DaF in Griechenland

Mitglied Werden!

Αρχείο 2005 - 2015

…. να μπούμε γι’ αυτό στο βιβλίο Γκίνες !!!

12.04.2008 Κατά την χθεσινή πρώτη μέρα του 1ου Πανελλήνιου Συνεδρίου για τις Ξένες Γλώσσες εκ μέρους των καθηγητών Γερμανικής Φιλολογίας μίλησε ο Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης. Αναδημοσιεύουμε παρακάτω το απομαγνητοφωνημένο κείμενο:


Χαιρετισμός του Προέδρου της Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών Γερμανικής Γλώσσας Π.Ε. κ. Γιάννη Καρατσιομπάνη στο 1ο Πανελλήνιο Συνέδριο για τις Ξένες Γλώσσες του ΚΕ.ΜΕ.ΤΕ της ΟΛΜΕ

Κύριε Πρόεδρε της ΟΛΜΕ,
Κύριε Πρόεδρε του ΚΕΜΕΤΕ,
Κυρίες και κύριοι εκπρόσωποι του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου,
Κύριε Προϊστάμενε του 2ου Γραφείου της Β´ Αθήνας,
Κυρίες και κύριοι εκπρόσωποι των επιστημονικών Ενώσεων των καθηγητών Αγγλικής και Γαλλικής Γλώσσας,
Αγαπητοί Συνάδελφοι,

εκπροσωπώντας τη νεότερη συλλογικότητα στο χώρο των καθηγητών ξένων γλωσσών θα ήθελα να εκφράσω μερικές σκέψεις με βάση το κείμενο της ομάδας εργασίας του ΚΕΜΕΤΕ.

Αρχικά όμως να πω δυο λόγια για την Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Γερμανικής Γλώσσας Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης. Η Ένωσή μας ιδρύθηκε το 1996 αρχικά ως επιστημονική ένωση των καθηγητών Γερμανικής Φιλολογίας που εργάζονται στη δημόσια εκπαίδευση και το 2005, τροποποιώντας το καταστατικό της, διευρύνθηκε και στα πάνω από 3.000 μέλη της σε όλη τη χώρα περιλαμβάνονται πλέον όλοι οι Πτυχιούχοι Γερμανικής Φιλολογίας.

Μας απασχολεί ιδιαίτερα το ζήτημα της σύνδεσης της Α/θμιας και της Β/θμιας Εκπαίδευσης, ενόψει του γεγονότος ότι το Σεπτέμβριο του 2008 θα εισαχθούν για πρώτη φορά στα Γυμνάσια της χώρας δεκάδες χιλιάδες μαθητές και μαθήτριες του δημοτικού που θα έχουν διδαχθεί το μάθημα της 2ης Ξένης Γλώσσας (Γερμανικά και Γαλλικά) και δεν έχει γίνει ουσιαστικά τίποτα για να διασφαλιστεί η συνέχεια στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Όπως αποσπασματικά και χωρίς σχεδιασμό έγινε η μείωση της διδασκαλίας του μαθήματος της 2ης Ξένης Γλώσσας στο Γυμνάσιο από τρεις σε δύο ώρες την εβδομάδα, έτσι και τώρα αμφιβάλλω πολύ αν οι ιθύνοντες του ΥΠΕΠΘ σκέφτηκαν να προσαρμόσουν το αναλυτικό πρόγραμμα του Γυμνασίου στη νέα αυτή πραγματικότητα!!

Χαρακτηριστικά αναφέρω το γεγονός ότι στο μάθημα της Γερμανικής Γλώσσας θα κληθούμε να διδάξουμε για τρίτη συνεχομένη χρονιά χωρίς ακουστικό υλικό (…. μάλλον θα προτείνουμε να μπούμε γι’ αυτό στο βιβλίο Γκίνες !!!) με βάση ένα σχολικό εγχειρίδιο, του οποίου η ακαταλληλότητα έχει γίνει πλέον καταφανής. Το προηγούμενο Σαββατοκύριακο στις ημερίδες επιμόρφωσης που οργάνωσε η Ένωσή μας στα Γιάννενα και στην Πάτρα εκφράστηκε από τους συναδέλφους έντονη δυσαρέσκεια και ζητήθηκε επίμονα από το ΔΣ να εντείνει τις προσπάθειες να αποσυρθεί το συγκεκριμένο βιβλίο.

Στο σύντομο αυτό χαιρετισμό θεωρώ πως θα ήταν παράλειψη να μην αναφερθώ στο ζήτημα της σύνδεσης του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας (ΚΠγ) με το δημόσιο σχολείο. Το Συμβούλιο της Ευρώπης μας έχει εφοδιάσει με το Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς για τις Γλώσσες, πάνω στα έξι επίπεδα του οποίου δομούνται και τα πιστοποιητικά γλωσσομάθειας. Είναι χαρακτηριστικό πως μετά το ΚΠγ υιοθέτησαν το Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο και άλλοι φορείς πιστοποίησης γλωσσομάθειας, όπως το Γερμανικό και το Γαλλικό Ινστιτούτο και όπως μάθαμε τελευταία στον ίδιο δρόμο κινείται και το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης.
Φρονούμε πως αυτές οι εξελίξεις αφορούν και το δημόσιο σχολείο και είναι καιρός η συνολική αναθεώρηση του προγράμματος σπουδών να κινηθεί στην κατεύθυνση που περιγράφει το κείμενο της ομάδας εργασίας.

Σας διαβάζω ένα χαρακτηριστικό απόσπασμα από το κείμενο και μ’ αυτό θέλω να κλείσω το σύντομο αυτό χαιρετισμό, ευχόμενος καλή επιτυχία στο 1ο Πανελλήνιο Συνέδριο:
«….Η αναβάθμιση αυτή περιλαμβάνει βέβαια την υποχρέωση του κράτους να εξασφαλίσει σε όλα τα παιδιά, μέσω της δημόσιας εκπαίδευσης, τα εφόδια που είναι απαραίτητα για επαρκή ξενόγλωσση εκπαίδευση και όχι να εξαναγκάζει την ελληνική οικογένεια να τα αναζητά και να ακριβοπληρώνει σε ιδιωτικά φροντιστήρια. Η άριστη δε εκμάθηση δύο ξένων γλωσσών μέσα στο Δημόσιο σχολείο, σε συνδυασμό με κρατική πιστοποίηση της αποκτηθείσας γνώσης, είναι το ελάχιστο που θα πρέπει να εξασφαλίζεται στους μελλοντικούς πολίτες της Ενωμένης Ευρώπης, όλων των κοινωνικών στρωμάτων».

Σας ευχαριστώ για την προσοχή σας.