σχολικής μονάδας στο σύνολό της
•    Η διαπίστωση του κατά πόσο επιτεύχθηκαν οι στόχοι που είχαν τεθεί στο πρόγραμμα δράσης του έτους που διανύθηκε
•    Η εκτίμηση των επιτυχιών ,των αδυναμιών και των προβλημάτων που αντιμετωπίστηκαν κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους
•    Η κατάθεση προτάσεων βελτίωσης για την επόμενη σχολική χρονιά
Γ) Η κατάρτιση του προγραμματισμού και της αξιολογικής έκθεσης γίνεται με ευθύνη του Διευθυντή του σχολείου, σε συνεργασία με  το σύλλογο διδασκόντων και τους σχολικούς συμβούλους. Παρουσιάζεται στο σχολικό συμβούλιο και τους γονείς, σε απογευματινή συνεδρίαση και δημοσιεύεται στο διαδίκτυο στις ιστοσελίδες του σχολείου και της αρμόδιας  Διεύθυνσης Εκπαίδευσης
Δ) Στη συνέχεια ο Διευθυντής κάθε σχολικής μονάδας, υποβάλλει στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο ως εποπτεύοντα φορέα δια μέσου της διοικητικής οδού, έκθεση που περιλαμβάνει την αναλυτική παρουσίαση της διαδικασίας και των αποτελεσμάτων

Η διαδικασία αξιολόγησης αφορά και σε όλα τα στελέχη της διοίκησης με βάση στόχους που τίθενται κατά μονάδα διοίκησης ετησίως, με ανάλογες διαδικασίες.

Ενότητα 2η :

ΕΠΕΙΓΟΥΣΕΣ ΒΕΛΤΙΩΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ  ΤΩΝ Α.Ε.Ι.

Το Υπουργείο Παιδείας, μετά τη δρομολόγηση των αλλαγών στην Α´θμια και Β´θμια εκπαίδευση, θα προχωρήσει στη ριζική αναδιάρθρωση του πλαισίου λειτουργίας της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Παράλληλα, σε συνδυασμό με τις αλλαγές στο Λύκειο και στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, θα προχωρήσει στη θέσπιση ενός νέου συστήματος πρόσβασης στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση που θα συνδέει την απόδοση στο νέο Λύκειο με τις προδιαγραφές που θα θέτουν τα ίδια τα Πανεπιστήμια και που θα συνδέονται με τις αλλαγές στα προγράμματα σπουδών τόσο στη Δευτεροβάθμια όσο στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Εκ των πραγμάτων απαιτείται κάποιος χρόνος ώστε να μην προχωρήσουμε σε μία ακόμη απόπειρα, χωρίς ουσιαστικό αποτέλεσμα όπως έχει πολλάκις συμβεί στο παρελθόν.
Στην μεταβατική περίοδο δεν μένουμε άπραγοι. Υπάρχουν πολλές και σημαντικές αδυναμίες και προβλήματα τα οποία χρήζουν άμεσης αντιμετώπισης και εδώ, χωρίς να θίγεται ο συνολικός σχεδιασμός, προτείνονται ορισμένες άμεσες παρεμβάσεις. Επιχειρείται δηλαδή, σε αυτή τη χρονική στιγμή η βελτίωση της λειτουργίας των Α.Ε.Ι. (Πανεπιστημίων και Τ.Ε.Ι.) και εποπτευόμενων φορέων του Υπουργείου Παιδείας, που αφορούν στην ανώτατη εκπαίδευση. 
Οι σημαντικότερες προτεινόμενες νομοθετικές ρυθμίσεις  αναφέρονται :
1.    Στα Συγγράμματα:
Διακηρυγμένος στόχος μας είναι τα ηλεκτρονικά συγγράμματα. Όμως λόγω του τεράστιου προβλήματος που παρατηρήθηκε το τελευταίο διάστημα, υπάρχει ανάγκη μεταβατικής δράσης. Το θέμα «συγγράμματα» έχει φτάσει σε αδιέξοδο με τεράστια προβλήματα γραφειοκρατίας, σπατάλης και επιπτώσεων στους φοιτητές λόγω καθυστερήσεων.
Με την νομοθετική ρύθμιση προωθούμε τον εκσυγχρονισμό του συστήματος διανομής συγγραμμάτων στους φοιτητές,.  Για τον σκοπό αυτό έχει ήδη δρομολογηθεί η ανάπτυξη ηλεκτρονικού συστήματος διανομής συγγραμμάτων από την ΕΔΕΤ (εποπτευόμενος φορέας της Γενικής Γραμματείας Έρευνας και Τεχνολογίας του Υπουργείου) με χρηματοδότηση από το Πρόγραμμα Ψηφιακής Σύγκλισης του ΕΣΠΑ 2007-2013. Στόχος είναι να διασφαλιστεί η έγκαιρη διανομή από το Ακαδημαϊκό Έτος 2010-2011, ενώ με το ίδιο αυτό σύστημα έχει προβλεφθεί να γίνεται και η διανομή ηλεκτρονικών συγγραμμάτων, όταν αυτά θα είναι έτοιμα.

2.   Μείωση από 30 σε 15 του μέγιστου αριθμού των μελών των εκλεκτορικών σωμάτων για εκλογή μελών ΔΕΠ. 
Η μείωση αυτή, που έχει άλλωστε ζητηθεί και από τη Σύνοδο των Πρυτάνεων, θεωρείται επιβεβλημένη  (1) για λόγους σύνθεσης των μελών των εκλεκτορικών σωμάτων με μέλη που διαθέτουν πραγματικά συναφές γνωστικό αντικείμενο με εκείνο της υπό πλήρωση θέσης. (2) για την ευχερέστερη και πλέον έγκαιρη σύγκληση τους, και (3) για λόγους μείωσης του κόστους μετακίνησης των εξωτερικών εκλεκτόρων (το 1/3 του συνόλου) από την έδρα του Ιδρύματος στο οποίο υπηρετούν προς την πόλη στην οποία γίνεται η διαδικασία εκλογής
Για τους τελευταίους δύο λόγους προβλέπεται η συμμετοχή σε συνεδριάσεις εκλεκτορικών σωμάτων μέσω τηλεδιάσκεψης, προκειμένου να μειωθεί περαιτέρω το κόστος μετακίνησης αλλά και ο διατιθέμενος χρόνος   των εξωτερικών εκλεκτόρων, ενώ παράλληλα διευκολύνεται η συμμετοχή σε αυτά ελλήνων επιστημόνων Πανεπιστημίων του Εξωτερικού

3.   Η κατάργηση της βάσης του 10.
Σήμερα, τέσσερα χρόνια μετά την υιοθέτηση της ρύθμισης αυτής, δεν υπάρχει καμιά ένδειξη ή μελέτη που να αποδεικνύει ότι η θέσπιση της βάσης του 10 πέτυχε στο ελάχιστο την άνοδο της ποιότητας σπουδών στο λύκειο ή τα τριτοβάθμια ιδρύματα. Δεν έχουμε καμιά ένδειξη ότι τα Πανεπιστήμια και τα Τ.Ε.Ι. έχουν σήμερα καλύτερους φοιτητές από αυτούς που είχαν μέχρι το 2006.
Αντίθετα, έχουμε τμήματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης με καθηγητές και διοικητικό προσωπικό χωρίς αντικείμενο εργασίας και υποδομές που υπολειτουργούν, όταν μάλιστα δεκάδες χιλιάδες νέοι λόγω του συγκεκριμένου συστήματος προσφεύγουν σε «κολλέγια» αλλά και σε κάθε είδους πανεπιστημιακά και τεχνολογικά ιδρύματα χωρών όλου του κόσμου.
Με το νομοσχέδιο καταργείται ο περιορισμός της βάσης του 10, όπως αυτός θεσμοθετήθηκε. Άλλωστε αντιβαίνει στην παιδαγωγική λογική των πανελλαδικών εξετάσεων όπως αυτές γίνονται σήμερα, με όλους τους μαθητές να εξετάζονται στα ίδια μαθήματα, ανεξάρτητα από την προσωπική τους επιλογή σπουδών.
Η ανταπόκριση των υποψηφίων στις σχολές και στα τμήματα των Α.Ε.Ι. μετά τη φετινή διαδικασία, και σε συνδυασμό με στοιχεία των προηγούμενων ετών, θα αποτελέσουν και ενδεικτικά στοιχεία για τη συνολική χωροταξική και θεματική αναδιάρθρωση την οποία μελετά το Υπουργείο.

4.   Θέματα Μετεγγραφών.
Η μετεγγραφή φοιτητών και σπουδαστών με διάφορα κριτήρια ίσως να αποτελεί διέξοδο στις προσωπικές ή οικογενειακές τους ανάγκες, παράλληλα όμως δημιουργεί τεράστια προβλήματα στην λειτουργία των ΑΕΙ και το παρεχόμενο επίπεδο σπουδών,  με την δραματική υπερφόρτωση ορισμένων σχολών και ιδρυμάτων και την υπολειτουργία άλλων
Με την προτεινόμενη ρύθμιση επιχειρείται η εξισορρόπηση του αριθμού των μετεγγραφόμενων φοιτητών και σπουδαστών, μέσω της ορθολογικότερης κατανομής τους στα ομοειδή τμήματα. 

5. Αντιμετώπιση επιμέρους προβλημάτων στα ΑΕΙ.
Με τις παρακάτω ρυθμίσεις αντιμετωπίζονται επιμέρους προβλήματα στην λειτουργία των ΑΕΙ και αναφέρονται στην:
 
•    Παράταση του χρόνου προσαρμογής των μεταπτυχιακών προγραμμάτων σπουδών και των Ερευνητικών Πανεπιστημιακών Ινστιτούτων (Ε.Π.Ι.) όσον αφορά στην αξιολόγησή τους, λόγω των γνωστών νομοθετικών και οικονομικών προβλημάτων της Α.ΔΙ.Π. κατά τη διάρκεια της προηγούμενης διετίας.  Με τη ρύθμιση αυτή αποφεύγεται η παύση λειτουργίας τόσο των μεταπτυχιακών προγραμμάτων όσο και των Ε.Π.Ι., η οποία θα συνέβαινε με την ισχύουσα νομοθεσία τον Ιούνιο 2010.
•    Διεύρυνση των σκοπών των Ειδικών Λογαριασμών Κονδυλίων Έρευνας (ΕΛΚΕ) των Α.Ε.Ι., σύμφωνα με ομόφωνες αποφάσεις της Συνόδου των Πρυτάνεων.  Η διεύρυνση αυτή δίνει τη δυνατότητα στα Α.Ε.Ι. να εκτελούν επιστημονικά, ερευνητικά, πολιτιστικά και αναπτυξιακά προγράμματα με πιστώσεις από το αποθεματικό των ΕΛΚΕ προς όφελος των Ιδρυμάτων τους μετά από εισήγηση της Επιτροπής Ερευνών και απόφαση της Συγκλήτου/Συμβουλίου του Α.Ε.Ι.
•    Διευκόλυνση της λειτουργίας της Α.ΔΙ.Π. (αριθμός παρόντων εξωτερικών αξιολογητών, διαδικασία κατάρτισης μητρώου εξωτερικών αξιολογητών, συγκρότηση και μέλη της Α.ΔΙ.Π., κ.λπ.), με στόχο αφενός την αύξηση της αποτελεσματικότητάς της και αφετέρου την επίτευξη συμβατότητας με τις επιταγές της Ευρώπης.

Ενότητα 3η :
ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Οι προτεινόμενες διατάξεις αφορούν ρυθμίσεις θεμάτων της δευτεροβάθμιας εκκλησιαστικής εκπαίδευσης καθώς και την διευθέτηση μιας σειράς εκκρεμοτήτων που αφορούν στην Ορθόδοξη Εκκλησία στην Ελλάδα. 
1.    Ρύθμιση θεμάτων Δευτεροβάθμιας Εκκλησιαστικής εκπαίδευσης
Η νομοθετική παρέμβαση έχει στόχο την ποιοτική αναβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου και τον εξορθολογισμό στη διοίκηση και οργάνωση των Γυμνασίων και Λυκείων αυτών. Οι υφιστάμενες σήμερα δομές,  είναι 10 γυμνάσια και 17 Λύκεια (με 218 και 481 μαθητές, αντίστοιχα), με κόστος λειτουργίας ανά μαθητή 16.500 ευρώ (όταν ο μέσος όρος στον ΟΟΣΑ είναι 5.000 ευρώ).  Με την  κατάργηση ή συγχώνευση ορισμένων από αυτά εκτιμάται ότι θα υπάρξει εξοικονόμηση τουλάχιστον 1,5 εκατομμυρίων ευρώ το χρόνο.
Πιο συγκεκριμένα, με το νομοσχέδιο :
α) επιχειρείται η εναρμόνιση του πλαισίου λειτουργίας των εκκλησιαστικών σχολείων με το γενικότερο πλαίσιο που διέπει την δημόσια δευτεροβάθμια εκπαίδευση, και
β) προβλέπονται λύσεις (που ο εν ισχύ Ν.3432/2006 δεν προβλέπει) για σειρά θεμάτων που προκύπτουν από καταργήσεις η συγχωνεύσεις σχολικών εκκλησιαστικών μονάδων. όπως π.χ., για τους μαθητές, το εκπαιδευτικό και διοικητικό προσωπικό άλλα και για το αρχείο των μαθητικών θεμάτων, τα έπιπλα, εξοπλισμό και βιβλιοθήκες. 
γ) στο πλαίσιο απλοποίησης των διαδικασιών παρέχεται η εξουσιοδότηση στον Υπουργό να μπορεί να μεταβιβάζει αρμοδιότητες σε περιφερειακά όργανα της δημόσιας εκπαίδευσης, με δεδομένο ότι τα εκκλησιαστικά σχολεία δεν έχουν περιφερειακές υπηρεσίες για την διοικητική τους στήριξη.      
2. Ρύθμιση εκκρεμοτήτων διοικητικού χαρακτήρα.

Ενότητα 4η :
ΚΕΝΤΡΑ  ΜΕΤΑΛΥΚΕΙΑΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ  -  ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗ  ΠΡΟΣ ΤΗΝ  ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ  ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑ – ΕΝΙΣΧΥΣΗ  ΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ

Σύμφωνα με Συνταγματική επιταγή (άρθρ. 16 παρ.8) θεσπίσθηκε ο ν. 3696/2008 (ΦΕΚ Α 177/25.08.2008) «για την ίδρυση και λειτουργία  Κολλεγίων και άλλες διατάξεις ».
Ο νόμος αυτός, (για διατάξεις του οποίου ασκήθηκε, κατά τη συζήτηση στην Βουλή σφοδρή κριτική από την τότε αντιπολίτευση), αποτέλεσε αντικείμενο κριτικής εξέτασης από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία από τον Απρίλιο του 2009, εξέφρασε αντιρρήσεις για την συμβατότητα διατάξεών του, καθώς και διατάξεων των κατ’ εξουσιοδότησή του υπουργικών αποφάσεων που εκδόθηκαν, προς τα άρθρα 49 και 43, σε συνδυασμό με το άρθρο 48 της Συνθ. Ε.Κ. ( ελεύθερη παροχή υπηρεσιών – ελευθερία εγκατάστασης). Παρά τις αντιρρήσεις αυτές και το κατ’ επανάληψιν αίτημα συγκεκριμένων τροποποιήσεων -για ορισμένες από τις οποίες είχε δεσμευθεί έγγραφα η Ελληνική Κυβέρνηση κατά την διάρκεια των συζητήσεων-διαπραγματεύσεων με την Ε.Ε. - δεν έγινε καμιά σχετική ενέργεια από  την προηγούμενη Ελληνική Κυβέρνηση. Αντίθετα προχώρησε στην εσπευσμένη χορήγηση αδειών ίδρυσης και λειτουργίας «Κολλεγίων» στην χώρα μας με βάση το αμφισβητούμενο αυτό θεσμικό πλαίσιο. Ακολούθησε η από 20.11.2009 απόφαση του Κολλεγίου των Επιτρόπων και η αποστολή Προειδοποιητικής Επιστολής προς την Ελληνική Δημοκρατία, με την οποία προοιωνίζεται, μια νέα αντιδικία της χώρας μας με την Κοινότητα.
Οι παρατηρήσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αφορούν σε διατάξεις των άρθρων  6, 10, 13,  και 17 του ν. 3696/2008 και των άρθρων 3, 5, 6, 7, 10, 11, 14, και 15 της ΥΑ 129450/Δ6/8-10-2008 και αιτιώνται  περιορισμούς της ελεύθερης παροχής υπηρεσιών και της ελευθερίας εγκατάστασης καθώς και  ασάφειες, πρόσφορες να οδηγήσουν σε παραβίαση των ελευθεριών αυτών.
Ήδη το δεδομένο της χορηγήσεως μη νόμιμων αδειών λειτουργίας σε σειρά Κολλεγίων (κατά την ομόφωνη γνωμοδότηση της Ολομέλειας του ΝΣΚ), γεννά την ανάγκη σύννομης χορηγήσεως νέων αδειών με έρεισμα ένα νέο θεσμικό πλαίσιο, στο πλαίσιο της Κοινοτικής νομιμότητας – ώστε να υπάρξει  επί τέλους, σαφές και μη αμφισβητούμενο καθεστώς λειτουργίας βάσει προδιαγραφών και ελέγχου. .
Με το παρόν νομοσχέδιο κινούμεθα στην κατεύθυνση αποκατάστασης των αρχών της ελεύθερης παροχής υπηρεσιών και ελεύθερης εγκατάστασης  που ζητά η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, και η οποία θα συνδυασθεί, κατά την θέσπιση του νέου νόμου, με την ενίσχυση του εθνικού ελέγχου στην πιστοποίηση των μεταλυκειακών αυτών ιδρυμάτων, ώστε η λειτουργία τους, τελικώς, να ισορροπεί μεταξύ των κοινοτικών και εθνικό-συνταγματικών επιταγών.
Η ενίσχυση και η ουσιαστικοποίηση των ελέγχων στην πιστοποίηση θα επιτευχθεί μέσα από την ανάδειξη του αναβαθμισμένου Ε.ΚΕ.ΠΙΣ, το οποίο θα αναλάβει το έργο της αξιολόγησης και ελέγχου των ιδρυμάτων αυτών, τόσο κατά την χορήγηση της άδειας λειτουργίας τους, όσο και, συνεχώς κατά το στάδιο της λειτουργίας τους, καθ’ εαυτής. Το Ε.ΚΕ.ΠΙΣ, προβλέπεται να αντικαταστήσει την αμφιβόλου αξιοπιστίας Επιτροπή Αξιολόγησης και Ελέγχου των Κολλεγίων, η οποία, κατά την παρθενική της εμφάνιση, συνέπραξε στην παρατυπία της χορηγήσεως των αδειών λειτουργίας, δυο μέρες προ των εκλογών. Αναμένεται επίσης να συνεισφέρει με τον δημόσιο χαρακτήρα, την εμπειρία και την πολυπρισματικότητα της σύνθεσης και λειτουργίας του στην αυστηρή, δίκαιη και αποτελεσματική πιστοποίηση.


--------------------------------------------
Η Υπεύθυνη του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Α Αθηνών, κα Ελίζα Βόζεμπεργκ, έκανε την ακόλουθη δήλωση:

"Άνθρακες ο θησαυρός της μεταρρύθμισης που, 6 μήνες τώρα, ευαγγελιζόταν το Υπουργείο Παιδείας. Αποσπασματικά μέτρα, χωρίς μεταξύ τους συνοχή και διαδικαστικού χαρακτήρα είναι οι πολυεξαγγελλόμενες αλλαγές στο χώρο της Εκπαίδευσης, που αφήνουν στην αβεβαιότητα όλους όσους έχουν, χρόνια τώρα, υπηρετήσει την Εκπαίδευση, είτε ως αναπληρωτές είτε ως ωρομίσθιοι.
Αναμένοντας το Σχέδιο Νόμου, για να τοποθετηθούμε και επί των συγκεκριμένων θεμάτων, η παρουσίαση της κας Υπουργού στο Υπουργικό Συμβούλιο, μας προδιαθέτει να κρατάμε "μικρό καλάθι".
Δυστυχώς, η ηγεσία του Υπουργείου απέφυγε, όλο αυτό το διάστημα, τον ειλικρινή διάλογο με τους φορείς και αρνήθηκε να δει τα πραγματικά προβλήματα, που αναζητούν άμεση λύση.
Θα δώσουμε μάχη στη Βουλή για να αρθούν, όσο το δυνατόν περισσότερο, διατάξεις άδικες ή ανεφάρμοστες. Όμως, είναι αλήθεια ότι όλοι οι εμπλεκόμενοι -γονείς, μαθητές, εκπαιδευτικοί- περιμέναμε πολύ περισσότερα από το πρώτο νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας".

----------------------------------------------------- 
Ανακοίνωση του Τμήματος Παιδείας ΣΥΝ σχετικά με το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας


Το Τμήμα Παιδείας του ΣΥΝ, σχετικά με το σχέδιο νόμου με τον ψευδεπίγραφο τίτλο «αναβάθμιση του ρόλου του εκπαιδευτικού» επισημαίνει τα εξής:
Το πρώτο νομοσχέδιο που αφορά, όπως ισχυρίζεται η κυβέρνηση, την υλοποίηση του προγράμματός της για το «νέο σχολείο» κατατίθεται ενώ είναι σε εξέλιξη μια γενικότερη αντιλαϊκή επίθεση, που αμφισβητεί και υπονομεύει δημόσια και κοινωνικά αγαθά κατακτημένα από τον κόσμο της εργασίας με αγώνες και θυσίες.
Με το νομοσχέδιο αυτό, η κυβέρνηση αντιμετωπίζει  τους εκπαιδευτικούς ως ένα φθηνό, εκμεταλλεύσιμο και ιδεολογικά υποταγμένο εργατικό δυναμικό.
Είναι γεγονός ότι ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα της εκπαίδευσης είναι η διεύρυνση, τα τελευταία χρόνια, των ελαστικών μορφών εργασίας των εκπαιδευτικών με τη συνεχή αύξηση του αριθμού αναπληρωτών και  ωρομισθίων και με τη διατήρηση μεγάλου αριθμού κενών διδακτικού προσωπικού για μεγάλο διάστημα κάθε χρόνο.

Η Υπουργός Παιδείας όχι μόνο δεν καταργεί το καθεστώς της μαύρης εργασίας στην εκπαίδευση, αλλά το «αναβαθμίζει» θεσμοθετώντας  προσλήψεις αναπληρωτών και ωρομισθίων μέσω διαγωνισμών του ΑΣΕΠ.

Δεκάδες χιλιάδες εκπαιδευτικοί εδώ κα αρκετά χρόνια υποχρεώθηκαν σε μια διαρκή εργασιακή περιπλάνηση, αναγκάστηκαν δυσβάστακτους εργασιακούς όρους με μοναδικό κίνητρο τη συλλογή μορίων προϋπηρεσίας (όπως οι νόμοι των κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ και Ν.Δ προέβλεπαν μέχρι τώρα). Σήμερα διαπιστώνουν ότι απαξιώνεται πλήρως η προϋπηρεσία τους στο όνομα της «αξιοκρατίας» και των «ίσων ευκαιριών». 
Κεντρική επιλογή της κυβέρνησης είναι  η δραστική μείωση των διορισμών εκπαιδευτικών τα επόμενα χρόνια στο πλαίσιο του αντιλαϊκού προγράμματος σταθερότητας. Η κυβέρνηση καταδικάζει στην εργασιακή ανασφάλεια και ανεργία δεκάδες χιλιάδες νέων επιστημόνων που θα κρίνονται στους διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ επιτυχόντες αλλά μόνιμα μη διοριστέοι.
Σε ό,τι αφορά τη βάση του 10, χαιρετίζουμε το γεγονός ότι, έστω και μετά από πέντε χρονιά συνεχούς και έντονης ανάδειξης – δυστυχώς, μόνο από την πλευρά του Συνασπισμού-του αντιπαιδαγωγικού-αντιεκπαιδευτικού χαρακτήρα αυτού το μέτρου, η κυβέρνηση υποχρεώνεται να το καταργήσει.
Ο Συνασπισμός θα συνεχίσει τον αγώνα του για την ουσιαστική αναβάθμιση της εκπαίδευσης και την κατοχύρωση της ελεύθερης πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση για όλους όσους θέλουν και μπορούν, χωρίς αταξικούς και οικονομικούς φραγμούς.
Σε ότι αφορά τις ρυθμίσεις για την Τριτοβάθμια εκπαίδευση, παρά τις όποιες «εκσυγχρονιστικές» - τεχνικές βελτιώσεις το Υπουργείο σε ότι αφορά την Τριτοβάθμια εκπαίδευση δεν προχωρά στην αναθεώρηση της φιλοσοφίας- ιδεολογίας του ισχύοντος Νόμου ο οποίος καθιέρωσε το «ανταγωνιστικό» με όρους αγοράς Πανεπιστήμιο στη χώρα μας. Ο Συνασπισμός επιμένει στην αναγκαιότητα αναθεώρησης των βασικών συνιστωσών αυτής της φιλοσοφίας-ιδεολογίας και την ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου όχι μόνο υλικά (υποδομές) αλλά και με νέο στελεχιακό δυναμικό (προκήρυξη θέσεων και πλήρωση των κενών, ιδιαίτερα στην Περιφέρεια).
Ο Συνασπισμός καλεί τους ωρομίσθιους και αναπληρωτές, όλους τους εκπαιδευτικούς, τους  φοιτητές/ιες, να εντείνουν τους αγώνες τους, σε συμπόρευση με όλους τους εργαζόμενους, για να ανατρέψουν τα κυβερνητικά μέτρα και το πρόγραμμα σταθερότητας, καθώς και για να διεκδικήσουν μόνιμη και σταθερή εργασία για όλους τους νέους καθώς και τη στήριξη της Δημόσιας και Δωρεάν εκπαίδευσης.

Τμήμα Παιδείας

-------------------------------------------------------
Κινητοποιηση της ΟΛΜΕ στο Υπουργείο (15.04.10)
Ανακοίνωση ΔΑΚΕ Π.Ε.
Ανακοίνωση ΠΑΜΕ